Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

PostNL opeens andere regels voor de pakjegemak optie?

Pagina: 1
Acties:

• Wijnands
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21-06 21:49
Ik gebruik bij bestellingen nogal 's de optie om het op het dichtstbijzijnde postkantoortje te laten bezorgen. Vriendelijker voor de buren en makkelijker voor de man met het witte busje. Dacht ik..

Normaal gesproken klik ik de optie aan op de site van de webwinkel en dan wordt mijn besteling niet meer zo geaddresseerd:

Wijnands
dorpstraat 2
1234AB Ergens

maar zo:
Wijnands
Primera Jansens
Kerkstraat 4
1234DA Ergens

Ziet er wat vreemd uit maar het werkt. Kom er zelf niet aan, doet de software van de webshop voor me.

Gisteren weigert de dame van de plaatselijke Primera opeens mijn pakje met het argument dat de postcode van de winkel erop zou staan. Even wat bestellingen van de laatste maanden gecontroleeerd en dat is altijd zo. Tweetje naar post.nl (want die houden niet zo van werken in het weekend en gaan dus zaterdag vroeg dicht) en kreeg de volgende reactie:

We raden altijd af om een pakje aan een PostNL-locatie te adresseren. Via sommige webshops kun je wel aangeven dat je een pakje gelijk naar een PostNL-locatie laat sturen, maar op die manier staat je eigen adres nog op. Wanneer je een pakje aan een afhaallocatie adresseert komt
deze niet bij de pakjes achter de toonbank terecht, maar bij de pakjes die aan het bedrijf zelf worden aangeboden. Die kunnen dus ook niet gescand worden. Mocht je klacht over je PostNL-locatie willen doorgeven, dan hoor ik graag ik een DM welke problemen je ondervindt.

Ik snap het even niet meer. Ze denken blijkbaar dat ik met de hand een andere locatie invul ofzo.

Los van deze tweet terug, klinkt iemand dit verhaal bekend? Of heeft de dame van de plaatselijke primera weer 's een smoes gevonden om geen pakjes aan te hoeven nemen?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Rub147
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 09:40
Waarschijnlijk heeft de winkel het pakket onjuist aangemeld, dus zonder "PakjeGemak". Check op internationalparceltracking.nl eens of er onder "Oorspronkelijk bezorgadres" je eigen adres staat?

• CurtPoindexter
  • Registratie: februari 2017
  • Niet online
-

[Voor 100% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 16:02. Reden: Leeg ivm privacy]

• Reinier
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 21-02-2020
CurtPoindexter schreef op zondag 25 november 2018 @ 08:44:
Wacht even, ben jij de verzender of de ontvanger van een pakje in je Primera voorbeeld? Want dat is een beetje ambigu.
Lijkt me duidelijk de ontvanger :)

• Wijnands
Rub147 schreef op zondag 25 november 2018 @ 08:42:
Waarschijnlijk heeft de winkel het pakket onjuist aangemeld, dus zonder "PakjeGemak". Check op internationalparceltracking.nl eens of er onder "Oorspronkelijk bezorgadres" je eigen adres staat?
Nee, staat alleen de primera.

Vorige zendingen van november staan niet meer in de database

• Rub147
Wijnands schreef op zondag 25 november 2018 @ 10:03:
[...]

Nee, staat alleen de primera.

Vorige zendingen van november staan niet meer in de database
Dan is er dus ergens aan de kant van de webwinkel iets fout gegaan. Het pakket is dan gericht aan de Primera, zij kunnen het pakket dan niet inscannen en uiteindelijk overhandigen. In dit geval heeft de Primera dan gelijk en mogen ze het niet aan je overhandigen en gaat het retour afzender.

Mocht ik met je mee moeten kijken, stuur even een DM.

[Voor 5% gewijzigd door Rub147 op 25-11-2018 10:15]

• wodkabuikje
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 23:44
Zo ziet het label bij mij er uit bij Pakjegemak:

Ophalen bij PostNL locatie
Wijnands Blabla (1000XX, XX)
Via: PostNL locatie Spar City Kinkerstraat
Kinkerstraat 252 H
1053GA Amsterdam

niet iedereen heeft een bierbuikje

• Bartske
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 10:04

Bartske

Valar Morghulis

Ik snap overigens nog niet dat PostNL nog niet vol heeft ingezet op deze manier van bezorgen. Veel goedkoper op termijn voor hun lijkt me en ideaal voor mensen in de stad die overdag werken (in de stad is een ophaalpunt altijd wel dichtbij). Bij de grote webshops gaat het goed, maar bij kleine vaak nog niet.

Ik zou het ook even met de webwinkel opnemen, zij hebben waarschijnlijk de fout gemaakt door het direct naar de primera te sturen.

"A tale is never so good that ale won't make it better."

• mrveenie
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 09:42
Lang niet alle winkels hebben de optie om pakjegemak te kiezen. Heb je niet zelf de gegevens aangepast naar pakje gemak? Want in de laatste situatie stuur je het pakket dus naar de primera als regulier pakket. Hier komt ook het risico bij van oplichting voor de primera want zij staan te boek als ontvangende partij.

Ik weet dat dit heel veel gebeurt door mensen als pakje gemak niet wordt aangeboden op een webshop maar ook mijn buurman (postnl punt) is er klaar mee en weigert ze nu want als het niet aan komt of beschadigd dan ben niet jij de ontvanger maar hun. Als jij niet betaald kloppen ze ook aan bij de primera.

Dus pakketten adresseren aan de pakjegemak zelf werkt niet.

