Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Hoe heet deze sata-aansluiting in laptop?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TerraGuy
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 12:16

TerraGuy

The weirdo with the beard

Topicstarter
Onlangs een Lenovo Ideapad 330 gekocht. Deze was er in de varianten met 256gb m2-ssd en eentje met 128gb m2-ssd plus 1tb hdd. Ik heb nog een 1tb ssd liggen dus ik heb de eerste versie gekocht met het idee om mijn eigen ssd ernaast te drukken.

Alleen nu kom ik erachter dat ik een kabeltje nodig heb van het moederbord naar de ssd. Aan de kant van het moederbord zit een aansluiting die ik niet ken, ongeveer 1cm breed, de witte in het midden van de foto:

Uit de handleiding van het andere model:

Hoe heet deze aansluiting? Of is het modelspecifiek van Lenovo? Zijn deze kabeltjes ook los te koop?

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Beste antwoord (via TerraGuy op 26-11-2018 00:14)

• Ravefiend
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 18:43

Ravefiend

Carpe diem!

Alle reacties

• .Maarten
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 17:50
Is modelspecifiek en zijn vaak wel los te koop. Ik zou replacedirect of eBay proberen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 18:43

Ravefiend

Carpe diem!

• TerraGuy

TerraGuy

Topicstarter
Dank voor de antwoorden! Ik heb nog wat rondgeneusd, en kom erachter dat de kabelaansluiting volgens mij HDD FFC heet (of zo heet de kabel)

En als voordeel dat ik nu weet hoe het heet, kan ik zo'n kabeltje bij AliExpress bestellen voor 6 euro, scheelt toch weer 16 euro. :9

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
TerraGuy schreef op maandag 26 november 2018 @ 00:31:
Dank voor de antwoorden! Ik heb nog wat rondgeneusd, en kom erachter dat de kabelaansluiting volgens mij HDD FFC heet (of zo heet de kabel)

En als voordeel dat ik nu weet hoe het heet, kan ik zo'n kabeltje bij AliExpress bestellen voor 6 euro, scheelt toch weer 16 euro. :9
Ik zou aanraden om op voorhand dan te testen met een andere SATAdisk ...
Als het kabeltje niet geheel 'compatible' is, en er "per ongeluk" voltage door een datalijn gestuurd wordt, is het poefff met je 1TB SSD ;)

• TerraGuy

TerraGuy

Topicstarter
FreshMaker schreef op maandag 26 november 2018 @ 01:28:
[...]

Ik zou aanraden om op voorhand dan te testen met een andere SATAdisk ...
Als het kabeltje niet geheel 'compatible' is, en er "per ongeluk" voltage door een datalijn gestuurd wordt, is het poefff met je 1TB SSD ;)
Dat is zeker een idee om eerst even te doen ja, je weet 't nooit met goedkope kabeltjes :P

Ik kan ook een officiële kabel van Lenovo krijgen kwam ik achter (hier kun je voor Lenovo onderdelennummers vinden), echter kost dat dan meteen 49 euro. Da's dan weer erg gortig..

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True