Toon posts:

pc crashed spontaan op lan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok en dit keer zou ik alles even tot in detail gaan vertellen en plz geen flamewar of slotje.

ok ik heb dus een PIII733@808@1.65V die superstabiel loopt en eigenlijk nooit crashed (heb hem nog niet onstabiel gekregen)...
nu heb ik een aantal 80mm fans in mijn kast zitten (voorin, achter, bij cpu).

mijn temp is altijd lekker laag.
CPU 30C (MAX)
CASE 25C (MAX)

nu heb ik hier weleens een LAN party, en dan komen er een aantal lui (ik en gozer op mijn kamer, 2 andere op broers kamer.. leuk voor teamplay :) )
nou werkt alles gewoon perfect (zit altijd op netwerk aangesloten).

maar nou is mijn teammaat een beetje eigenwijs, doet wat hij zelf wilt, en luistert nooit... conclusie, hij komt aan met zijn hitte kachel:
CPU 54 (als hij net zijn pc aanzet) 75C+ (in windhoos)
CASE: 45C (als hij net zijn pc aanzet) ..C+ (in windhoos)

nou is dit opzich geen probleem, maar na een tijdje word mijn kamer een sauna.. dan ga ik dus ff pissen ofzo.,. dan kom ik terug.. en dan pppppffffff.... snikheet... dus we gaan gamen alles gaat goed.. dan slaat mijn pc plotseling vast... dan ga ik eerst ff aan mijn kop krabben en een gezicht trekken van: :? probeer dan ctrl+alt+del (werkt meestal wel in win 2k).. nou dat werkt niet.. dus een echte reset... ga ff in mijn bios kijken, en zie dat mijn temp gestegen is naar 35C (cpu + case)... nu is dit dus eigenlijk de koelste temp.. de max weet ik niet precies, maar die zit ergens in de 40.. ik zag in windows dat die 41C ofzo was.. nou in spellen stijgt die temp wel een beetje..

mwah.. opzich vind ik dat niet erg.. maar mijn pc vind het wel k*t.. mijn pc en pc van vriend zitten allebei op hetzelfde net + stekkerdoos.. nou weet ik dus niet of die crashes door de temp komen of door het net, dat er teveel stroom gevraagd word, want er word erg veel verbruikt (Intel, AMD, 19", 17", TV, stero.. allemaal op 1 stekkerdoos)

let op! al mijn kabels zitten nog goed vast, en alles werkt gewoon, het is dus alleen op de lan!!

volgende keer vraag ik gewoon het meisje van het andere team om op mijn kamer te komen.. niet dat de temp daar van daalt, maar goed... iemand enig idee?

geen geflame, ik geef niks de schuld.. heb zelf AMD en Intel :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:48
Op zaterdag 21 juli 2001 17:36 schreef limp_bizkit het volgende:
volgende keer vraag ik gewoon het meisje van het andere team om op mijn kamer te komen.. niet dat de temp daar van daalt, maar goed... iemand enig idee?
Denk idd niet dat de temperatuur daarvan daalt nee.... :P

sorry voor deze onnuttige bijdrage. |:(

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Komt niet door De hoge stroom die de systemen vragen voltage zakt daar niet door. Als er te veel gevraagd word omdat jullie op de zelfde stekkerdoos zitten zou de stop er uit klappen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 21 juli 2001 17:47 schreef Smokert het volgende:
Komt niet door De hoge stroom die de systemen vragen voltage zakt daar niet door. Als er te veel gevraagd word omdat jullie op de zelfde stekkerdoos zitten zou de stop er uit klappen.
dat dacht ik ook.. en wij hebben hier al zo'n ultra gevoelig net.. stroom schakelt al uit als een lamp kapot gaat |:(

maar het ligt dus niet aan de stroom.. hhmmzz.. dan toch de temp??

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 21 juli 2001 17:40 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

Denk idd niet dat de temperatuur daarvan daalt nee.... :P

sorry voor deze onnuttige bijdrage. |:(
het is niet echt mijn typ maar ik kan er meer leven... opzich ziet ze er wel goed uit, alleen een beetje flaporen.. maar plakband is niet voor nix uitgevonden >:)

maar nu weer on-topic verder.. want ik vind dit best k*t...

[edit]

dis trouwens mijn temp nu.. voltage op 1.8V gezet (voor de volgende LAN de max temp op 50C gezet.. kijken of die dat haalt):
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/j.huizing3/temp.jpg

Verwijderd

staat de crash-on-lan feature niet aan? :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 21 juli 2001 18:33 schreef jona het volgende:
staat de crash-on-lan feature niet aan? :)
|:(

btw.. ik zit altijd in een LAN netwerk...

• ElemenTAL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07-2025

ElemenTAL

Tweaking the elements

Dan zet je toch ff een raam open als het te warm wordt.

Nuff Said

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 21 juli 2001 18:38 schreef ElemenTAL het volgende:
Dan zet je toch ff een raam open als het te warm wordt.
die stond open... niet ver.. maar stond wel open (het regende namelijk kei hard... volop tegen de ruiten)

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:25
zet je toch een van 2 pc's op de gang ofzo, om te kijken of t aan de temp ligt.

En om te kijken of t aan de stroom ligt, nou dan leg je 1 van de twee aan een verlengsnoer dat in een andere groep zit...

dan kijk je weer verder...

Verwijderd

Ben je daar alweer.

als ik met mijn intelbak p3 650@917 cas2 naar een party gaat en wordt het warm, dan staat hij bv tussen twee athlon systemen in, klok ik de fsb van 141 naar 140. en alles is weer oke. 8-)
ik zou je voltage anders eens wat hoger zetten.

En als hij blijft crashen. klok je fsb dan wat lager en kijk af je probleem blijft optreden.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 21 juli 2001 18:49 schreef Djohen het volgende:
Ben je daar alweer.

als ik met mijn intelbak p3 650@917 cas2 naar een party gaat en wordt het warm, dan staat hij bv tussen twee athlon systemen in, klok ik de fsb van 141 naar 140. en alles is weer oke. 8-)
ik zou je voltage anders eens wat hoger zetten.

En als hij blijft crashen. klok je fsb dan wat lager en kijk af je probleem blijft optreden.
hhmmz.. zou misschien kunnen ja.. ik heb OEM geheugen.. loopt nu stabiel op PC147 CAS2! (lekker hoor)

maar wat ik dus van alle reacties begrijp is dat ik die gozer mijn kamer uit moet trappen en die chicko erin moet zetten?

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
* Dr.Q heb 165 mhz cas 222 stabiel(dane-elec 256mb pc 133)
maar dat boeit niet... wat ik denk is bij toeval misschien een irq probleem... tijdens LAN veel meer data (vaker) over netwerk heen en dan tijdens games de zooi nog extra belasten kwa irq's, ik zou je IRQ's ff checken.

succes ermee!

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 15:15
aan je temp ligt het echt niet, geloof me maar.

als eerste gewoon terug klokken als je heb overgeclockt.

wat je daarna gewoon gaat doen is eerst een situatie zoeken waarin de crashes altijd voorkomen. bepaald programma f zo.
dan ruk je 1 voor 1 de pci kaarten eruit (eigenlijk moet het andersom, maar dat kost allemaal teveel tijd ;) )

zou eens beginnen met je nic want die krijgt met een lan toch wat meer activiteit te verduren dan normaal...

als je het crashende onderdeel gevonden heb, moet je hem eens in een ander slot gooien. wil wel eens helpen.
een windhoos herinstall wil ook wel eens helpen, maar ik neem aan dat je dat al geprobeert heb?

veel suc6

Verwijderd

Topicstarter
opzich heeft de netwerkkaart een aparte IRQ... dus dat kan het probleem niet echt zijn denk ik...

windows reinstall ook al gedaan.. maar dat helpt ook niet veel.. (zeg maar nix).. maar ik ga dat terugclocken eens proberen...
nu eerst weer eens die lui zien te regelen.... :)

Verwijderd

:p

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 21:29
Op zaterdag 21 juli 2001 19:08 schreef limp_bizkit het volgende:

maar wat ik dus van alle reacties begrijp is dat ik die gozer mijn kamer uit moet trappen en die chicko erin moet zetten?
jep totaly right, ;)

alleen LAN je dan wel als zij er is :9

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 21 juli 2001 21:21 schreef juanp het volgende:

[..]

jep totaly right, ;)

alleen LAN je dan wel als zij er is :9
ja hoor ik sluit mijn kabel gewoon... eeehhh.. laat maar :+
Pagina: 1