Vraag

• Pandasty
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 02-06-2022
Hallo,

Ik ben recent op zoek gegaan naar een nieuwe gaming headset. Ik wil deze voonamelijk gebruiken voor Rainbow Six Siege, dit is een FPS game waarbij het belangrijk is om te horen waar iemand zit. Hierom ben ik op zoek gegaan naar een headset met surround sound.

Na een tijdje zoeken ben ik op twee headsets gekomen, de HyperX Cloud II en de HyperX Cloud Alpha.
De Cloud II heeft 7.1 surround sound maar komt uit 2015. De Cloud Alpha heeft stereo en komt uit 2018 geloof ik.
Ik vraag mij af of het uit maakt dat de Cloud II uit 2015 komt en of deze headset een betere keuze is.

Als je zelf nog suggesties hebt over headsets hoor ik die graag. Mijn budget ligt rond de 100,- euro.

Alvast bedankt en een fijne dag,
Martijn

Alle reacties

• CJRS7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-07-2022
Pandasty schreef op zondag 25 november 2018 @ 17:50:
Hallo,

Ik ben recent op zoek gegaan naar een nieuwe gaming headset. Ik wil deze voonamelijk gebruiken voor Rainbow Six Siege, dit is een FPS game waarbij het belangrijk is om te horen waar iemand zit. Hierom ben ik op zoek gegaan naar een headset met surround sound.

Na een tijdje zoeken ben ik op twee headsets gekomen, de HyperX Cloud II en de HyperX Cloud Alpha.
De Cloud II heeft 7.1 surround sound maar komt uit 2015. De Cloud Alpha heeft stereo en komt uit 2018 geloof ik.
Ik vraag mij af of het uit maakt dat de Cloud II uit 2015 komt en of deze headset een betere keuze is.

Als je zelf nog suggesties hebt over headsets hoor ik die graag. Mijn budget ligt rond de 100,- euro.

Alvast bedankt en een fijne dag,
Martijn
Hi Martijn,

Ik ben in het bezit van beide headsets en speel zelf fps games op de playstation 4. De cloud 2 komt inclusief een HyperX Cloud Virtual 7.1 Surround Sound USB Card die dmv een firmware update ervoor zorgt dat je gebruikt kunt maken van een virtuele 7.1 surround sound op de ps4. De Cloud Alpha is echter de betere van de 2 wanneer het neerkomt op het horen van voetstappen van tegenstanders door de dual chamber technologie: YouTube: Cloud Alpha Dual Chamber Design Explained – HyperX Gaming Headset.

De Alpha komt zonder de USB card en wordt net zoals de cloud 2 geleverd met een 3.5mm jack aansluiting. Je kunt hem aansluiten op de controller maar dan kan het voor komen dat de volume te zacht is. Dit komt doordat de controller niet de energie kan aanleveren om het maximale uit de headset te halen.

Ik gebruik beide headsets puur alleen voor de ps4 en momenteel gebruik ik de Alpha die ik heb aangesloten op de Surround sound usb card van de Cloud zodat de volumes goed te regelen zijn en ik de 7.1 surround kan activeren.

Waar je wel op moet letten is hoe comfortabel de headsets zitten. De cloud 2 vind ik over het algemeen iets beter zitten en dit is vooral te merken na een lange game sessie.

Mocht je het gaan gebruiken voor pc gaming en heb je een goede geluidskaart, dan zou ik 100% voor de Cloud Alpha gaan.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee