Toon posts:

Edimax NS2502 & Windows 10 (NAS is eigenlijk een MyDitto)

Pagina: 1
Acties:

• robert1967
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23-12-2020
Vriendin van me heeft een NAS gekregen, een Edimax NS2502 met 2x 500Gb.
Dit is eigenlijk een MyDitto NAS met van die USB sticks maar aangezien deze firma
niet meer bestaat is gezocht op Internet en gevonden dat Edimax ooit precies dezelfde had.

Het is gelukt om de Firmware vd NS 2502 erop te zetten. Benaderen via Edimax Util's
en IP adres vd NAS (192.168.1.200) lukt prima, formateren etc lukt prima maar :
nu ben ik onder Windows 10 bezig om de NAS als netwerkschijf herkenbaar
te maken maar hoe ik het ook probeer het lukt NIET !! (zelf 2x Synology NAS die prima doen)

Iemand enig idee of het überhaupt wel zal lukken onder Windows 10, zo ja hoe ?
(vriendin heeft Windows 7)

Enige hulp zou erg welkom zijn !!!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zou eens een Google wagen aan een handleiding. Grote kans dat dat ding geen SMB2.0 of hoger praat; SMB1.0 staat uit in Windows 10 sinds april.

En anders even een GoT search naar SMB over hoe je dit weer aan kan zetten / testen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• robert1967
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23-12-2020
Heb er even naar moeten zoeken maar uiteindelijk aan de praat gekregen, dmv SMBv1 aan te zetten en daarna met een Util van Edimax > Netdisk Explorer de netwerk schijven kunnen toewijzen aan een letter.

https://support.microsoft...-and-smbv3-in-windows-and

Dank voor je reactie, zonder jou tip was ik er niet zo snel achter gekomen !!!!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Ehm.. SMBv1 staat natuurlijk uit met een goeie reden. Het is zo lek als een mandje en niet meer te vertrouwen.

while (! ( succeed = try ()));

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

hans_lenze schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 08:52:
Ehm.. SMBv1 staat natuurlijk uit met een goeie reden. Het is zo lek als een mandje en niet meer te vertrouwen.
Nou ja, mandje... Op hetzelfde subnet, mis je wat pre-auth en met een MiTM-aanval, kan je inderdaad flinke ergernis ondervinden.

De meeste thuisnetwerkjes hebben extra / meer aandacht nodig dan alleen SMBv1 dus het totale plaatje is inderdaad niet altijd even rooskleurig.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee