Toon posts:

Raidrive, (gratis) alternatief voor Netdrive?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ribe
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-05 11:19
Hallo,

Momenteel ben ik bezig met het installeren van een Synology Ds918+ en ik zou graag in Windows bij het opstarten een aantal mappen willen toewijzen waar ik ook buitenshuis bij kan. Nu kan ik veel vinden over Netdrive, maar aangezien je hier (flink) voor moet betalen was ik naar goedkopere alternatieven op zoek gegaan.
Nu kwam ik Raidrive tegen: https://www.raidrive.com/ en hier is maar weinig informatie over te vinden op het internet.

Mijn vraag dan ook: zijn er mensen met ervaring qua Raidrive? Ook kan ik zelf slecht een inschatting maken hoe betrouwbaar dit zal zijn, iemand hier die daar meer verstand van heeft? (zelf een totale leek hiermee)

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je buitenshuis bij je interne NAS wil komen, kan je je beter inlezen in een VPN gebruiken. Je connect dan van buiten naar binnen en, met wat goede config, zit je op hetzelfde subnet als je NAS en je kan dan (bijna) elke protocol praten wat je wil zoals SMB, NFS, iSCSI, etc.

Zie niet helemaal in hoe Windows hiermee te maken heeft?

/edit: geen idee wat voor briljants Raidrive denkt te bieden; bijna hun hele "help topics" verwijst naar de afzonderlijke fabrikanten.

[Voor 16% gewijzigd door MAX3400 op 25-11-2018 17:59]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Synology heeft zijn eigen applicatie ; Cloud Station

Waarom wil je een derden app gaan gebruiken?

https://www.synology.com/...Tutorial/cloud_sync_files

• ribe
Ik zal me in beiden nog wat verder inlezen, maar wat ik vooral gewoon wil is een extra map in mijn windows explorer zodat het net een extra hardeschijf is. Hierom wou ik graag via webdav de nas toevoegen en Synology geeft alleen methodes om dit met Netdrive te doen. Met Googlen kom ik niet veel verder tot nu toe (ik heb reeds een jaar een andere synology in gebruik gehad, maar die was alleen voor lokaal gebruik)

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:54
Map network drive word dat genoemd in windows. Kun je een station aan een map op je drive toewijzen.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• ribe
Met map network drive krijg ik het irritante geval dat windows 10 na elke reboot weer opnieuw de logingegevens vereist, ondanks dat ik een vinkje zet bij het onthouden van de gegevens. Naar ik lees schijn je dit dus niet te hebben als je een programma als netdrive, of misschien dus Raidrive, gebruikt.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:08

FreakNL

Well do ya punk?

Dat is een seperaat probleem. Los dat eerst op en ga daarna met VPN aan de slag.

Of op je router of op de Synolgy kan je vast een VPN server draaien

Tip:
Maak op de NAS dezelfde user/pass combinatie aan als waarmee je op Windows inlogged. Met een beetje mazzel kun je dan drives mappen zonder username / ww in te voeren

[Voor 36% gewijzigd door FreakNL op 25-11-2018 18:41]

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:54
Moet niet, heb hier 2 mapped netwerk drives staan en die moet ik nooit her inloggen en de user en pxd is anders dan mijn windows

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:29

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Sla anders je credentials op in cmdkey.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• HoleinOne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-05 14:54
Vorkie schreef op zondag 25 november 2018 @ 18:06:
Synology heeft zijn eigen applicatie ; Cloud Station

Waarom wil je een derden app gaan gebruiken?

https://www.synology.com/...Tutorial/cloud_sync_files
Cloud Station is meer om bestanden te synchroniseren met de NAS en je PC. Met NetDrive kun je een netwerk mapping realiseren. Dat vereist geen lokale opslag.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee