Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Sonos Beam aangesloten maar geen geluid op bluray 3d speler

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• CryptoNL
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 17-06 17:32
Sonos Beam aangesloten op Philips Ambilight en Intel Nuc (beide via HDMI ARC). Nu heb ik 1 poort over en dat is HDMI ARC MHL. Daarop heb ik de blurayspeler uit deze set aangesloten: pricewatch: Samsung Home Cinema 5.1 SMART 3D 1000 W

Nu heb ik in de blurayspeler geen opties om geluid extern te laten verlopen, enkel zoals Samsung dat noemt luidsprekers, dat heb ik dan ook zo ingesteld. Toch hoor ik geen geluid. Kan dit aan de poort MHL liggen of wat zou ik nog kunnen proberen?
...

Alle reacties

• canonball
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 16:00
Ik gok dat de bluerayspeler/versterker altijd het geluid na de boxen stuurt, en niet na de hdmi. Dat zou normaal irritant zijn omdat het geluid van de boxen dan niet in sync is met de tv.
Je kunt kijken of er een optie is om dat toch te laten doen, of bv een analoge line uit heeft die na de tv kan.

• CryptoNL
canonball schreef op zondag 25 november 2018 @ 16:10:
Ik gok dat de bluerayspeler/versterker altijd het geluid na de boxen stuurt, en niet na de hdmi. Dat zou normaal irritant zijn omdat het geluid van de boxen dan niet in sync is met de tv.
Je kunt kijken of er een optie is om dat toch te laten doen, of bv een analoge line uit heeft die na de tv kan.
De blurayspeler is via HDMI verbonden met de TV. Eerst was deze speler onderdeel van de home cinema set en zowel verbonden via HDMI als via die zwart/rode stekkers. Die zijn eruit gehaald, aangezien ik die boxen niet meer gebruik. Zou toch moeten werken zou je zeggen?

• Mikayu
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 04-06 08:20

Mikayu

.srt

canonball schreef op zondag 25 november 2018 @ 16:10:
Ik gok dat de bluerayspeler/versterker altijd het geluid na de boxen stuurt, en niet na de hdmi.
Naar*
CryptoNL schreef op zondag 25 november 2018 @ 16:12:
De blurayspeler is via HDMI verbonden met de TV. Eerst was deze speler onderdeel van de home cinema set en zowel verbonden via HDMI als via die zwart/rode stekkers. Die zijn eruit gehaald, aangezien ik die boxen niet meer gebruik. Zou toch moeten werken zou je zeggen?
In verband met HDCP kan je niet eerst geluid van een externe bron naar de tv sturen en vervolgens weer naar een andere externe bron. Dat is niet hoe ARC werkt

Je zal de Sonos optisch moeten aansluiten

• CryptoNL
Maar de Intel Nuc is toch ook een externe bron en dat werkt wel if wat is het verschil?

• Mikayu

Mikayu

.srt

Dan zou het aan het audio formaat kunnen liggen. Probeer eens een 'gewone' Dolby digital spoor uit te sturen vanaf de blu-ray speler. De HD formaten kunnen meestal niet op deze manier worden afgespeeld.

Als je de HDMI poort zelf in twijfel trekt kan je proberen om de blu-ray speler en de Nuc om te wisselen

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Welk device had je in gedachten om als "HUB" te laten fungeren in je setup? Zoals ik 't lees heb je 't nu aangesloten alsof je TV die rol moet gaan vervullen en je dus ook 't geluid wil uitsturen naar de daar op aangesloten speakers.

[Voor 3% gewijzigd door Will_M op 25-11-2018 18:54]

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• canonball
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 16:00
CryptoNL schreef op zondag 25 november 2018 @ 18:11:
Maar de Intel Nuc is toch ook een externe bron en dat werkt wel if wat is het verschil?
Er is geen rede waarom de nuc het geluid NIET via de hdmi na de tv stuurt. Zelfde geld voor een normale bluray speler.
De bluray speler waar jij na verwijst is bedoelt als homecinema die normaal het geluid na de aangesloten boxen stuurt. Dan is er wel een goede rede om het geluid niet óók via hdmi na de tv te sturen. Als hij het geluid namelijk ook via hdmi na de tv stuurt geeft de tv het geluid ook weer, maar met een andere vertraging en volume. Ik verwacht dus dat het geluid niet standaard via hdmi wordt uitgestuurd. Je kunt in het menu kijken je dit kunt overrulen.

• Mikayu

Mikayu

.srt

Ik las even over het feit heen dat je de blu-ray speler uit de Samsung set gebruikt.

Inderdaad weinig tot geen kans dat je audio via de HDMI gaat krijgen in dat geval

• CryptoNL
Er zit ook een optische aansluiting op de blu-ray Als ik die aansluit op de tv dan zou het eventueel werken?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

CryptoNL schreef op zondag 25 november 2018 @ 20:43:
Er zit ook een optische aansluiting op de blu-ray Als ik die aansluit op de tv dan zou het eventueel werken?
Ja, alleen "mis" je dan vervolgens bandbreedte om sommige DTS signalen dóór te kunnen laten zetten. Met de apparatuur welke je nú gebruikt volgens eigen zeggen is dat geen enkel probleem maar voor de toekomst is het wel een dingetje om rekening mee te gaan houden.

• CryptoNL
Wat bedoel je precies? Anders misschien een losse 4k player kopen mits dat het probleem oplost

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

CryptoNL schreef op zondag 25 november 2018 @ 20:47:
Wat bedoel je precies? Anders misschien een losse 4k player kopen mits dat het probleem oplost
Dan kun je beter investeren in een AV Unit welke 4K Pass-Through en Upscaling kán doen. BluRay spelers zijn ook zó.... 2012?

• CryptoNL
4k blu-ray speler dus zonder 4k upscale maar echt 4k

• Mikayu

Mikayu

.srt

Als het een optische uitgang is kan je hem aan de Sonos hangen. Niet in de tv, want dat is een output.

Het enige nadeel is dat je geen HD audio hebt, maar daar merk je bij het gebruik van soundbars niets van

• CryptoNL
Het is optisch in en de Sonos heeft geen optische aansluiting. Wat nu? Als ik een nieuwe blu-ray speler koop hetzelfde probleem of is een stand a lone blu-ray anders?

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 15:45

JvS

Ik heb hem zelf ook

CryptoNL schreef op maandag 26 november 2018 @ 18:13:
Het is optisch in en de Sonos heeft geen optische aansluiting. Wat nu? Als ik een nieuwe blu-ray speler koop hetzelfde probleem of is een stand a lone blu-ray anders?
Dat kan je dus niet aansluiten.

Een korte vraag: Geeft je tv zelf wel geluid als je een blu ray speelt met dat ding? Zoja, dan is het een ARC probleem en heb je dat ook met een andere bluray speler. Zonee, dan komt je probleem door die bijzondere Bluray speler, is het geen ACR probleem, maar geeft dat ding gewoon geen geluid door aan de TV. Dan is het zinvol om een andere te kopen

• CryptoNL
JvS schreef op maandag 26 november 2018 @ 18:24:
[...]

Dat kan je dus niet aansluiten.

Een korte vraag: Geeft je tv zelf wel geluid als je een blu ray speelt met dat ding? Zoja, dan is het een ARC probleem en heb je dat ook met een andere bluray speler. Zonee, dan komt je probleem door die bijzondere Bluray speler, is het geen ACR probleem, maar geeft dat ding gewoon geen geluid door aan de TV. Dan is het zinvol om een andere te kopen
Het geluid van de tv staat uitgeschakeld en het probleem zit hem in de bluray dan. Zijn er uberhaupt spelers met optisch uit of beter nog HDMI ARC die zowel audio als video door 1 aansluiting stuurt?

• CryptoNL
Deze dan maar besteld. Als het goed is moet deze het prima doen :)

pricewatch: LG UBK80
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True