Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sam_DB
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 24-10-2021
Mijn vraag

Zou ik BF5 kopen met de volgende computer specificaties?

MSI GTX 1080
i5 7600
B250 pro moederbord

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Wanneer ik BF1 speel haal ik gemiddeld maar 70 fps op ultra met af en toe fps dipjes ...
Ik ben er al van op de hoogte dat dit komt door mijn cpu, battlefield gebruikt graag veel threads en hiervan heb ik er maar beperkt...

Mijn vraag voor jullie : zou dit beter zijn op Battlefield 5 of net niet?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-05 20:47

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Sam_DB schreef op maandag 26 november 2018 @ 09:08:
Mijn vraag

Zou ik BF5 kopen met de volgende computer specificaties?

MSI GTX 1080
i5 7600
B250 pro moederbord

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Wanneer ik BF1 speel haal ik gemiddeld maar 70 fps op ultra met af en toe fps dipjes ...
Ik ben er al van op de hoogte dat dit komt door mijn cpu, battlefield gebruikt graag veel threads en hiervan heb ik er maar beperkt...

Mijn vraag voor jullie : zou dit beter zijn op Battlefield 5 of net niet?
BF5 moet er wel op draaien, al zal dat niet op ultra lukken. Op mijn i5 6600k draait BF5 ook. Ik speel em op medium settings. Al moet ik wel eerlijk toegeven dat ik af en toe wat dipjes heb, maar over het algemeen speelt het soepel genoeg voor mij.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sam_DB
Flimovic schreef op maandag 26 november 2018 @ 09:11:
[...]

BF5 moet er wel op draaien, al zal dat niet op ultra lukken. Op mijn i5 6600k draait BF5 ook. Ik speel em op medium settings. Al moet ik wel eerlijk toegeven dat ik af en toe wat dipjes heb, maar over het algemeen speelt het soepel genoeg voor mij.
Is het niet zo dat hoe hoger je de settings zet, hoe meer stress je zet op de GPU en niet op de CPU?
Normaal gezien moet een gtx 1080 zo'n games toch perfect kunnen draaien op ultra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sam_DB schreef op maandag 26 november 2018 @ 09:14:
[...]

Is het niet zo dat hoe hoger je de settings zet, hoe meer stress je zet op de GPU en niet op de CPU?
Normaal gezien moet een gtx 1080 zo'n games toch perfect kunnen draaien op ultra?
De CPU moet nog steeds hetzelfde werk uitvoeren, dat werk gaat niet opeens weg.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-05 20:47

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Sam_DB schreef op maandag 26 november 2018 @ 09:14:
[...]

Durf ik niet te zeggen. Ik kan alleen mij eigen ervaring delen. Dus met een mindere CPU (en trouwens ook mindere GPU) kan ik het spel draaien.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sam_DB
Flimovic schreef op maandag 26 november 2018 @ 09:15:
[...]

Durf ik niet te zeggen. Ik kan alleen mij eigen ervaring delen. Dus met een mindere CPU (en trouwens ook mindere GPU) kan ik het spel draaien.
Oke perfect! :) Bedankt voor het antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Ik heb zelf een MSI 1080 in combinatie met een 8700k, Battlefield V op ultra doet gemiddeld 75 FPS, in BF 1 zat ik gemiddeld op 100 FPS op FHD.

Lijkt mij dat de nieuwe game nog zwaarder hangt op de grafische pracht. Maar ik verwacht dat het door de toekomende patches wel beter word.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musje83
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-04 21:13
Ik ben voor Battlefield 1 destijds teruggegaan van een i5-3470 naar een i7-2600, specifiek door het ontbreken van Hyper Threading in de i5. En ja hoor, mijn framerates gingen aanzienlijk omhoog en met name de drops/dips verdwenen vrijwel volledig. Het is een aanname; maar als BFV op eenzelfde manier in elkaar zit, zul je met een non-HT processor toch minder goede performance halen in Battlefield als je meer dan low/medium settings wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:31

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Tsurany schreef op maandag 26 november 2018 @ 09:15:
[...]

