Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Hoe fix ik de link naar deze folder?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 11:28

LankHoar

Professionele amateur

Topicstarter
Sinds kort staan er ineens twee folders met de naam "Pictures" op mijn data schijf, en de link die ik in mijn snelkoppelingen van Windows Explorer heb staan heet nu "Pictures 2". Deze verwijst echter naar de bovenste "Pictures" folder in onderstaande screenshot. Ik ben een beetje huiverig om die snelkoppeling naar de andere folder te laten wijzen, want toen ik dat een maand of 2 geleden deed (toen was er een soortgelijke situatie maar dan met meer folders) gooide Windows zonder melding alle bestanden in die folders weg (gelukkig heb ik Carbonite dus kon ik dat herstellen), wat ik pas merkte toen ik ineens heel veel extra vrije schijfruimte had.

Hoe krijg ik deze snelkoppeling weer verwezen naar de juiste locatie, zonder dat mijn data dan weer verwijderd zal worden?

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

Alle reacties

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Topicstarter
*kick*

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

• DiedX
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 17-06 21:22
Flauw antwoord: ik zou alle content moven naar een nieuwe map in My Documents, en dubbel checken met Pictures 1 en 2.

Die moeten leeg zijn. Dan de snelkoppelingen eruit, en de images terug zetten...

• zetje01
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 12:35
Gewoon rechtsklikken op de snelkoppeling -> eigenschappen -> doel aanpassen.

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Topicstarter
Heb zojuist beiden gedaan: alles naar een nieuwe folder verplaatst, en toen de snelkoppeling aangepast en de oude mappen verwijderd. Wanneer ik Explorer wee opnieuw opstart staan er wederom 2 Pictures folders (beiden zelfde naam). Gek toch?

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Topicstarter
Gek, dit weekend mijn PC herstart en nu is er nog maar 1 folder over (de juiste). Lijkt dus opgelost.

De mysterieuze wegen van Windows zal ik denk ik nooit helemaal begrijpen :)

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True