Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Majid79
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 02-07-2020
Ik zoek een?
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een leuk audiosysteem die ik wil gaan gebruiken icm met mijn ps4 pro.

Wat is je budget?
Mijn budget bedraagt max €250,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil het apparaat gaan gebruiken icm met mijn ps4
en mijn Sony Xe9005 tv. Naast goed beeld wil ik ook goed geluid hebben.

Wat heb je zelf al gevonden?
De volgende setjes heb ik gevonden
Sony ht-rt3
Samsung HW-M370
Sony BDV-E2100

Welke vragen heb je hier nog over?
Zijn bovenstaande setjes de beste in hun prijsklasse en is het ook mogelijk om draadloze surround set te kopen met mijn budget?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Mvg

Majid

Beste antwoord (via Majid79 op 29-11-2018 01:27)

• NL_Scratch
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:05
1. Zoek een 2e hands receiver voorzien van minimaal HDMI en het liefste ook 4k passtrough.

V&A aangeboden: Yamaha RX-V473 Titanium 4k airplay netwerk receiver

2. Ga vervolgens op zoek naar een leuk 2e hands 5.1 setje.
Je kunt kijken naar setjes van bijvoorbeeld JBL/Canton etc, dan zou je binnen je budget kunnen blijven.
V&A aangeboden: Canton Movie 70 (Zwart)

Echter beter kijk je naar een iets beter setje als:
Jamo HCS 426 + sub

ook 2e hands kom je dergelijke combinatie setjes wel tegen, dan haal je een stuk meer geluid in huis. Let wel op dat bij de HCS 426 eignelijk nog wel een subwoofer bij moet om het af te maken.

https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

Alle reacties

• DjaRoel
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 07-06 15:04
Majid79 schreef op zondag 25 november 2018 @ 17:31:
Ik zoek een?
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een leuk audiosysteem die ik wil gaan gebruiken icm met mijn ps4 pro.

Wat is je budget?
Mijn budget bedraagt max €250,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil het apparaat gaan gebruiken icm met mijn ps4
en mijn Sony Xe9005 tv. Naast goed beeld wil ik ook goed geluid hebben.

Wat heb je zelf al gevonden?
De volgende setjes heb ik gevonden
Sony ht-rt3
Samsung HW-M370
Sony BDV-E2100

Welke vragen heb je hier nog over?
Zijn bovenstaande setjes de beste in hun prijsklasse en is het ook mogelijk om draadloze surround set te kopen met mijn budget?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Mvg

Majid
Als je even zoekt zal je zien dat er nogal wat beperkingen zitten aan de voorgestelde setjes zeker gezien het formaat van de speakertjes die erbij zitten. Of er binnen jou budget nog alternatieven zijn kan de Pricewatch je vast wel vertellen ;)

Wat verwacht je zelf van goed geluid? Binnen het door jou gestelde budget zou ik geen enkele set willen bestempelen als zijnde goed geluid O-)

Hoe groot is de ruimte waar het in moet komen te staan? En is tweedehands een optie voor je?

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

• Majid79
Bedankt voor je reactie. Voor €250 heb je inderdaad geen superkwaliteit. Wat ik zoek is een leuke vervanging voor mijn tv speakers. En ik denk dat ik met de Sony ht-rt3 wel goed zit. Maar voordat ik een keuze maak wil ik alle opties hebben benut. Dus als ik een setje over het hoofd heb gezien die beter is, dan die ik eerder heb genoemd, dan hoor ik dat graag.

Ik heb liever geen tweedehands. En mijn woonkamer is ongeveer 20m2.

Bvd

• martyw
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 21:33
Je zou ook naar een kwalitatief goede set PC speakers met een optische ingang kunnen kijken, zoals deze pricewatch: Edifier S880DB set, deze krijgen goede recensies, zie bijvoorbeeld hier

[Voor 7% gewijzigd door martyw op 26-11-2018 20:59]

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

(jarig!)
Net iets boven budget: pricewatch: Yamaha MusicCast YAS-306 Zwart

Ook de kleinere broertjes, zoals de YAS-101 krijgen in het buitenland best goede reviews.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• digifun
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Snel beslissen alleen nog vandaag pricewatch: Wharfedale Diamond 220 Zwart , reciever van marktplaats halen, je blijft binnen je budget en je hebt super geluid.

https://www.whathifi.com/wharfedale/diamond-220/review

[Voor 10% gewijzigd door digifun op 26-11-2018 20:10]

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:05
1. Zoek een 2e hands receiver voorzien van minimaal HDMI en het liefste ook 4k passtrough.

