Toon posts:

Cmd blijft niet open.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.419 views

Vraag

• ruben123321
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 05-05 17:17
Beste Tweakers,

Nu sinds een paar dagen kan ik mijn cmd niet meer openen. Dit was na de 1809 update, ben benieuwd of er iemand anders is met het zelfde probleem of een fix. Ik heb al sfc /scannow gedraaid maar geen succes. malware bytes komt ook met niks. Als ik via start cmd /d doet werkt het wel of als ik onder een andere gebruiker in log werk het wel. Zie video voor van wat er gebeurt.

edit: momenteel al gedowngrade naar 1803 maar nog steeds het zelfde probleem.

[video]https://vimeo.com/user92118465/review/302691661/a8051d434f[/video]

Alvast bedankt.

-R

[Voor 13% gewijzigd door ruben123321 op 25-11-2018 21:54]

Beste antwoord (via ruben123321 op 25-11-2018 21:47)

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-06 12:58
Is het probleem ook met bepaalde dingen uit het Windows+X menu (rechter muisknop op het Windows logo in de startbalk)?

Dus dingen die UAC nodig hebben bijvoorbeeld (Powershell als admin) en dergelijken.

Ik heb dit kunnen herleiden bij mezelf tot een super oud programma (met explorer shell extensie) QuickSFV, bij elke grote update moet ik deze opnieuw installeren anders werken die run as admin en bepaalde andere dingen niet.

Ik zou dus kijken tussen je shell extensions (hint CCleaner: Tools > Context Menu) en kijken of als je hier dingen uitschakelt (en Explorer.exe herstart) of het dan mogelijk is.

Zodra je het probleem hebt geïsoleerd tot een bepaalde extensie is het vaak genoeg om deze opnieuw te installeren (of een repair install van deze uit te voeren).

Edit:
Gezien je zegt het werkt onder andere gebruikers zou je ook nog je settings (standaard settings voor command prompt + powershell) voor jouw user te kunnen verwijderen:
regedit
code:
1
HKEY_CURRENT_USER\Console
Verwijder of hernoem naar Console.bak. Log opnieuw in en je settings van powershell en command prompt zijn weer standaard.

cmd /d zorgt trouwens dat autorun bestanden niet meer geladen worden, echter worden deze (als het goed is) niet meer gebruikt (al sinds Windows Vista :o)

Anders zou je ook nog kunnen kijken of het volgende bestaat:
code:
1
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Command Processor\AutoRun\REG_EXPAND_SZ
Je kan in ieder geval de AutoRun map hiervan zonder problemen verwijderen. En in het meest extreme geval gewoon die hele Command Processor hernoemen naar Command Processor.bak en kijken of deze bij opnieuw inloggen en command prompt openen deze weer aangemaakt word.

https://docs.microsoft.co...tion/windows-commands/cmd

[Voor 39% gewijzigd door Starke op 25-11-2018 20:56]

Alle reacties

• Srdr
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07-06-2020
Krijg je een foutmelding?
Gaat hij open en daarna weg, wat gebeurd er precies?(je video werkt niet)

Had je al andere dingen geprobeerd of nog niet?

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
De video is hier: https://vimeo.com/302691661

Verdwijnt de opdrachtprompt ook wanneer je het via het startmenu opent?

• ruben123321
mij excuses voor het nier testen van de link voor de video. Bij deze de werkende link

https://vimeo.com/302691661

wat ik heb geprobeerd is de downgrade, via powershell het commando sfc /scannow, ik heb malware bytes gedraaid, via windows recovery heb ik een cmd geopend en ook sfc /scannow gedaan maar geen succes.

er komt geen foutmelding.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:00

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ken dat gedrag wel bij spy/add ware of virussen. Die willen zo voorkomen dat je tools gebruikt om deze te verwijderen. Werkt task manager wel ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• ruben123321
Nuccie schreef op zondag 25 november 2018 @ 20:30:
De video is hier: https://vimeo.com/302691661

Verdwijnt de opdrachtprompt ook wanneer je het via het startmenu opent?
Ja, ook admin rechten werken niet via run ook geen succes het enige wat tot nu toe werkt is via run of start cmd /d

• ruben123321
DukeBox schreef op zondag 25 november 2018 @ 20:33:
Ken dat gedrag wel bij spy/add ware of virussen. Die willen zo voorkomen dat je tools gebruikt om deze te verwijderen. Werkt task manager wel ?
Voor de rest werk alles naar behoren, ik heb malware bytes laten scannen op virussen maar die ziet niks.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Starke
Is het probleem ook met bepaalde dingen uit het Windows+X menu (rechter muisknop op het Windows logo in de startbalk)?

Dus dingen die UAC nodig hebben bijvoorbeeld (Powershell als admin) en dergelijken.

Ik heb dit kunnen herleiden bij mezelf tot een super oud programma (met explorer shell extensie) QuickSFV, bij elke grote update moet ik deze opnieuw installeren anders werken die run as admin en bepaalde andere dingen niet.

