Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Pakket naar Australie

Pagina: 1
Acties:

• Tim.k
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
Tweakers,

Ik probeer een pakketje naar Australië te sturen. Naar de middle of nowhere kan ik je wel vertellen. Nu leveren ze daar geen post omdat het een landelijk gebied is dus heb ik een postbox nummer gekregen waar ik het naartoe kan verzenden, al blijkt dat niet zo makkelijk te gaan.

Een verzendlabel maken via de website van PostNL of DHL is niet mogelijk met een postbox. Ik heb contact opgenomen met PostNL om advies te vragen voor de juiste adressering en het pakket met dat advies opgestuurd, helaas kwam het terug omdat het adres niet goed was. Na nogmaals contact kreeg ik hetzelfde advies, ik gaf aan dat dat niet werkt maar de medewerker gaf aan dat dat toch echt dé manier was.

Ook heb ik tweemaal contact opgenomen met DHL maar de telefoonjuffrouw kwam er niet uit.

Een long shot maar heeft iemand ervaring met het versturen van paketten naar een postkantoor (Aupost) in Australië? Of tips, zowel bij PostNL en DHL weten de medewerkers niet hoe ze hier mee om moeten gaan. UPS is mij iets te gortig in prijs, wellicht alternatieven?

Het adres kan ik eventueel in PM toesturen.

Alvast bedankt.

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 19:05
Je kunt wellicht TNT proberen, maar veel pakketdiensten leveren niet aan postbussen of kantoren.
Als er bedrijven in de buurt zijn kun je wellicht afspreken om het daar af te laten leveren?

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 01:55

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Waarom probeer je het niet naar het echte adres. De pakketpost jongens rijden daar meestal wel heel tegen een extra fee.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Rub147
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:46
YakuzA schreef op zondag 25 november 2018 @ 16:21:
Waarom probeer je het niet naar het echte adres. De pakketpost jongens rijden daar meestal wel heel tegen een extra fee.
Check die fees van te voren wel even, meestal heeft de vervoerder wel een PDF'je met de postcodes die onder de "afgelegen gebieden" vallen.

In het geval van een DHL of TNT kun je het eventueel ook naar een servicecenter sturen (mits dat in de buurt zit).

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 23:55

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Tim.k schreef op zondag 25 november 2018 @ 13:03:
Een verzendlabel maken via de website van PostNL of DHL is niet mogelijk met een postbox.
DHL weet ik niet maar bij postnl kan je wel normaal gesproken wel een postbus nummer opgeven. Gewoon als straat nummer i.c.m. de postcode/woongebied, de veranderd het automatisch naar postbus. Met UPS heb ik ook wel eens naar een postbus in Australië verzonden, dat ging zonder problemen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• zetje01
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 22:52
Vraag ze daar (in die outback) gewoon even hoe er normaal gesproken pakketjes naartoe gestuurd worden.
Of is het echt de aller-aller-allereerste keer dat ze een pakketje ontvangen?

[Voor 12% gewijzigd door zetje01 op 25-11-2018 16:43]

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
YakuzA schreef op zondag 25 november 2018 @ 16:21:
Naar het echte adres sturen zou mogelijk wel kunnen werken dat het pakket dan alsnog bij de postbox aankomt. Er even naartoe rijden is weinig over te zeggen. Even kan in de outback best eens 600km zijn.

• thundermo
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 14-06 20:47
Ik zou toch eens even DHL bellen. Ik doe regelmatig zaken met Saudi Arabië en verzenden het via DHL naar een postbox daar. Kan zijn dat je bij DHL parcel hebt gekeken en niet bij DHL express. Want DHL Express verstuurt zeer zeker wel naar postboxen.

• Fiber
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 04:17

Fiber

Beaches are for storming.

DHL Express, Fedex, UPS, TNT versturen echt naar zowat elke uithoek. Kost wel wat...

En je kan vergelijken via bijvoorbeeld:

https://www.cheapcargo.co...kket-versturen-buitenland

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded.

• -madison-
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 18-06 17:37
Ik heb een tijdje in de outback in Australië gewoond (een paar honderd kilometer vanaf het eerstvolgende dorpje) en je kunt het pakketje gewoon labelen met het adres en het postbusnummer erop. Het komt altijd bij de juiste persoon terecht, iedereen kent iedereen daar en in veel gebieden zijn "gewoon" postbezorgers die meestal 1 keer in de week (ook in de buitengebieden) de post komen brengen. Tenzij anders afgesproken, maar dan alsnog komt het pakketje wel aan bij de plaatselijke postbus.

