Toon posts:

Hoe fix ik de link naar deze folder?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:27

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Sinds kort staan er ineens twee folders met de naam "Pictures" op mijn data schijf, en de link die ik in mijn snelkoppelingen van Windows Explorer heb staan heet nu "Pictures 2". Deze verwijst echter naar de bovenste "Pictures" folder in onderstaande screenshot. Ik ben een beetje huiverig om die snelkoppeling naar de andere folder te laten wijzen, want toen ik dat een maand of 2 geleden deed (toen was er een soortgelijke situatie maar dan met meer folders) gooide Windows zonder melding alle bestanden in die folders weg (gelukkig heb ik Carbonite dus kon ik dat herstellen), wat ik pas merkte toen ik ineens heel veel extra vrije schijfruimte had.

Hoe krijg ik deze snelkoppeling weer verwezen naar de juiste locatie, zonder dat mijn data dan weer verwijderd zal worden?

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!

Alle reacties

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
*kick*

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:27
Flauw antwoord: ik zou alle content moven naar een nieuwe map in My Documents, en dubbel checken met Pictures 1 en 2.

Die moeten leeg zijn. Dan de snelkoppelingen eruit, en de images terug zetten...

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 00:55
Gewoon rechtsklikken op de snelkoppeling -> eigenschappen -> doel aanpassen.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Heb zojuist beiden gedaan: alles naar een nieuwe folder verplaatst, en toen de snelkoppeling aangepast en de oude mappen verwijderd. Wanneer ik Explorer wee opnieuw opstart staan er wederom 2 Pictures folders (beiden zelfde naam). Gek toch?

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Gek, dit weekend mijn PC herstart en nu is er nog maar 1 folder over (de juiste). Lijkt dus opgelost.

De mysterieuze wegen van Windows zal ik denk ik nooit helemaal begrijpen :)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee