Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Advies game pc

Pagina: 1
Acties:

• Angelol
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 15-06 22:57
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? Op dit moment eerst op 1080p full hd gamen met de 970. Ik twijfel op dit moment heel erg of ik voor 1080p/144hz wil gaan of 1440p 144hz dus heb de aankoop van monitor en gpu nog even uitgesteld. Ik ben zoiezo van plan om er later een nieuwe gpu en zen 2 cpu in te doen en gelijk een nieuwe monitor te nemen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik heb geen budget en zal zelf de assemblage doen. Wel graag zoveel mogelijk bang-for-buck.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model Ik heb alle randapparatuur al.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 165,-€ 165,-
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 0,-€ 0,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Fractal Design Meshify C - Dark TG€ 84,49€ 84,49
1be quiet! Pure Wings 2 PWM, 120mm€ 8,09€ 8,09
1Corsair RM650x Zwart€ 94,90€ 94,90
1Samsung 850 EVO 250GB€ 66,-€ 66,-
1Samsung 860 EVO 500GB€ 79,-€ 79,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 497,48

Wat denk je allemaal nodig te hebben? Op dit moment heb ik ddr4 ram, een moederbord, cpu lucht of water-koeler nodig.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI B450 Gaming Pro Carbon AC€ 137,15€ 137,15
1MSI B450 Tomahawk€ 107,99€ 107,99
1MSI B450M Mortar€ 95,99€ 95,99
1MSI X470 Gaming Pro€ 128,90€ 128,90
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 48,95€ 48,95
1Cooler Master MasterLiquid ML240L RGB€ 57,35€ 57,35
1G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 131,50€ 131,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 707,83

Zelf lijkt mij na wat onderzoek het beste om voor een b450 msi gaming pro carbon te kiezen omdat deze de beste vrms heeft en beter schijnt te zijn dan de budget x470 mobos. Dat in combinatie met een mugen 5 en de ripjaws. De mugen omdat deze stil is en toch goed zijn werk doet. De ripjaws omdat die goed met ryzen 5 werken en ik ze gewoon op 3200 kan zetten.

Ik sta natuurlijk voor alle suggesties open met name als het aankomt op andere koeling. Mijn voorkeur zou uitgaan naar water koeling omdat het er erg netjes uitziet maar uit de reviews lijken de budget AIO's toch behoorlijk wat lawaai te maken en slechts 2 jaar garantie te hebben. Ik ben bereid om eventueel dure AIO aan te schaffen als dat echt meerwaarde zou hebben maar dat vind ik moeilijk in te schatten.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen? Ik wil de 2600 graag op een oc van 4ghz. Even afwachten of de chip die ik binnen heb goed gebinned is en met oog op zen 2 ook de reden om alvast een aftermarket koeler te nemen.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik heb al wat onderzoek gedaan en heb er wel een goed gevoel over. Toch graag advies over mijn keuzes of suggesties als er betere opties zijn. Rekening houdend dat ik van plan ben mijn am4 mobo later te gebruiken voor zen 2 upgrade als dat zoals verwacht inderdaad mogelijk blijkt te zijn.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

Zorg voor compatible RAM met een moederbord, en kijk van deze welke specificaties jij nodig hebt.
Lucht is prima als koeler. 2600 wordt niet echt heet.
Nooit de 8600k gebouwd ?
PC upgrade

[Voor 16% gewijzigd door Hackus op 25-11-2018 18:46]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Angelol
Hackus schreef op zondag 25 november 2018 @ 18:42:
Zorg voor compatible RAM met een moederbord, en kijk van deze welke specificaties jij nodig hebt.
Lucht is prima als koeler. 2600 wordt niet echt heet.
Nooit de 8600k gebouwd ?
PC upgrade
Nope er kwam toen destijds iets tussen en besloten het uit te stellen. Toen ik aantal maanden later weer keek waren de prijzen van intel behoorlijk omhoog gegaan en had ik toch al minder tijd om te gamen. Zen 2 komt steeds dichterbij dus ik zou afwachten. Mijn fx 8320be is al een tijdje iets te traag dus met black friday een aantal dingen gekocht zoals die ryzen 2600 met leuke korting. De behuizing en cpu liggen al in de kamer dus nu alleen nog even mobo, ram en koeler bestellen dan in elkaar zetten.

De F4-3200C16D-16GVKB staat inderdaad niet op de lijst dus ik zal even verder kijken

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Dit Ram kun je wel op de meeste moederborden op 3200MT/s instellen(sowieso MSI B450)
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2Z3200C16

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Angelol
Hackus schreef op zondag 25 november 2018 @ 19:08:
Dit Ram kun je wel op de meeste moederborden op 3200MT/s instellen(sowieso MSI B450)
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2Z3200C16
Mooi die heb ik even toegevoegd. Het blijkt na wat googlen dat die ripjaws ook wel gaan werken als het toevallig samsung b-die variant is. Wel apart dat je dat niet ergens kan zien voordat je ze thuis hebt.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Angelol schreef op zondag 25 november 2018 @ 19:19:
[...]

Mooi die heb ik even toegevoegd. Het blijkt na wat googlen dat die ripjaws ook wel gaan werken als het toevallig samsung b-die variant is. Wel apart dat je dat niet ergens kan zien voordat je ze thuis hebt.
Moet je sowieso de BIOS update van okt 2018 doen, en dan nog zijn er moederborden die het niet zo 1-2-3 accpteren. C14D versie wel, maar die kost rond de €200,-

• Angelol
Ah dat lijkt me duidelijk. Bedankt!

Heb het bij het ram gehouden wat je voor gesteld hebt en net de bestelling gedaan. Verder msi b450 gaming pro carbon en de dark rock 4 als koeler gekozen. Als het goed is komt alles binnen 2-3 werkdagen binnen.

• Randleman
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 13-06 20:35
Angelol schreef op zondag 25 november 2018 @ 23:39:
Ah dat lijkt me duidelijk. Bedankt!

Heb het bij het ram gehouden wat je voor gesteld hebt en net de bestelling gedaan. Verder msi b450 gaming pro carbon en de dark rock 4 als koeler gekozen. Als het goed is komt alles binnen 2-3 werkdagen binnen.
Prima keuzes :).
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True