Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Aankoopadvies Xiaomi smartphone 120-150 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Cinnamon Girl
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 24-03-2019
Ik zoek een vervanger voor mijn Huawei uit 2013, die nu echt helemaal uit de tijd is...

Ik zoek een?

Xiaomi. Aangezien dit merk wat mij betreft op dit moment het meeste waar voor zijn geld geeft.

Wat is je budget?
120-150 euro, 160 max

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het gewone werk als surfen, social media... Beetje muziek, af en toe filmpje.
Geen games.

Belangrijk : goede GPS aangezien ik hem op reis wil gebruiken om te voet te navigeren.
Dual sim, omdat ik op reis gewoonlijk een lokale simkaart koop

Ik doe zo lang mogelijk met mijn smartphone, ik ben niet iemand die elke 2 jaar een nieuwe koopt.
Dus ik zou graag 4 GB RAM hebben om toch een tijdje safe te zitten. In se kan ik heb momenteel best wel af met 3 GB, maar een 4 GB exemplaar zal langer meekunnen.

Gezien het bedrag dat ik wil spenderen verwacht ik geen grootse dingen (doe ik er sowieso niet mee) maar graag zo future proof mogelijk, wegens dus zo lang mogelijk gebruiken.

Graag 64 GB geheugen, maar met 32 zou ik ook kunnen leven gezien uitbreidingskaartje.

Als het kan Android One.
En geen Mediatek maar snapdragon.

En een voor de prijs zo goed mogelijke camera.
Kwaliteit selfie-camera is minder belangrijk, die neem ik nauwelijks.

Scherm niet te groot, wel graag goede zichtbaarheid in zonlicht (groot mankement bij mijn huidige Huawei). 6 inch lijkt me te groot, graag wat kleiner.

Bestellen in buitenland is geen probleem, maar graag geen gedoe met invoerrechten.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heel wat Xiaomi's die zo een beetje voldoen aan de voorwaarden, maar er zijn zo veel modellen dat ik niet goed weet welke uiteindelijk te kiezen... Ook global rom/global edition/band 20 is dan weer wat uitkijken bij bestellen in buitenland...

Bijvoorbeeld redelijk voldoende aan de voorwaarden :

De Redmi S2

Pro : metalen behuizing, momenteel in aanbieding wegens Black Friday
Min : geen Android One, 6 inch scherm, 3 GB ram, 32 GB

De Redmi 6

Pro : kleiner scherm, 4 GB, 64 GB
Min : iets duurder, geen Android One

De Remi Note 5A

Pro : kleiner scherm, 4 GB ram, 64 GB
Min : tragere processor

De Redmi Note 4

Pro : lange batterijduur, 4 GB ram, 64 GB

Maar er zijn intussen zoveel Xiaomi telefoons met min of meer gelijkaardige specificaties dat ik de keuze wel moeilijk vind...

Alle reacties

• Ludwig005
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 14:50
En een mi A2 lite? Voldoet die niet?

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 12:01
Met Android One heb je keuze bij Xiaomi uit 3 opties, de Mi A1, A2 en A2 Lite.

• Cinnamon Girl
De mi A2 lite had ik ook al gezien, maar voor zover ik zie zit die wel iets boven mijn budget.

Indien Android one de meerprijs waard is zou ik deze wel overwegen idd.

• swhnld
@Cinnamon Girl je hebt Android One zelf gekozen als voorkeur? Waar kwam dat vandaan, dan heb je ook je antwoord of de prijs het waard is.

• Cinnamon Girl
Wel, ik had mijn keuze zelf op basis van prijs beperkt tot de wat goedkopere modellen, met dan meestal Android 8.1.

Maar ik hoor dan in mijn omgeving 'als het kan, neem dan Android One'. Wegens zoals men mij zegt vlotter draaien en meer toekomstgericht. Vandaar dat ik dat dus ook aangaf 'als het kan'.

• swhnld
Android One is kaal zonder leverancier specifieke software die ovwrhead levert. Plus Android One garandeert 3 jaar updates.
Xiaomi MIUI software heeft ook een goed track record met updates jarenlang, maar er zit ook een reclame optie in bijvoorbeeld wat je uit kan zetten.
Hoop dat dit je verder helpt.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True