Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

230 volt fanregelaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• -Randy-
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 26-05 12:57
Is er een 230volt fan regelaar te vinden?
Die temperatuur gestuurd stuurd is.
Hoe warmer hoe sneller de fans draaien.

Ik heb thuis wen nette serverkast die warm word. Daar wil ik 2 fans in maken die de lucht in de ruimte blazen. (Zolder niet verwarmt)

De fans zijn 230volt.

Wie weet er een oplossing.

Ik ga niet met pcfans werken.

[Voor 12% gewijzigd door -Randy- op 25-11-2018 10:12]

Server: Dell PowerEdge R730, 2x Intel Xeon 2640v3, 384gb ddr4 Ram.

Beste antwoord (via -Randy- op 25-11-2018 10:39)

• ThePsycho
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 15:15

ThePsycho

Biertje?

Lijkt me erg veel over te vinden op internet over 230v ventilatie, en misschien volstaat een standaard dimmer wel? Indien je het handmatig wil regelen in ieder geval. Anders zijn er wel dingen te regelen met een arduino, temperatuursensor en 5v regelbare dimmer als je dit op temperatuur wilt doen.

Of hier een standaard product voor is zou ook heel goed kunnen hoor, hornbach heeft ook een aantal dingetjes voor ventilatie liggen.

[Voor 18% gewijzigd door ThePsycho op 25-11-2018 10:15]

Of toch kaas.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 15:15

ThePsycho

Biertje?

Lijkt me erg veel over te vinden op internet over 230v ventilatie, en misschien volstaat een standaard dimmer wel? Indien je het handmatig wil regelen in ieder geval. Anders zijn er wel dingen te regelen met een arduino, temperatuursensor en 5v regelbare dimmer als je dit op temperatuur wilt doen.

Of hier een standaard product voor is zou ook heel goed kunnen hoor, hornbach heeft ook een aantal dingetjes voor ventilatie liggen.

[Voor 18% gewijzigd door ThePsycho op 25-11-2018 10:15]

Of toch kaas.

• -Randy-
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 26-05 12:57
@ ThePsycho.

Het was niet helemaal wat ik zocht met die Arduino plaatjes.
Maar toen ik zocht op temperatuursensor vond ik wel een hoop.
Waar ik denk wel verder mee kom.
👍

Server: Dell PowerEdge R730, 2x Intel Xeon 2640v3, 384gb ddr4 Ram.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True