NVR via wifi op modem fritzbox aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09-07 11:46
Mijn vraag
Ik wil een ip camera gaan ansluiten. De set bestaat uit camera's en een nvr recorder. Ik wil de recorder via wifi op de modem aansluiten. Dus de camera in de nvr. De nvr aan een wifi repeater. En deze via wifi naar het modem.
Is dit ideaal. Of is er een ander advies. Of toch alles bedraad?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...naast de fritzbox 7581 en de repeater 1750e heb ik ook nog ergens een sitecom ap ac 1200

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...nog niks

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterwolf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 22:34
Wat meer informatie over de opstelling, doel etc. helpt wel mee.

Ga je het gebruiken voor de beveiliging van een bedrijfsgebouw met waardevolle spullen en waar de verzekeringsmaatschappij eisen stelt of om mee te kijken in een vogelhuisje in de tuin? Ofwel; hoe betrouwbaar moet het geheel zijn?
Is dit ideaal. Of is er een ander advies. Of toch alles bedraad?
Bij serieuze camerabeveiliging is het geheel bedraad. Axis is bijvoorbeeld gestopt met nieuwe wifi camera's omdat het simpelweg erg gevoelig kan zijn voor verstoring. Bijvoorbeeld bij (opzettelijke) verstoring van de wifi frequenties kan de verbinding met de camera verbroken worden.

In jou geval zijn de camera en nvr onderling wèl bedraad aangesloten, dus is de opname van beeld niet afhankelijk van een draadloze verbinding. Tenzij de beelden gegarandeerd live bekeken moeten worden, kan je dus prima je nvr via wifi koppelen met je Fritzbox.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...nog niks
Je hebt het materiaal al? Wat houdt je tegen? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Hoi,
De camera wordt gebruikt om voor het huis in de gaten te houden. Er wordt de laatste tijd nogal ingebroken cq poging tot inbraak. De camera komt op de tweede verdieping het modem staat beneden.
De camera's en de nvr hebben zelf geen wifi mogelijkheid . Ik dacht de nvr en de camera boven te zetten en dan de nvr naar de repeater. Morgen ga ik het een en ander maar eens uit proberen. Ik laat ff weten of en hoe het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-07 12:40
Waarom die nvr via je wifi laten lopen? Zit er geen ethernet poort op? Belast je wifi aardig als je de beelden extern via een cloud gaat bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterwolf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 22:34
fmrama schreef op zondag 25 november 2018 @ 17:31:
...naast de fritzbox 7581 en de repeater 1750e heb ik ook nog ergens een sitecom ap ac 1200
Als je wifi verder voldoet in huis kan je deze het beste instellen als wifi station/client in plaats van repeater. Dan voorkom je dat die ook als accesspoint gaat werken wat je niet nodig hebt.
vincedd schreef op zondag 25 november 2018 @ 22:38:
Belast je wifi aardig als je de beelden extern via een cloud gaat bekijken.
Volgens mij gaat fmrama helemaal geen gebruik maken van een cloud maar opslag lokaal op zijn nfr en wilt hij het alleen bekijken na een incident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-07 12:40
Ik heb zelf ook een lokale nvr met 8 camera's bekabeld. Deze maakt ook een verbinding met een cloud waardoor ik extern live beelden kan bekijken. Dit verkeer is behoorlijk actief over mijn switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Ik heb vandaag het pakket binnen. De eerste camera heb ik op het netwerk werkend. Het ip adrs aangepast. Alleen had ik problemen met chrome en edge. De activex kreeg ik niet werkend. Daarna via IE.en had gelijk beeld. Morgen ga ik verder met de nvr en het aanmelden van de camera aan de nvr. . De camera en de nvr gaan rechtstreeks op het modem, dus niet de camera's in de nvr. De opstelling is dan de nvr via ethernet kabel aan het modem. En in eertse instantie ook de camera. Totdat ik zeker weet dat het werkt bedraad. Dan wil ik de camera boven aan de repeater hangen. Op advies waterwolf ga ik deze als client instellen. Een mogelijkhied is evt een utp draad naar boven te trekken. Het gaat idd om evt beelden terug te kijken als er iets gebeurt is om de woning cq straat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Het zaakje werkt zoals beschreven. Camera boven aan de fritz 1750 e en de nvr bedraad beneden aan het modem. Bekijken van beelden via de laptop en iphone.
Bvd.
Pagina: 1