Nieuw WiFi-netwerk... Apple Airport of Alternatief?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphilosophy
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 03-07 18:02
In de loop der jaren heb ik een leuke serie netwerkapparatuur verzameld. Momenteel heb ik 2x AirPort Extreme (6e generatie) en een TimeCapsule (2GB, 5e generatie) en gaan we begin volgend jaar verhuizen naar een andere woning. Voor uitbreiding van stabiel netwerk zal ik dan een accespoint toe willen voegen, waarbij een derde AirPort Extreme voor de hand ligt...
Er komen 3 accespoints op elke verdieping (woonkamer, overloop 1e verdieping en zolder) en de TimeCapsule zou ik verplaatsen naar de praktijkruimte (begane grond, aanbouw: voormalig garage).

Ik zoek een?
Mijn motivatie voor een 3e Extreme komt voort uit de bredere inzetbaarheid (o.a. 802.11ac) in vergelijk met de Express. Nu wordt AirPort eigenlijk niet doorontwikkeld en/of ondersteund, dus moet ik dat nog wel willen uitbreiden?

Wat is je budget?
Mijn budget is de opbrengst van bestaande netwerk plus één tweedehands Extreme erbij. Zeg zo’ n € 350,-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Bijna alles in huis is van Apple: pc, telefoons, tablets en ook de TV-setupinstructies (4K-versie). De TimeCapsule met zijn 2 TB gebruiken we voor de TimeMachine en wat centraal te gebruiken bestanden. Verder hangt er wat Sonos in het huis, maar allemaal op de begane grond (vooralsnog). Een combi met harde schijf is dus wel prettig (vervanging TimeCapsule, zogezegd). Het zou leuk zijn als het design dusdanig is, dat ik de boel niet hoef te verstoppen... ;)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het zijn de afstanden niet, maar alles is van steen en goed geïsoleerd. Er wordt in huis ook gebruik gemaakt van demotica (slimme thermostaat van Remeha, Logitech Circle-camera’s, Combimagnetrons) naast al het digitale gebeuren. De praktijkruimte en woonkamer maken gebruik van Apple TV (4K) op de 1e en 2e etage is de verbinding vooral voor tablets en laptops.
Internet komt via Ziggo bij ons binnen en behalve de Mediabox XL zelf, is dat geen probleem gebleken :P

“The greatest teacher, failure is”