Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• iAR
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
(Allereerst, waarom is er geen groot Raspberry Pi projecten topic?)

Ik heb wat zitten hobbyen met mijn Raspberry Pi 3B+ en camera module, zoals in deze handleiding besproken: https://raspberrytips.nl/raspberry-pi-homekit-camera. Hoewel het script niet goed werkte bij mij heb ik de camera nu aan de praat.
Echter heb ik iets vaags: als ik de Pi bekabeld verbind met het netwerk (ip x.x.x.37) kan ik hem benaderen, ook via wifi (ip x.x.x.39). Echter als ik de utp kabel los trek, kom ik via het wifi ip adres niet meer op de webpagina van de MotionEye camera software.

In /etc/wpa_supplicant/wpa_supplicant.conf heb ik alleen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
ctrl_interface=DIR=/var/run/wpa_supplicant GROUP=netdev
update_config=1
country=NL

network={
        ssid="mijnssid"
        psk="mijnpwd"
}

• Rgerr
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 15:24
Benader hem eens via VLC, kom je op de desktop zelf uit. Vanuit daar eens verbinden met de WiFi, misschien dat ie nog wat anders nodig heeft wat niet in je .conf staat.

• dunklefaser
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 15:05

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@Rgerr Waarschijnlijk bedoel je VNC? - Ik zelf zou zoiets via ssh doen,
VNC lijkt me hiervoor overkill.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUX! - Some Insights

• Rgerr
Uh VNC ja. :+

• iAR
  • Niet online
Rgerr schreef op zondag 25 november 2018 @ 14:04:
Benader hem eens via VLC, kom je op de desktop zelf uit. Vanuit daar eens verbinden met de WiFi, misschien dat ie nog wat anders nodig heeft wat niet in je .conf staat.
Dat lijkt onnodig, maar ik heb het geprobeerd.

Utp en wifi is beide aan. Ik kan via VNC (en SSH) via het IP-adres van de wifi connecten. Ik trek de utp-kabel er uit en het ip adres via wifi is niet meer benaderbaar (timeout).

Erg gaat dus iets mis met het netwerk als ik de utp-kabel uit de Pi trek...

En na 3 keer verbinden werkt het ineens wel 8)7 _/-\o_

[Voor 5% gewijzigd door iAR op 25-11-2018 15:12]

• Rgerr
iAmRenzo schreef op zondag 25 november 2018 @ 15:08:
[...]

Dat lijkt onnodig, maar ik heb het geprobeerd.

Utp en wifi is beide aan. Ik kan via VNC (en SSH) via het IP-adres van de wifi connecten. Ik trek de utp-kabel er uit en het ip adres via wifi is niet meer benaderbaar (timeout).

Erg gaat dus iets mis met het netwerk als ik de utp-kabel uit de Pi trek...

En na 3 keer verbinden werkt het ineens wel 8)7 _/-\o_
Raspian is a funny thing. ;)

• iAR
  • Niet online
Schijnbaar.
Het is leuk om te pielen maar als er iets niet werkt waar je logica niet op toe kan passen...

Overigens is de HAP-NodeJS camera niet toe te voegen aan HomeKit. Dus dat wordt weer een uitdaging.

• Rgerr
iAmRenzo schreef op maandag 26 november 2018 @ 08:52:
[...]

Schijnbaar.
Het is leuk om te pielen maar als er iets niet werkt waar je logica niet op toe kan passen...

Overigens is de HAP-NodeJS camera niet toe te voegen aan HomeKit. Dus dat wordt weer een uitdaging.
Trek er een rtsp feed uit, dan kun je hem wel in Homekit toevoegen?

• iAR
  • Niet online
Rgerr schreef op maandag 26 november 2018 @ 09:09:
Trek er een rtsp feed uit, dan kun je hem wel in Homekit toevoegen?
Eh...?
Als in, hoe krijg ik die en hoe voeg ik die in HomeKit toe?

[Voor 14% gewijzigd door iAR op 26-11-2018 12:05]

• Rgerr
iAmRenzo schreef op maandag 26 november 2018 @ 12:01:
[...]

Eh...?
Als in, hoe krijg ik die en hoe voeg ik die in HomeKit toe?
Hoe benader je de camera op je pi? Je kunt hem lokaal benaderen als het goed is (niet in cloud), dus je benadert hem (denk ik) via een link in bijvoorbeeld VLC player of een andere speler. Dan kun je met Homebridge topic bijvoorbeeld de plug-in ffmpeg-omx een camera feed maken en die vervolgens toevoegen in HomeKit.

• iAR
  • Niet online
Rgerr schreef op maandag 26 november 2018 @ 12:11:
Hoe benader je de camera op je pi? Je kunt hem lokaal benaderen als het goed is (niet in cloud), dus je benadert hem (denk ik) via een link in bijvoorbeeld VLC player of een andere speler. Dan kun je met Homebridge topic bijvoorbeeld de plug-in ffmpeg-omx een camera feed maken en die vervolgens toevoegen in HomeKit.
Via de geinstalleerde MotionEye software (via een webinterface).
Daarnaast is HAP NodeJS geinstalleerd dat de HomeKit ondersteuning moet bieden. Maar de pincode was hetzelfde als de Homebridge (die ik dus op een andere Pi heb draaien én gekoppeld heb). Een andere pincode werkt dus helaas niet om hem in HomeKit te krijgen.

• Rgerr
iAmRenzo schreef op maandag 26 november 2018 @ 12:12:
[...]

Via de geinstalleerde MotionEye software (via een webinterface).
Daarnaast is HAP NodeJS geinstalleerd dat de HomeKit ondersteuning moet bieden. Maar de pincode was hetzelfde als de Homebridge (die ik dus op een andere Pi heb draaien én gekoppeld heb). Een andere pincode werkt dus helaas niet om hem in HomeKit te krijgen.
Hm, lijkt mij dat je daar ook wel een rtsp feed uit moet kunnen trekken? Zie je in settings iets van ONVIF of zo?
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True