• Tim.k
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
Bedankt voor de reacties. Andere vervoerders dan DHL / PostNL is mij iets te gortig in kosten voor een cadeautje. Nogmaals met DHL gebeld en dit keer wel iemand te pakken die mij wat meer kon vertellen hoe het in Australië werkten dus ik ga het eens proberen met DHL.

@-madison- Het adres in de outback of het adres van het postoffice?

• TWCRay
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 23:59
Het is altijd duur om een pakketje te sturen naar het buitenland als particulier. Is het een idee om bij een webshop in Australië het cadeau te kopen en het via daar te laten bezorgen?

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

TWCRay schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:32:
Het is altijd duur om een pakketje te sturen naar het buitenland als particulier. Is het een idee om bij een webshop in Australië het cadeau te kopen en het via daar te laten bezorgen?
^^^ Ik zou dat inderdaad proberen als het geen uniek product is. Maar "zelfs" iets als stroopwafels kan je prima in een .au webwinkel bestellen en betalen met bijv. creditcard.

Sneller, goedkoper, beter voor het milieu (fabriek -> AU ipv. fabriek -> NL -> AU).

Edit: en heeft de ontvanger geen tips voor verzenden vanuit buitenland?

[Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 27-11-2018 11:06]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• -madison-
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 18-06 17:37
Tim.k schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:17:
Bedankt voor de reacties. Andere vervoerders dan DHL / PostNL is mij iets te gortig in kosten voor een cadeautje. Nogmaals met DHL gebeld en dit keer wel iemand te pakken die mij wat meer kon vertellen hoe het in Australië werkten dus ik ga het eens proberen met DHL.

@-madison- Het adres in de outback of het adres van het postoffice?
Het adres in de outback. (Hij komt vanzelf eerst bij dat postkantoor uit ;) )

• deBennie
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 18-06 17:10
Ik heb hetzelfde 'probleem'. Ik moet een pakket versturen naar een postbus in Australie. Ik kan bij Postnl online een verzendlabel aanmaken, maar het formulier waarin ik de gegevens van de ontvanger moet invullen heeft alleen maar de 'adres' velden 'straat' en 'huisnummer'. Er is geen mogelijkheid om een postbus adres in te voeren.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen of heeft iemand hier ervaring mee?

(Onder 'extra adresgegevens zit t ook niet, overigens)

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 00:39
Bij straat vul je PO Box in, en dan het nummer als huisnummer. Ik heb niet de indruk dat er bij PostNL nog iemand naar gaat kijken: het gaat in de container voor Australië en dan zoeken ze daar maar verder uit.

• deBennie
Siask schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 00:15:
Bij straat vul je PO Box in, en dan het nummer als huisnummer. Ik heb niet de indruk dat er bij PostNL nog iemand naar gaat kijken: het gaat in de container voor Australië en dan zoeken ze daar maar verder uit.
Yes, dat zat ik ook te denken. P.O.Box op straat en het postbus nummer op huisnummer.
Maar niemand die hier ervaring mee heeft?

• Hoiz
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 01:30
deBennie schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 08:20:
[...]

Yes, dat zat ik ook te denken. P.O.Box op straat en het postbus nummer op huisnummer.
Maar niemand die hier ervaring mee heeft?
Ja, dit is gewoon de juiste manier. Het gebeurt vaak dat in afgelegen gebieden men niet de straat invult, maar een omschrijving van de locatie. In Latijns America en zuid Europa bijvoorbeeld heel gebruikelijk.

Anders kan je het beste even het punt bellen die deze postbussen beheert, zij zijn het beste in staat je te helpen. Daar heb je meer aan dan het te vragen aan een willekeurige Nederlander.

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Als je in Nederland een postbus invult komen "postbus" en het nummer toch ook gewoon in de velden "Straat" en "Huisnummer"? Voorbeeldje van Tweakers:

Bezoekadres
Jacob Bontiusplaats 9
1018 LL Amsterdam

Factuuradres
Postbus 2104
1000 CC Amsterdam

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• EDIT
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 21:51
Ik heb in april vorig jaar ook een pakket naar Australië moeten versturen. Hoewel dat niet naar een PO Box ging, was er wel een beschrijving van het adres nodig. Ik heb toen alles in het vak voor de straat ingevuld (zelfs het vakje van het huisnummer leeggelaten omdat dat niet van toepassing was) en dat ging verder prima.
Door covid duurde het toen wel een maand voordat PostNL het vanuit Nederland naar Australië kon versturen (het pakket heeft dus een maand in het internationale sorteercentrum in Den Haag gelegen), maar daarna werd het in twee dagen bezorgd. Toen het pakket in Australië was kon het ook keurig getracked worden met de PostNL code op de website van Australia Post

[Voor 6% gewijzigd door EDIT op 18-02-2021 09:43]

• deBennie
marcieking schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:38:
Als je in Nederland een postbus invult komen "postbus" en het nummer toch ook gewoon in de velden "Straat" en "Huisnummer"? Voorbeeldje van Tweakers:

Bezoekadres
Jacob Bontiusplaats 9
1018 LL Amsterdam

Factuuradres
Postbus 2104
1000 CC Amsterdam
Ja, alleen als je binnen de EU een pakket naar een postbus wil versturen, dan heb je daar een apart formulier voor, het 'PS1024' formulier:
https://shop.postnl.nl/we...ulieren/formulier-postbus

Dus dat zou dan weer impliceren dat je voor pakketten die je naar een postbus adres buiten de EU wil versturen, daar ook een apart formulier voor hebt. (vroeger moest je het CN23 formulier invullen, nu gaat dat enkel via online)

• EDIT
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 21:51
Het CN23 formulier moet er uiteraard ook bij, dat is de Customs declaration. Bij het versturen via de website van PostNL heb je na het invullen van het adres nog een aantal vakken voor het CN23-formulier, die daarna gegenereerd wordt op basis van de data die je hebt ingevuld. Even ondertekenen en in zo'n doorzichtige envelop op het pakket plakken.

• opcxtreme
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 18-06 11:24
Wij versturen regelmatig iets naar familie in Australie, altijd met PostNL. Die hebben dan wel "gewoon" een adres in een stad(je).

Kun je niet naar een bekende van de ontvanger sturen met een "normaal" adres en dat die het dan doorsturen?

• deBennie
EDIT schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:07:
Het CN23 formulier moet er uiteraard ook bij, dat is de Customs declaration. Bij het versturen via de website van PostNL heb je na het invullen van het adres nog een aantal vakken voor het CN23-formulier, die daarna gegenereerd wordt op basis van de data die je hebt ingevuld. Even ondertekenen en in zo'n doorzichtige envelop op het pakket plakken.
Yes klopt, het CN23 formulier zit onder het adres formulier

• deBennie
opcxtreme schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:22:
Wij versturen regelmatig iets naar familie in Australie, altijd met PostNL. Die hebben dan wel "gewoon" een adres in een stad(je).

Kun je niet naar een bekende van de ontvanger sturen met een "normaal" adres en dat die het dan doorsturen?
Nee, helaas niet.

Ik ga het pakket versturen met de postbus gegevens op de plek van de adresgegevens.

Plus ik plak er een groot vel met het postbus adres erbij op, samen met het telefoonnummer + emailadres van de ontvanger.

Ik weet ook niet precies hoe dat gaat: wat is leidend, het adres op het CN23 document wat ik vanuit Postnl ga printen (waar ook de barcode op zit), of het adres wat ik zelf ga uitprinten en erbij ga plakken?

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• KruimelTuimel
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 13-06 00:01
Mijn ervaring is dat het bijgeplakte adres leidend is. PostNL verstuurt het in principe zonder te kijken in een vliegtuig naar Australië, als het adres niet blijkt te kloppen gaan ze het daar pas terug sturen. Je kunt dus ook i.p.v. een straat een PO box invullen.

Let wel op dat je bij een eventuele commerciële verkoop nog 3 facturen bij moet voegen.

Ik verstuur wereldwijd naar buitengebieden en PO boxes met PostNL, je moet pas oppassen als je een koerier gaat gebruiken zoals UPS omdat het pakket dan in Nederland bij UPS wordt ingeleverd en ook door UPS wordt afgeleverd.

Hier verstuur je jouw pakket met PostNL en gaat de Australian Post het verder vervoeren.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True