Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1145007

Topicstarter
Goededag,
Ik heb een vraagt mbt een KaKu installatie. Ik ben mijn huis aan het verbouwen, en heb inmiddels alle oude lampen verwijderd en vervangen voor Ikea Tadfri spots. In de meterkast heb ik de ICS-2000 geplaatst. Nu heb ik in de badkamer het volgende probleem: de verlichting (tradfri) in de badkamer word geschakeld dmv de Zpir8000, de ventilator wil ik met een drukknop bedienen. Hier heb ik een draadloze schakelaar voor gekocht, en de AWMR-300 aangesloten op de ventilator. Nu viel me het volgende op: het lampje gaat niet branden op de AWMR-300. Werkt deze ontvanger niet met een ventilator?

Ik ben benieuwd of mensen hier ervaring mee hebben, ik kreeg hier niets over gevonden op internet.

Groet, Ronny

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:04
Moet gewoon werken lijkt mij, waarschijnlijk niet goed aangesloten. Bruin op L aangesloten en Blauw op N? op de AWMR-300 Zoja: staat er tussen L en N 230V?

[ Voor 5% gewijzigd door Jim423 op 25-11-2018 18:22 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, dit is zo aangesloten. Blauw op N, bruin op L en dan de schakeldraad aangesloten op de uitgang van de schakelaar. De fasedraad die naar de ventilator gaat heb ik een aftakking tussengemaakt naar de schakelaar. Ik moet wel vermelden dat ik nog geen internet heb en nog niets geprogrammeerd heb, maar bij de andere schakelaars die ik geplaatst heb gaat het ledje wel aan. Als ik het knopje indruk om hem in te leren gaat het ledje wel knipperen.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 1145007 op 25-11-2018 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
En als je die 2 witte draadjes tegen elkaar tikt gaat de ventilator dan wel aan?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, dan gaat hij inderdaad aan. Ledje licht even op, gaat daarna uit. Klopt dit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
De werking is dus goed. LEDje zou wel aan moeten blijven officieel, misschien gooit de print van de ventilator roet in het eten. Maar dat maakt verder niet uit als hij verder werkt. Je zou nog de ventilator kunnen afkoppelen en een gloeilamp tussen N en uitgang (L) aan kunnen sluiten om dit te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke, goed om te horen. Dan ga ik dat nog even testen en dan is het maar afwachten tot ik een internet verbinding heb. Maar het zou dus moeten werken? Nog een vraagje, in mijn toilet plaats ik ook een Zpir8000 welke mijn verlichting aan zal moeten gaan. Hier heb ik ook een elektrische ventilator, waar ik ook de AWMR-300 op heb aangesloten. Achteraf twijfel ik of dit wel goed heb gedaan omdat ik hier met zigbee zender werk en met een 433mhz ontvanger. In mijn beleving zal het dan als volgt gaan: Pir ziet beweging, de ICS2000 stuurt vervolgens de lampen aan en de AWMR waarna de ventilator aangaat. Maar kan dit wel? Krijg er ook niks over gevonden namelijk. Alvast hartstikke bedankt voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Ik heb de ICS2000 zelf niet maar als ik dit bekijk: https://www.klikaanklikuit.nl/kaku-icm-zigbee/ dan is die wel geschikt als regelhub. Dwz. hij vormt het signaal om van Zigbee naar 433Mhz. Je moet hiervoor wel een rule aanmaken natuurlijk in de ICS2000 (scene). Misschien is het zelfs wel mogelijk om de ventilator pas na 30 sec te starten en een nalooptijd te geven nadat de ZPIR8000 timer is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:24
Je kan met de ICS-2000 een scène maken, bijvoorbeeld: lamp aan, 30 seconden vertraging, ventilator aan. 15 min vertraging, ventilator uit.

Pir als trigger, bij beweging scène starten.
Pir als trigger, bij geen beweging lamp uit. (Eventueel als scène met een vertraging ervoor )

Je kan ook alles in 1 scène doen met een licht uit regel.

Lampen en schakelaars koppel je dan niet aan elkaar, maar alleen aan de ICS-2000.

Enig nadeel, als de ICS-2000 niet werkt of je internet er te lang af is dan zit je in het donker.

Als je dimbare lampen hebt kan je ook meerdere regels maken zodat je overdag de lampen op 100% aan zet en in de nacht gedimd. Ik heb de ICS-2000 nu een paar weken en je kan er leuk mee spelen met regels en triggers.

[ Voor 37% gewijzigd door Erwin_83 op 26-11-2018 19:10 ]

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:12
Anoniem: 1145007 schreef op zondag 25 november 2018 @ 18:05:
Nu viel me het volgende op: het lampje gaat niet branden op de AWMR-300. Werkt deze ontvanger niet met een ventilator?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cEfiTpI.png
Deze AWMR-300 heeft geen relais maar een thyristor. Dat beperkt de maximale stroom. Nu kan het op een mini ventilator wel werken, zolang de aanloopstroom onder de ~2A blijft. Wat bij een gemiddelde badkamerventilator zo is. Wat doen die, 20 Watt?
Maar voor ventilatoren is hij dus eigenlijk niet geschikt.

Daarvoor is er de AMU-500 of AWS-3500S.

Maar mocht iemand dus een grotere ventilator willen proberen, niet de AWMR-300 gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door jeroen3 op 26-11-2018 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden. Inmiddels heb ik internet 🙌🏻. Nu ben ik begonnen met het koppelen van de Tradfri spots. Doordat we geen wandschakelaars meer hebben en er dus constant 220 op de lampen staat haal ik de fase draad uit het kroon steentje om de lamp in de leer-modus te krijgen. Na even googlen kwam ik erachter dat ik 6 keer de lamp aan-uit moest zetten om hem in die stand te krijgen. Alleen ik krijg dit niet voor elkaar, heeft iemand een idee hoe dit werkt?
Pagina: 1