Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Helix186
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 26-07-2019
Goedemorgen,

ik ben van plan mijn desktop te upgraden, en had volgende zaken in gedachten:
-Samsung 860 Evo 500GB 2.5 inch SSD
-Asus Phoenix GeForce GTX 1050 Ti 4GB
-Kingston HyperX FURY 8GB DDR3 1600 MHZ (2x4GB)

Mijn huidige moederbord is een Asus p8p67 uit 2011, samen met een intel core i5-2500 @3.30 GHZ.
Ik had reeds wat onderzoek gedaan, en deze componenten zouden compatibel moeten zijn. Ook mijn huidige voeding was nog meer dan voldoende.
Ik ben daarop eens naar een winkel gegaan die onderdelen voor desktops verkopen, en hier ook eens gevraagd of deze componenten compatibel zijn. Hier vertelden ze mij echter dat de laatste BIOS update in 2011 is uitgekomen, waardoor mijn grafische kaart waarschijnlijk niet zou kunnen werken op dit moederbord.

Is dit correct?
Of zal deze samenstelling toch werken?

Alvast bedankt!

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 19:02

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ben bang dat het niet goed gaat werken; als ik wat andere artikelen lees, lijkt het erop dat alleen de 38xx BIOS-versies van de P8P67 PRO overweg kunnen met nieuwere GPU's. Ook pcpartpicker lijkt de combi van jouw moederbord en gewenste GPU niet te accepteren. Op de site van Asus zelf is de laatste vermelding dat ze verbeteringen hebben gemaakt met het gebruik van de 6xx-serie van Nvidia dus dat lijkt me ook al een aanwijzing dat de ondersteuning mogelijk niet optimaal gaat zijn. Andersom; op YT staan tientallen filmpjes dat het wel zou moeten werken maar het is lastig terug te vinden welke BIOS-versie ze hebben.

Allicht, maar dat kost je iets meer tijd en moeite; koop je GPU niet in een winkel maar in een webshop. Dan kan je gebruik maken van WKOA en als de GPU inderdaad niet direct werkt of gedetecteerd wordt, heb je de "test" uitgevoerd en kan je het produkt vaak binnen 14 tot 30 dagen (webshop-afhankelijk maar 14 sowieso) kosteloos terugsturen en je geld terugkrijgen.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Helix186
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 26-07-2019
Beste,

Alvast bedankt voor uw antwoord.
Is het in dit geval mogelijk om een nieuw moederbord te kopen, en mijn huidige processor te behouden?
Of moet ik gewoon het gehele systeem vervangen?

• Randleman
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 20:35
Helix186 schreef op maandag 26 november 2018 @ 08:46:
Beste,

Alvast bedankt voor uw antwoord.
Is het in dit geval mogelijk om een nieuw moederbord te kopen, en mijn huidige processor te behouden?
Of moet ik gewoon het gehele systeem vervangen?
Ligt er maar net aan wat je wilt uitgeven. Nieuw moederbord is natuurlijk een goedkope oplossing voor nu maar je wil ook je RAM upgraden en dan zal je t.z.t. als je weer wilt upgraden alsnog (weer) een nieuwe moederbord en RAM geheugen moeten kopen.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True