Ik zou dus kijken tussen je shell extensions (hint CCleaner: Tools > Context Menu) en kijken of als je hier dingen uitschakelt (en Explorer.exe herstart) of het dan mogelijk is.

Zodra je het probleem hebt geïsoleerd tot een bepaalde extensie is het vaak genoeg om deze opnieuw te installeren (of een repair install van deze uit te voeren).

Edit:
Gezien je zegt het werkt onder andere gebruikers zou je ook nog je settings (standaard settings voor command prompt + powershell) voor jouw user te kunnen verwijderen:
regedit
code:
1
Verwijder of hernoem naar Console.bak. Log opnieuw in en je settings van powershell en command prompt zijn weer standaard.

cmd /d zorgt trouwens dat autorun bestanden niet meer geladen worden, echter worden deze (als het goed is) niet meer gebruikt (al sinds Windows Vista :o)

code:
1
Je kan in ieder geval de AutoRun map hiervan zonder problemen verwijderen. En in het meest extreme geval gewoon die hele Command Processor hernoemen naar Command Processor.bak en kijken of deze bij opnieuw inloggen en command prompt openen deze weer aangemaakt word.

[Voor 39% gewijzigd door Starke op 25-11-2018 20:56]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verander de standaard opdrachtprompt eens naar Powershell (en eventueel daarna weer terug). Ik zou 'm persoonlijk overigens gewoon op de Powershell interface laten staan.

[Voor 3% gewijzigd door Will_M op 25-11-2018 20:39]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• ruben123321
Starke schreef op zondag 25 november 2018 @ 20:38:

Edit:
regedit
code:
1

code:
1

Alles met uac werkte zonder problemen en ik de context menu bij ccleaner zag ik niks vreemds dus daar ben ik af gebleven.

Ik heb beide registery mappen hernoemd met .bak er achter en nu werkt het weer als van ouds, de 2e key bestond niet ik heb de Command Processor map hernoemd.

Wat nou de precieze oorzaak was durf ik niet te zeggen.

In iedere geval hartelijk dank! _/-\o_

[Voor 4% gewijzigd door ruben123321 op 25-11-2018 21:52]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Met het hernoemen van die HKCU\Console "map" heb je feitelijk ALLES wat er onder zit aan instellingen voor Windows aangaande instellingen (.msc) naar de default waarden gezet voor jouw gebruikersaccount. (HKCU = Hive Key Current User = User waaronder RegEdit gestart is).

In de register editor ziet alles er uit als "mappen en bestanden" maar het zijn absoluut geen mappen en bestanden. Dat het nú goed ging voor je is uiteraard fijn, maar .......

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Starke
wimmel_1 schreef op zondag 25 november 2018 @ 21:58:
Met het hernoemen van die HKCU\Console "map" heb je feitelijk ALLES wat er onder zit aan instellingen voor Windows aangaande instellingen (.msc) naar de default waarden gezet voor jouw gebruikersaccount. (HKCU = Hive Key Current User = User waaronder RegEdit gestart is).

In de register editor ziet alles er uit als "mappen en bestanden" maar het zijn absoluut geen mappen en bestanden. Dat het nú goed ging voor je is uiteraard fijn, maar .......
Maar met het register kloten kan ontzettend fout gaan (buiten HKCU) als je niet weet wat je doet en mensen niet eerst voor je hebben uitgezocht wat schadelijk (of niet schadelijk) is.

Het ergste wat met HKCU kan gebeuren is dat je niet meer kan inloggen in je profiel :D.

• ruben123321
wimmel_1 schreef op zondag 25 november 2018 @ 21:58:

Nu maakt deze 'reset' niet een groot probleem want deze installatie is pas nieuw en dus nog niet 100% gepersonaliseerd. Toch bedankt voor het zeggen weet ik het voor een andere keer.
Starke schreef op zondag 25 november 2018 @ 22:09:
[...]

Maar met het register kloten kan ontzettend fout gaan (buiten HKCU) als je niet weet wat je doet en mensen niet eerst voor je hebben uitgezocht wat schadelijk (of niet schadelijk) is.

Het ergste wat met HKCU kan gebeuren is dat je niet meer kan inloggen in je profiel :D.
Gelukkig ken ik de gevaren van de registery daarom heb ik eerst een full backup gemaakt van de registery voor dat ik begon en de 'mappen' hernoemd in plaats van verwijderd. Toch bedankt voor de waarschuwing!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:37
Zat ook mee te lzen om cmd prompt te kunnen starten. Dit is allemaal gelukt, alleen krijg ik nu elke keer bij het opstarten het cmd prompt scherm te zien, en moet ik zelf nog explorer.exe opstarten.
Kan dit hiermee te maken hebben?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:56

TheVMaster

Moderator WOS
Niet nodig om een oud topic uit de sloot te vissen. Misschien zelf even een topic aanmaken?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee