Toon posts:

Nieuwe GPU GTX1080(ti) of RTX 2080(ti)

Pagina: 1
Acties:

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-04 19:38

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Dag heren,

Ik ben niet meer zo actief op Tweakers zoals ik eerst was. Kennis is een beetje versleten door de jaren heen en niet meer 100% up-to-date van de ontwikkelingen.

Nu zit ik te kijken voor een nieuwe GPU, ik heb 2x 1440p schermen van 60Hz. Nu wil ik ook split-screen kunnen gamen op die 2 schermen, met cod bijvoorbeeld. Dit hoeft uiteraard niet op ultra settings.

Enkele scherm wil ik high/ultra kunnen spelen, maar dat moet wel lukken lijkt me. GTX 1050 in mijn laptop redt het toch allemaal net niet.

Twijfel tussen een 2e hands GTX1080(ti) of een RTX 2080(ti).
Ik zou met de kaart ook nog wel een beetje willen minen omdat het wat koud is op mijn kantoor, wil dan voor hoge hashrates gaan, zodat ik de kaart naast het verwarmen van de ruimte nog een beetje terug kan verdienen. Het is ook zonde om de kachel in het hele huis te laten branden terwijl het op kantoor nauwelijks warm wordt.

Ik denk dat het met een GTX1080 wel moet lukken, die zijn rond de €400 te koop zag ik. GTX 1080 ti's rond de 600-800 2e hands?

Qua minen weet ik niet goed wat handig is, misschien wordt GDDR6 opeens razend goed voor minen, wat uit het verleden ook wel gebleken is, dan is een RTX 2080 misschien wel interessant om als nieuwe kaart te nemen.

Wil beetje op EquiHash, Cryptonight of EthHash minen. En anders gewoon NiceHash.

Zouden jullie eerder een GTX1080 adviseren 2e hands? Of dan beter een 1080 ti? Resultaten lopen wel erg uiteen, ook zie ik wat oudere posts die nu niet meer relevant is. Sommige 1080's presteren op 1080ti niveau qua minen vond ik.

Advies is welkom!

我的名字是Mirno

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Nu online
Minen is voor zover mij bekend momenteel niet eens dekkend voor de stroomkosten, dus dat is niet verstandig.

Voor 1440p 60Hz heb je geen ti nodig, dan is de 1080 meer dan genoeg voor de komende paar jaar.

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-04 19:38

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
XFlame schreef op zondag 25 november 2018 @ 20:18:
Minen is voor zover mij bekend momenteel niet eens dekkend voor de stroomkosten, dus dat is niet verstandig.

Voor 1440p 60Hz heb je geen ti nodig, dan is de 1080 meer dan genoeg voor de komende paar jaar.
Weet je dat zeker, game ontwikkelingen staan ook niet stil.

Wellicht dat ik ooit nog een widescreen wil op 120Hz, maar dat is een latere zorg.

GTX1080 heeft wel goede prijs/prestatie, beter dan de GTX1080ti leek wel.

Over het minen, als BTC straks een consolidatie gebied ingaat, net als in 2014 kan je best leuk minen.
Je zal qua prijs 1:1 draaien, maar doordat de prijzen aldoor vallen lijkt het niet winstgevend.

Toen ik met Ethereum minen begon was in een range van $0,50 tot $20 dollar des tijds. Had er een aantal bewaard, een paar jaar later was het opeens enorm rendabel.
Ik zie minen als een soort periodiek beleggen.

En moet de winter overbruggen, dus ik kan het hele huis gaan verwarmen met de CV, of 2-4 kaarten in 2 PC's zetten en die op kantoor laten draaien, wordt het ook warm. Met dat minen verwarm je de kamer van 13 naar 18+ graden. Dus uiteindelijk kost het helemaal niet heel veel extra + ik vind het leuk om te doen en denk dat het met 2-5 jaar een leuk extra'tje kan opleveren.

我的名字是Mirno

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee