Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geoffkecroes
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-06-2020
Hello

Ik ben serieus aan het overwegen om over 2 maanden een nieuwe iPhone te kopen, meer bepaald te XS max. Aangezien ik in Amerika ben dan zal ik toch voor omgerekend 1050€, waarmee ik toch 200€ uitspaar indien ik hem in België zou kopen. Nu, omdat €1050 nog altijd veel geld is dacht ik eraan om mijn Canon EOS 750D (een entry-level DSLR, deze is vooral voor beginners) te verkopen en in de plaats daarvan dan een iPhone XS te gebruiken voor foto's. Ik weet dat een DSLR voordelen heeft t.o.v. een smartphone camera, maar kan iemand mij zeggen of de XS voor foto's op reis (want dat is de enige keer dat ik occasioneel mijn DSLR gebruik) meer dan voldoende is?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via geoffkecroes op 25-11-2018 14:00)

Ik heb een Canon 7D met wat L lenzen in de kast liggen maar neem al twee vakanties alleen de iPhone mee.

Ik heb foto’s maken met een DSLR dusdanig onder controle dat ik daar op het gebied van techniek niet zoveel plezier meer uithaal. Met de Smartphone heb ik dat weer wel, juist het spelen met de beperking doet het voor mij. Veel avontuurlijker fotograferen.

Een prima/mooie foto maken met een DSLR kan vrijwel iedereen maar een mooie Smartphone foto maken is veel meer een kunst.

Ik denk echter dat er maar een enkel goed antwoord is op je vraag en dat is “de dSLR is superieur aan elke smartphone”. Of dat belangrijk genoeg is kan niemand voor een ander bepalen.

Edit: En om nog maar eens het foto cliché uit de kast te halen. “De beste camera is de camera die je bij je hebt” en op dat gebied wint de Smartphone dan weer met gemak :)

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 25-11-2018 13:29 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-07 13:22
Ik denk dat je zelf ook zult begrijpen dat een DSLR geen Xs is en een Xs zeker geen DSLR. Het is maar net wat je eisen voor een goede foto zijn.
Zie de Xs als een optie voor goede kwaliteit “kiekjes”, echt goede foto’s maak je met een volwassen camera.
Persoonlijk vind ik mooie kiekjes voldoende en vind het meeslepen van een camera het grootste nadeel.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-04 16:57
geoffkecroes schreef op zondag 25 november 2018 @ 11:24:
Hello

Ik ben serieus aan het overwegen om over 2 maanden een nieuwe iPhone te kopen, meer bepaald te XS max. Aangezien ik in Amerika ben dan zal ik toch voor omgerekend 1050€, waarmee ik toch 200€ uitspaar indien ik hem in België zou kopen. Nu, omdat €1050 nog altijd veel geld is dacht ik eraan om mijn Canon EOS 750D (een entry-level DSLR, deze is vooral voor beginners) te verkopen en in de plaats daarvan dan een iPhone XS te gebruiken voor foto's. Ik weet dat een DSLR voordelen heeft t.o.v. een smartphone camera, maar kan iemand mij zeggen of de XS voor foto's op reis (want dat is de enige keer dat ik occasioneel mijn DSLR gebruik) meer dan voldoende is?

Alvast bedankt!
Als je zelf genoegen neemt met de foto's van een smartphone waarom niet? Ik zelf zou geen vakantie foto's maken zonder mijn DSLR omdat je daar toch net iets meer mee kan en de kwaliteit van de foto's toch iets hoger ligt. Kijk bijvoorbeeld naar optische vs digital zoom. Optisch zoals je DSLR heeft zal scherper zijn dan de digital zoom.

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geoffkecroes
Inderdaad, optische zoom & meesleuren van de camera zijn 2 goeie punten. Over die optische zoom, de enige lens die ik heb is een 18-55mm, en dus verlies ik slechts een klein beetje zoom. Ik doe ook eigenlijk niets speciaals met mijn foto's, ik herbekijk ze vooral op mijn gsm / via mijn pc. In dat opzicht is een iPhone dan inderdaad voldoende (want mijn huidige 8 Plus zelf maakt al zeer goede foto's, vind ik). Ik wil vooral mijzelf ervan overtuigen dat ik eigenlijk niets zal missen door het wegdoen van een professionele camera (gegeven het feit dat ik altijd in Av stand schiet, en bijna uitsluitend uitzichten, gebouwen, vrienden/familie,...)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!
Ik heb een Canon 7D met wat L lenzen in de kast liggen maar neem al twee vakanties alleen de iPhone mee.

Ik heb foto’s maken met een DSLR dusdanig onder controle dat ik daar op het gebied van techniek niet zoveel plezier meer uithaal. Met de Smartphone heb ik dat weer wel, juist het spelen met de beperking doet het voor mij. Veel avontuurlijker fotograferen.

Een prima/mooie foto maken met een DSLR kan vrijwel iedereen maar een mooie Smartphone foto maken is veel meer een kunst.

Ik denk echter dat er maar een enkel goed antwoord is op je vraag en dat is “de dSLR is superieur aan elke smartphone”. Of dat belangrijk genoeg is kan niemand voor een ander bepalen.

Edit: En om nog maar eens het foto cliché uit de kast te halen. “De beste camera is de camera die je bij je hebt” en op dat gebied wint de Smartphone dan weer met gemak :)

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 25-11-2018 13:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:26
Donstil schreef op zondag 25 november 2018 @ 13:23:
....

Nou ja dat ben ik niet helemaal met je eens, denk dat het eerder andersom is.

Het is ook niet zo dat als ik een f1 wagen krijg dat ik beter ga rijen. Sterker nog de kans dat ik het verkloot is veel groter. :z

Uiteindelijk valt of staat de kwaliteit van een foto met de persoon die het apparaat bedient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
powerboat schreef op zondag 25 november 2018 @ 13:51:
[...]

Nou ja dat ben ik niet helemaal met je eens, denk dat het eerder andersom is.

Het is ook niet zo dat als ik een f1 wagen krijg dat ik beter ga rijen. Sterker nog de kans dat ik het verkloot is veel groter. :z

Uiteindelijk valt of staat de kwaliteit van een foto met de persoon die het apparaat bedient.
Nou de vergelijking met een F1 auto gaat hier compleet mank. Een F1 auto is moeilijk te besturen maar dat is met een DSLR uit de doos niet het geval.

Het gros van de DSLR kopers gebruikt dat ding gewoon als Point en shoot camera tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geoffkecroes
Ik ken heus wel wat van de instellingen van mijn DSLR (als ik tijd heb kan ik perfect in de stand "manual" schieten door telkens alle instellingen correct aan te passen naar gelang de omstandigheden). Maar aangezien ik vaak 'snel' een foto wil maken van een gebouw, uitzicht, ... gebruik ik hem standaard in Av modus (dus enkel diafragma regelen). Ik haal er eigenlijk veel te weinig functies uit, maar ik wil gewoon geen spijt krijgen achteraf ;-)
Allemaal alvast bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:14
Ik schiet met beide foto’s.
Mijn dslr gaat op vakantie mee naar de uitstapjes.
Strand , zwembad en gewone kiekjes doe ik wat meer met de phone.

Zou eerder voor een goede compacte camera gaan (systeemcamera misschien ) dan alles met de telefoon.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:26
Donstil schreef op zondag 25 november 2018 @ 13:55:
[...]

Nou de vergelijking met een F1 auto gaat hier compleet mank. Een F1 auto is moeilijk te besturen maar dat is met een DSLR uit de doos niet het geval.

Het gros van de DSLR kopers gebruikt dat ding gewoon als Point en shoot camera tegenwoordig.
Ik bedoel het meer als 2 uiterste om mijn punt duidelijk te maken ;).

Overigens denk ik dat de hype over is om de DSLR als point en shoot camera te gebruiken en dat het gros hiervoor gewoon de telefoon uit de zak haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:24
Ronker schreef op zondag 25 november 2018 @ 11:52:
[...]