V&A aangeboden: Yamaha RX-V473 Titanium 4k airplay netwerk receiver

2. Ga vervolgens op zoek naar een leuk 2e hands 5.1 setje.
Je kunt kijken naar setjes van bijvoorbeeld JBL/Canton etc, dan zou je binnen je budget kunnen blijven.
V&A aangeboden: Canton Movie 70 (Zwart)

Echter beter kijk je naar een iets beter setje als:
Jamo HCS 426 + sub

ook 2e hands kom je dergelijke combinatie setjes wel tegen, dan haal je een stuk meer geluid in huis. Let wel op dat bij de HCS 426 eignelijk nog wel een subwoofer bij moet om het af te maken.

• DjaRoel
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 07-06 15:04
Majid79 schreef op maandag 26 november 2018 @ 19:04:
Bedankt voor je reactie. Voor €250 heb je inderdaad geen superkwaliteit. Wat ik zoek is een leuke vervanging voor mijn tv speakers. En ik denk dat ik met de Sony ht-rt3 wel goed zit. Maar voordat ik een keuze maak wil ik alle opties hebben benut. Dus als ik een setje over het hoofd heb gezien die beter is, dan die ik eerder heb genoemd, dan hoor ik dat graag.

Ik heb liever geen tweedehands. En mijn woonkamer is ongeveer 20m2.

Bvd
Met de kwaliteit hoeft niks mis te zijn maar vaak wordt gepretendeerd alsof het volwaardige vervangers zijn voor een systeem welke bestaat uit losse (grotere) componenten, dus ik dacht ik vermeld het er in ieder geval bij om teleurstelling te voorkomen.

Ik ben niet zo bekend met de mini setjes verder.

Ik zou ondanks dat je aangeeft liever niet tweedehands te willen dit toch overwegen, de opties zoals @NL_Scratch aangeeft bieden echt wel meer waar voor je geld, en als het budget het later toe laat zijn ze ook veel makkelijker te upgraden. Een versterker veroudert niet zo snel, je kan dan beginnen met "melkpakjes" en later upgraden, de complete setjes laten vaak geen ruimte voor andere speakers of hebben in ieder geval niet de capaciteit deze fatsoenlijk aan te sturen. 8)

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

• Chrisje1983
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 17:52
Als je een receiver neemt en die tussen je PS4 pro en je Sony zet, pak dan meteen minimaal een receiver met hdmi 2.0a, doe je dat niet dan kan je PS4 pro geen 4k hdr10 uitsturen over je receiver naar je tv.

Over HDMI 1.4 stuurt de PS4 pro helemaal geen 4k beeld meer sinds firmware 4.05 dus een tweedehands receiver met hdmi 1.4 laat je beter links liggen. En daar komt nog bij dat als je PS4 pro 1080p uitstuurt door een tekortkoming van je receiver je tv verantwoordelijk is voor de upscaling naar 4k. Die 25ms inputlag worden dan 40ms inputlag.

Wat je kan doen om de limieten van een pré HDMI 2.0a receiver te omzeilen is je PS4 rechtstreeks aan je tv hangen en met HDMI ARC naar je receiver, of optisch out gebruiken.

Ik heb zelf ook een PS4 pro met een oudere HDMI 1.4 receiver met nog een 1080p tv, toevallig een Sony kd-65fx9005 gekocht waar ik tegen de zelfde problemen ga aanlopen, de tv moet hier nog binnenkomen.

Let ook even op hdcp 2.2 ondersteuning voor de toekomst, is nodig om 4k beeldmateriaal met kopieer beveiliging over HDMI te sturen.

[Voor 6% gewijzigd door Chrisje1983 op 27-11-2018 13:46]

• Majid79
Ik lees hier allemaal goede tips! Misschien moet ik toch ook eens kijken naar tweedehands waarbij ik in de toekomst mijn set kan upgraden.

Ik wil graag iedereen bedanken voor de tips en het meedenken. Ik zal mijn keuze, als ik die heb gemaakt, nog aan jullie laten weten.

Mvg

Majid
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True