De CPU moet nog steeds hetzelfde werk uitvoeren, dat werk gaat niet opeens weg.
Uhh, jawel :P Zelfde als in PUBG, daar worden op Low sommige dingen overgenomen door de CPU ipv de GPU, waardoor de CPU dus zwaarder belast wordt. Als de CPU je bottleneck is heeft het dan dus zin om de instellingen juist hoger te zetten zodat de GPU het werk moet doen.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Laatst online: 01-05 10:54
musje83 schreef op maandag 26 november 2018 @ 17:02:
Ik ben voor Battlefield 1 destijds teruggegaan van een i5-3470 naar een i7-2600, specifiek door het ontbreken van Hyper Threading in de i5. En ja hoor, mijn framerates gingen aanzienlijk omhoog en met name de drops/dips verdwenen vrijwel volledig. Het is een aanname; maar als BFV op eenzelfde manier in elkaar zit, zul je met een non-HT processor toch minder goede performance halen in Battlefield als je meer dan low/medium settings wilt.
Ik heb met mijn i5 8400 nergens last van hoor :). FPS tegen de 140 met een 1080ti @1080p. Met beide CPU en GPU rond de 95%. Dus prima combi voor deze game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musje83
StealthyPeanut schreef op maandag 26 november 2018 @ 17:06:
Ik heb met mijn i5 8400 nergens last van hoor :). FPS tegen de 140 met een 1080ti @1080p. Met beide CPU en GPU rond de 95%. Dus prima combi voor deze game.
Jouw i5 is ook een hexa-core (met eveneens 6 threads), die van de TS is nog een quad-core met 4 threads (net als mijn oude i5). Toch een verschil... En het hoéft niet (veel) impact te hebben op de speelbaarheid van BF5, maar veel mensen zien de mogelijke impact van HT op bepaalde game engines over het hoofd.

Zie bijvoorbeeld https://www.reddit.com/r/...improves_cpu_performance/

**edit - nou ik het nog een keer lees; jij haalt dus 140FPS met 1,5x zoveel cores én threads bij een volledig geoptimaliseerde game en hebt alsnog 95% CPU én GPU usage... Dus een non-HT quad-core is bepaald geen garantie op dergelijke framerates bij BFV...

[ Voor 15% gewijzigd door musje83 op 27-11-2018 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Angeloonie schreef op maandag 26 november 2018 @ 17:04:
[...]

Uhh, jawel :P Zelfde als in PUBG, daar worden op Low sommige dingen overgenomen door de CPU ipv de GPU, waardoor de CPU dus zwaarder belast wordt. Als de CPU je bottleneck is heeft het dan dus zin om de instellingen juist hoger te zetten zodat de GPU het werk moet doen.
En wat wordt dan specifiek overgenomen door de CPU?
musje83 schreef op maandag 26 november 2018 @ 17:02:
Battlefield heeft meer dan vier threads nodig om optimaal te draaien. Of dat nu door hyperthreading komt of door simpelweg meer cores maakt niet veel uit. Sterker nog, meer cores levert vaak meer op dan hyperthreading. Liever een CPU mer zes cores zonder hyperthreading dan vier cores met hyperthreading.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Laatst online: 01-05 10:54
musje83 schreef op maandag 26 november 2018 @ 23:59:
[...]

Jouw i5 is ook een hexa-core (met eveneens 6 threads), die van de TS is nog een quad-core met 4 threads (net als mijn oude i5). Toch een verschil... En het hoéft niet (veel) impact te hebben op de speelbaarheid van BF5, maar veel mensen zien de mogelijke impact van HT op bepaalde game engines over het hoofd.

Zie bijvoorbeeld https://www.reddit.com/r/...improves_cpu_performance/

**edit - nou ik het nog een keer lees; jij haalt dus 140FPS met 1,5x zoveel cores én threads bij een volledig geoptimaliseerde game en hebt alsnog 95% CPU én GPU usage... Dus een non-HT quad-core is bepaald geen garantie op dergelijke framerates bij BFV...
Ja dat begrijp ik. Maar ik reageerde op jouw specifieke opmerking dat HT nodig was, maar dat is niet zo. Ik heb 6 cores/threads en geen extra HT want HT is het dubbele aan threads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:31

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Tsurany schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 06:54:
[...]

En wat wordt dan specifiek overgenomen door de CPU?
Weet niet exact welke het waren, maar AA is er bijvoorbeeld een van.
Het is meer dat op hoge settings de GPU sommige van de CPU taken overneemt, en dus je CPU minder belast wordt.
In PUBG heb ik dit zelf ook ervaren toen ik een wat mindere CPU had, door specifieke settings hoger te zetten kreeg ik daadwerkelijk meer FPS.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musje83
StealthyPeanut schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 07:33:
Ja dat begrijp ik. Maar ik reageerde op jouw specifieke opmerking dat HT nodig was, maar dat is niet zo. Ik heb 6 cores/threads en geen extra HT want HT is het dubbele aan threads.
HT is bij de TS ook nodig, zijn i5 is een quadcore (net als de mijne destijds). En zoals @Tsurany al aangeeft, heeft Battlefield meer dan 4 threads 'nodig'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sam_DB
Gisteren gespeeld, alles draait prima maar met af en toe dipjes in de 40 voor 2 seconden. Op rustige stukken haalt hij vlot 100 FPS maar in drukke gevechten zakt hij naar 60-70 fps.

Voor de rest prima speelbaar!
Pagina: 1