Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

ProLite e2407hds openmaken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• sparticle
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 27-07-2020
Hoe kan ik een ProLite e2407hds beeldscherm openmaken op een gecontroleerde manier?

Ik heb een beetje Gegoogled, maar verder dan wat filmpjes waar deze stap al is overgeslagen kom ik niet.

De reden dat ik hem open wil maken is dat ik een hoog frequent geluid hoor en dan een plop met een beetje een brandlucht. Ik maak me dan ook enigszins zorgen om een mogelijk brandgevaar (en dit soort giftige gassen kunnen nooit gezond zijn), dus wil ik zien wat er precies aan de hand is.

De handleiding heeft geen informatie over het openmaken van het product dat buiten de garantie valt.

Worden er eigenlijk monitoren verkocht die makkelijk zijn open te maken? Ik wil graag niet nog zo'n 'black box' kopen.

Alle reacties

• TommyboyNL
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Ik heb hiervoor een zak van 100 plectrums uit China laten komen. Die rondom in de kier van de twee helften van de behuizing werken, en je hebt hem zo open.

• sparticle
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 27-07-2020
Bedankt voor je reactie.

Kun je naar een specifiek product linken? Ik neem aan dat plectrums verschillende diktes hebben, etc. en 100 lijkt me wat overdreven. Dus, hoeveel heb je er echt nodig?

En, hoe krijg je hem daarna weer dicht?

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 21:10

Damic

Afwezig soms

Gewoon dicht klikken

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• TommyboyNL
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
sparticle schreef op zondag 25 november 2018 @ 17:20:
BeKun je naar een specifiek product linken? Ik neem aan dat plectrums verschillende diktes hebben, etc. en 100 lijkt me wat overdreven. Dus, hoeveel heb je er echt nodig?
Deze heb ik besteld, en werken erg fijn: https://www.banggood.com/...s=search&cur_warehouse=CN
Het kan zijn dat je aan 3 stuks genoeg hebt, maar het zouden er ook wel eens een kleine 20 kunnen zijn. Dit verschilt een beetje per monitor. Voor die €3,50 zou ik er echter gewoon meteen 100 bestellen.

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 19:02

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Plop & brandlucht... En als de monitor open is, wat dan? Ben je technisch genoeg om onderdelen door te meten, losmaken, solderen, etc?

Klinkt een beetje als nodeloze exercitie, eerlijk gezegd; een nieuwe monitor klinkt als een veeeel beter idee.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• LittleKiller
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 10-06 10:59
Zoals het hierboven ook al is aangegeven, het is tijd voor een nieuwe monitor.

• Comp-Freak
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 30-05 13:39
Ach, wat is er mis mee om hem open te maken en te kijken of er iets mis is wat te repareren is? TS kan voor zichzelf wel bepalen of hij in staat is om een reparatie uit te voeren, lijkt me niet dat hij zich hier moet verantwoorden voordat hij antwoord op zijn vraag kan krijgen. En leerzaam is het hoe dan ook, kapot is het al.*

Dit model monitor openen heb ik geen ervaring mee, maar kijken goed waar de naad van de behuizing zit. Als je dan voorzichtig aan het kunststof voelt, merk je wel waar hij vast zit. Ik heb wel vaker monitoren open gehad waarbij het hielp om de kunststof rand op te lichten vanaf de kant van het paneel. Let hierbij wel op dat je niet op het glas drukt, want dat kan niet veel hebben. Door de rand op te tillen en naar buiten (van het scherm weg) te buigen, springt hij dan los.

*: Misschien al wel duidelijk, maar het is niet heel verstandig om dit scherm nog te blijven gebruiken met de huidige klachten. Maar als het bijvoorbeeld een gare elco is die je hoort/ruikt, kan reparatie best goed mogelijk zijn. En uiteraard ga ik er vanuit dat je je bewust bent van de componenten waar een hoge spanning op kan staan.

[Voor 4% gewijzigd door Comp-Freak op 26-11-2018 16:43]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True