Als je zelf genoegen neemt met de foto's van een smartphone waarom niet? Ik zelf zou geen vakantie foto's maken zonder mijn DSLR omdat je daar toch net iets meer mee kan en de kwaliteit van de foto's toch iets hoger ligt. Kijk bijvoorbeeld naar optische vs digital zoom. Optisch zoals je DSLR heeft zal scherper zijn dan de digital zoom.
De XS (Max) heeft ook optische zoom. Btw, aan de TS, je kunt ook voor een andere optie gaan.. een iPhone XS Max en dan gebruikmaken van bijvoorbeeld Moment-lenzen. Heb je toch enigszins de flexibiliteit van een “echte” camera zonder dat je zo’n enorm apparaat moet meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-07 20:12
Ik heb ook een tijd lang over dit soort beslissing gedaan. Ik moest ook gaan kiezen voor een nieuwe camera/smartphone.

Nu heeft mijn vriendin een instap dslr die al een paar jaar oud is (1100d), en ik kan een Sony RX100 lenen van mijn ouders en heb al jaren een iPhone om fotos te maken. Maar ik was opzoek naar een camera voor mijzelf.

De dslr komt altijd mee als ik portretten ga schieten. De 50mm 1.8 van canon is gewoon echt super voor dit doel, daar komt de RX100 of de iPhone niet bij in de buurt. Maar meer dan een paar keer per jaar gebeurt dit ook niet. En je moet daarna nog veel werk steken in het organiseren en bewerken van de fotos.

Dan heb ik menig tripje de RX100 meegenomen om fotos te maken. Super ding die compact camera, maar moet het op belangerijke aspecten als het bewerken/organiseren en delen van fotos het gewoon afleggen ten opzichte van de smartphone.

Kijkend naar mijn gebruikspatroon qua fotografie is de smartphone gewoon veel en veel handiger dan de andere opties. De fotos zijn goed genoeg qua kwaliteit, want voor een duidelijk kwaliteits verschil kom je in de zeer prijzige compacts klasse als een RX100. De zoom is eigenlijk het enige voordeel nog voor de compacts, hoewel de huidige smartphones het oplossen door meerdere camera's te integreren wat ook een prima oplossing is in mijn optiek.

De DSLR doet eigenlijk al niet meer mee, ik heb gewoon steeds minder zin om dat ding elke keer mee te slepen. Ik weet ook zeker dan over een paar jaar er geen opvolger gaat komen als de huidige canon het kwalitatief niet meer kan bijbenen.

En de voordelen van de smartphone zijn gewoon erg aantrekkelijk. Veel fijner om mee te nemen. Goede geotagging, veel opties voor het prefessioneel bewerken van fotos. Goede tools voor het organiseren, en natuurlijk uitermate simpel om iets te delen. En dan hebben we het niet eens gehad over het filmen, dat werkt gewoon echt veel beter op de smartphone, geen gare instellingen zoals de compacts het vaak hebben (1080i 50fps), super mooie slomo ect.

En dan niet te vergeten dan de UX van de smartphone camera gewoon alles qua dedicated camera's overtreft. Natuurlijk zijn de knoppen en wieltjes op een dslr niet te missen als je alles manual schiet, maar voor point en shoot is er geen discussie. De smartphone is echt beter.

Daarom heb ik een paar maandend terug ook maar eens diep in de buidel getast en een iPhone X aangeschaft. En op vakantie gegaan met niets anders dan de iPhone voor fotografie. Dat is me prima bevallen, de fotos zien er gewoon goed uit en ik had alles uitgezocht en al verwerkt in een leuk filmpje (memories in de photos app) nog voordat het vliegtuig geland was in Nederland. Daarna dus gewoon geen werk meer mee, moet alleen nog een goede app zoeken om een foto boek te maken.

En als je het zo bekijkt is die hoge prijs van een telefoon niet eens zo gek meer want ik heb geen extra camera aangeschaft.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 19:13
Ik zou zeggen, gewoon verkopen. Dan merk je op vakantie snel genoeg of je de SLR mist. Is dat niet het geval dan heb je een goede keuze gemaakt. Mis je de SLR wel, dan koop je gewoon er gewoon een 2e hands voor terug?

Sowieso is de 18-55 kit lens vrij 'instap' en denk ik dat je met de zoom en portrait modus van de iPhone een heel eind komt in vergelijking.

• geoffkecroes
Bedankt allemaal!! Besloten om de camera te verkopen 😎 Kan niet wachten tot ik de XS koop ;-)

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:36
Een telefoon levert tegenwoordig best goede foto's voor de meeste omstandigheden, maar een goede DSLR heeft heel wat meer voordelen dan alleen wat meer zoom opties. Vooral op vakantie vind ik het zelf geweldig om een DSLR te gebruiken. Gebruikte altijd een telefoon, maar die loopt veel te veel aan tegen beperkingen. Helemaal bij slechte lichtomstandigheden.

Maar het is wel zo dat de beste camera inderdaad degene is die je bij je hebt. Als je van jezelf weet dat je geen DSLR mee neemt, dan is de iPhone wel de betere optie ja. Maar in alle andere gevallen ga je het kwaliteitsverschil echt wel merken, helemaal als je gaat zoomen of je foto ergens op wil hangen/er een fotoboek van wil maken. Telefoons worden steeds beter, maar niet zó goed imo. Maar ik zie dat je inmiddels al hebt besloten, ik hoop dat je er geen spijt van gaat krijgen. Sowieso veel plezier met de XS!

• geoffkecroes
Ik ben vooral van mening dat tenzij je idd de foto enorm vergroot je het verschil niet echt meer zult merken (denk ik?). Ik heb nu al enkele fotoboeken waarin zowel foto’s van mijn DSLR als iphone 8 plus in zitten en ik merk eigenlijk niet echt verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:32
Ik heb hier gisteren een Sony A6000 verkocht met een 18?-55 kit lens en een iPhone XS gehaald. Ik nam de camera eigenlijk nooit mee namelijk. Ergens eerder was genoemd "de beste camera is de camera die je bij je hebt" en imho is dat het geval. (Nu was voornamelijk het enige wat ik deed aperture instellen voor een blurred background / bokeh, en de iPhone heeft een "vergelijkbare" optie ondertussen welke voor mij goed genoeg is).

Heb de iPhone nog niet op stap gehad maar ik denk dat het voor mij wel de juiste keuze zal zijn.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
geoffkecroes schreef op donderdag 29 november 2018 @ 23:33:
Ik ben vooral van mening dat tenzij je idd de foto enorm vergroot je het verschil niet echt meer zult merken (denk ik?). Ik heb nu al enkele fotoboeken waarin zowel foto’s van mijn DSLR als iphone 8 plus in zitten en ik merk eigenlijk niet echt verschil
Ligt ook wel aan de soort DSLR, de lichtomstandigheden waarin je een specifieke foto maakt en je ervaring + nabewerking. Zelfs op klein formaat zie ik duidelijk verschil tussen een foto geschoten met mijn DSLR en een foto die genomen is door m'n iPhone.

Maar als jij het zelf verder niet ziet doet mijn mening er verder niet toe O+ Iedereen let weer op andere dingen. Ik ben juist de omgekeerde weg ingeslagen. Liep veel te veel tegen limitations op met mijn iPhone en ik wou voor vakanties de best mogelijke foto's. En voor mij worden die niet gemaakt met een iPhone, mits je genoeg ervaring ed hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Alwayshappyz schreef op zondag 2 december 2018 @ 16:33:
[...]

Ligt ook wel aan de soort DSLR, de lichtomstandigheden waarin je een specifieke foto maakt en je ervaring + nabewerking. Zelfs op klein formaat zie ik duidelijk verschil tussen een foto geschoten met mijn DSLR en een foto die genomen is door m'n iPhone.

Maar als jij het zelf verder niet ziet doet mijn mening er verder niet toe O+ Iedereen let weer op andere dingen. Ik ben juist de omgekeerde weg ingeslagen. Liep veel te veel tegen limitations op met mijn iPhone en ik wou voor vakanties de best mogelijke foto's. En voor mij worden die niet gemaakt met een iPhone, mits je genoeg ervaring ed hebt.
Ik vind de foto’s van de smartphone tegenwoordig goed genoeg. Ik bedoel, hoe vaak kijk je je foto’s nog terug en op wat voor een scherm? Ik vind een DSLR ook teveel moeite om mee te nemen.

Klein detail: het is “tenzij je genoeg ervaring hebt”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Volkan1984 schreef op zondag 2 december 2018 @ 17:05:
[...]

Ik vind de foto’s van de smartphone tegenwoordig goed genoeg. Ik bedoel, hoe vaak kijk je je foto’s nog terug en op wat voor een scherm? Ik vind een DSLR ook teveel moeite om mee te nemen.

Klein detail: het is “tenzij je genoeg ervaring hebt”.
Daarom mijn: iedereen let op andere dingen O+

En ''mits'' past prima in die zin hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Alwayshappyz schreef op zondag 2 december 2018 @ 19:06:
[...]

Daarom mijn: iedereen let op andere dingen O+

En ''mits'' past prima in die zin hoor.
Lees dit eens door: https://taaladvies.net/taal/advies/vraag/555/mits_tenzij/

Let vooral op de toelichting. Dat is precies wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Volkan1984 schreef op zondag 2 december 2018 @ 21:44:
[...]

Lees dit eens door: https://taaladvies.net/taal/advies/vraag/555/mits_tenzij/

Let vooral op de toelichting. Dat is precies wat ik bedoel.
Oke. Je hebt helemaal gelijk. Tevreden? :+

Je wist best wat ik bedoelde, dus zoiets erbij pakken vind ik altijd een beetje raar, sorry. :? Komt altijd een beetje over als een stootje na of zo.

Laten we het misschien even on-topic houden? We hebben een andere mening, dat kan gewoon :)

[ Voor 4% gewijzigd door Alwayshappyz op 02-12-2018 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Alwayshappyz schreef op zondag 2 december 2018 @ 21:48:
[...]

Oke. Je hebt helemaal gelijk. Tevreden? :+

Je wist best wat ik bedoelde, dus zoiets erbij pakken vind ik altijd een beetje raar, sorry. :? Komt altijd een beetje over als een stootje na of zo.

Laten we het misschien even on-topic houden? We hebben een andere mening, dat kan gewoon :)
Het gaat me niet om gelijk hebben. Ik wilde alleen aangeven dat je “mits” op een andere wijze gebruikt. Je moet het zeker niet zien als een trap na geven. Net zoals eenieder hier een mening geeft/ elkaar corrigeert op technische kennis, corrigeer ik soms anderen op het gebied van taal. Maar op de één of andere manier wordt daar altijd zeer sterk op gereageerd terwijl we hier allemaal van elkaar kunnen leren. Zo zie ik het tenminste. Ik vond zelf niet dat ik agressief tegen je deed, in ieder geval.

En inderdaad, laten we het verder weer ontopic houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 19:57
Volkan1984 schreef op zondag 2 december 2018 @ 22:04:
[...]

Het gaat me niet om gelijk hebben. Ik wilde alleen aangeven dat je “mits” op een andere wijze gebruikt. Je moet het zeker niet zien als een trap na geven. Net zoals eenieder hier een mening geeft/ elkaar corrigeert op technische kennis, corrigeer ik soms anderen op het gebied van taal. Maar op de één of andere manier wordt daar altijd zeer sterk op gereageerd terwijl we hier allemaal van elkaar kunnen leren. Zo zie ik het tenminste. Ik vond zelf niet dat ik agressief tegen je deed, in ieder geval.
Ik denk dat jij Alwayshappyz zijn 'mits' anders hebt begrepen dan hij 'm bedoeld had.

Hij zei:
Liep veel te veel tegen limitations op met mijn iPhone en ik wou voor vakanties de best mogelijke foto's. En voor mij worden die niet gemaakt met een iPhone, mits je genoeg ervaring ed hebt.
Dat lees ik als: mits je genoeg ervaring hebt met fotografie ga je tegen limitaties oplopen van de iPhone, waar je niet tegenaan loopt bij een DSLR.

Jij verbeterde dat naar 'tenzij', maar daarmee gok ik dat jij bedoelde dat als je kennis van fotografie hebt, dat je betere foto's op de iPhone kunt maken.

Allebei de uitspraken zit wat in, maar het zijn totaal verschillende punten. De één met een mits, de ander met een tenzij ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Hahn schreef op zondag 2 december 2018 @ 22:11:
[...]

Ik denk dat jij Alwayshappyz zijn 'mits' anders hebt begrepen dan hij 'm bedoeld had.

Hij zei:

[...]

Dat lees ik als: mits je genoeg ervaring hebt met fotografie ga je tegen limitaties oplopen van de iPhone, waar je niet tegenaan loopt bij een DSLR.

Jij verbeterde dat naar 'tenzij', maar daarmee gok ik dat jij bedoelde dat als je kennis van fotografie hebt, dat je betere foto's op de iPhone kunt maken.

Allebei de uitspraken zit wat in, maar het zijn totaal verschillende punten. De één met een mits, de ander met een tenzij ;)
Dank u! :> Zo bedoelde ik het inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Hahn schreef op zondag 2 december 2018 @ 22:11:
[...]

Hij zei:

[...]

Nee hoor, ik snapte wat Alwayshappyz bedoelde te zeggen. Ik wees er alleen op dat hij/ zij “mits” op een onjuiste manier gebruikte. Ik vind je uitleg prachtig maar je probeert iets wat krom is, recht te praten. “Een banaan is krom maar vanuit een bepaalde hoek is ‘ie recht.” Ja, zo lust ik er nog wel een paar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 19:57
Volkan1984 schreef op zondag 2 december 2018 @ 23:40:
[...]

Nee hoor, ik snapte wat Alwayshappyz bedoelde te zeggen. Ik wees er alleen op dat hij/ zij “mits” op een onjuiste manier gebruikte. Ik vind je uitleg prachtig maar je probeert iets wat krom is, recht te praten. “Een banaan is krom maar vanuit een bepaalde hoek is ‘ie recht.” Ja, zo lust ik er nog wel een paar ;)
Zijn gebruik van mits klopt gewoon prima, "Mits je genoeg ervaring met fotografie hebt kan je uit een DSLR meer halen dan uit een iPhone". Tenzij jij het anders leest, wat je volgens mij nog steeds doet :>

[ Voor 13% gewijzigd door Hahn op 03-12-2018 08:37 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Hahn schreef op maandag 3 december 2018 @ 08:34:
[...]

Zijn gebruik van mits klopt gewoon prima, "Mits je genoeg ervaring met fotografie hebt kan je uit een DSLR meer halen dan uit een iPhone". Tenzij jij het anders leest, wat je volgens mij nog steeds doet :>
Goed verhaal, staat er niet. Met parafraseren kan je er alles van maken. Dit is wat hij schreef en waar ik in eerste instantie op reageerde: “En voor mij worden die niet gemaakt met een iPhone, mits je genoeg ervaring ed hebt.”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Volkan1984 schreef op maandag 3 december 2018 @ 20:01:
[...]

Goed verhaal, staat er niet. Met parafraseren kan je er alles van maken. Dit is wat hij schreef en waar ik in eerste instantie op reageerde: “En voor mij worden die niet gemaakt met een iPhone, mits je genoeg ervaring ed hebt.”.
Just let it go man. Het gaat om één woordje waar niemand problemen mee heeft, behalve jij. Je wist wat ik bedoelde.
Volkan1984 schreef op zondag 2 december 2018 @ 22:04:
[...]

Net zoals eenieder hier een mening geeft/ elkaar corrigeert op technische kennis, corrigeer ik soms anderen op het gebied van taal. Maar op de één of andere manier wordt daar altijd zeer sterk op gereageerd terwijl we hier allemaal van elkaar kunnen leren.
Misschien omdat je over het algemeen in een topic reageert om de TS te helpen, of om on-topic te reageren :? . In plaats van on-topic te reageren met verdere argumenten duik je bovenop een woordje waar alleen jij moeite mee hebt. Logisch dat mensen daar over het algemeen niet goed op reageren. Zelfs als iets fout is geschreven...als de boodschap over komt...en het on-topic is..prima, toch? Als mensen hulp willen met spellen dan past dat elders beter. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Aangezien de TS inmiddels is geholpen, en dit topic nu alleen maar verzand in een taaldiscussie, gaat deze op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.