Helaas is de implementatie software van Postnl een drama voor veel kleine ondernemers. Het werkt van geen kanten namelijk.

• Rub147
Bartske schreef op zondag 25 november 2018 @ 10:18:
Ik snap overigens nog niet dat PostNL nog niet vol heeft ingezet op deze manier van bezorgen. Veel goedkoper op termijn voor hun lijkt me en ideaal voor mensen in de stad die overdag werken (in de stad is een ophaalpunt altijd wel dichtbij). Bij de grote webshops gaat het goed, maar bij kleine vaak nog niet.

Ik zou het ook even met de webwinkel opnemen, zij hebben waarschijnlijk de fout gemaakt door het direct naar de primera te sturen.
In deze tijd krijgen veel punten hier in de buurt al zo'n 50+ pakketten per dag binnen. En die moeten ook ergens gelaten worden >:) . Overigens heeft PostNL wel aan webwinkels verzocht deze periode te proberen aan te sturen op PakJeGemak locaties.

Maar nu gaan we offtopic ;)

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

Dan moet de winkel ook wel de ruimte hebben dat op te slaan. Had kort geleden ook pakje afgehaald, en het lag daar barstens vol. Men vroeg of ikzelf wou helpen zoeken(pakje was niet voorzien van bekende verpakking)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Wijnands
mrveenie schreef op zondag 25 november 2018 @ 10:20:
Lang niet alle winkels hebben de optie om pakjegemak te kiezen. Heb je niet zelf de gegevens aangepast naar pakje gemak?
Nee, gewoon geklikt op de optie die door de website werd geboden.

Ruimtegebrek? Het zal maar je kiest er als winkel toch voor om postnl punt te worden?

[Voor 12% gewijzigd door Wijnands op 25-11-2018 10:59]

• Wijnands
Net een oude zalando doos gevonden daar staat mijn naam en het adres van de primera op.

• Rub147
Wijnands schreef op zondag 25 november 2018 @ 11:01:
Net een oude zalando doos gevonden daar staat mijn naam en het adres van de primera op.
En achter je naam staat je postcode en huisnummer. Daar zit het verschil.

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 08:31
Staat er ook “Ophalen bij PostNL locatie”? Zo niet dan verstuurd de afzender ze zo op naar de winkel. Logisch dat ze dat daar niet accepteren, buiten de andere al genoemde punten krijgen ze er ook niet voor betaald.

• Wijnands
Nou, morgen s kijken wat de winkel zegt. En wat er exact op het zalando pakje wat nog onderweg is staat.

• Marcva
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 16-06 09:57
Ik maak indirect gebruik van deze service: gewoon adressering naar huisadres en in de Postnl app een alternatief opgeven. Dat kan meestal op de dag van bezorging.
Nooit problemen meegehad. Hooguit in de vakantie, dan drammen ze dat het pakje er maar 2 weken blijft liggen. Maar is tot nu toe steeds goed gegaan.

[Voor 2% gewijzigd door Marcva op 25-11-2018 14:03. Reden: Verduidelijking]

• Patches
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 23-06 19:55
*knip* Dit is niet de plek om eigen ervaringen met PostNL te delen.

[Voor 93% gewijzigd door Yorinn op 25-11-2018 20:20]

• Wijnands
Postnl reageert op mijn tweet. Of ik even een foto kon sturen van het adres label op het geweigerde pakket. . |:(

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 09:15
Voor de winkel is het simpel. Als alleen hun adres er op staat, krijgen ze niet betaalt voor dat pakje.

TheS4ndm4n#1919

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Wijnands schreef op zondag 25 november 2018 @ 10:57:
[...]

Nee, gewoon geklikt op de optie die door de website werd geboden.

Ruimtegebrek? Het zal maar je kiest er als winkel toch voor om postnl punt te worden?
Ja, zo gek is dat niet. ze zijn ingericht om niet afgeleverde pakjes in ontvangst te nemen. je moet als servicepunt zelf aangeven of je op andere manieren pakjes wilt ontvangen en uitgeven. voor PostNL is dat mooi, dat scheelt ze veel koerierswerk. niet alle servicepunten hebben daar de ruimte voor en zijn vaan bij oa Jumbo of Spar bij de servicebalie. of lectuurwinkel die meer te doen heeft dan alleen pakjes afhandelen. die moeten met oa PostNL in overleg over vergoeding etc. vaak extra personeel enz

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• codebeat
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 20-06 19:54
*knip* Dit voegt niets toe aan de discussie en helpt de TS niet verder.

[Voor 74% gewijzigd door Yorinn op 25-11-2018 21:04]

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Waarschijnlijk meldt de webshop de pakketten niet juist voor bij PostNL, waardoor de PostNL denkt dat het post is voor die locatie ipv een Pakje Gemak-verzending.

In die voormelding laten zij weten welke barcode (over het algemeen de 3S-codes) en welk PostNL-product (wat dus Pakje Gemak zou moeten zijn) er gebruikt wordt voor het verzenden en met welke opties daarbij (zoals bijvoorbeeld handtekening vereist bijvoorbeeld).

Een optie kan dus zijn dat het label handmatig geprint en aangemeld is via de PostNL-site. Gevolg is dat het een 'normaal' pakketje is vóór de zaak in kwestie.

*knip* Alleen een TR was al voldoende.
RocketKoen schreef op zondag 25 november 2018 @ 20:16:
Voor de winkel is het simpel. Als alleen hun adres er op staat, krijgen ze niet betaalt voor dat pakje.
Staat er een ander adres op, komt het nooit aan bij ophaallocatie en krijgen ze ook niet betaald. De voormelding vanuit de webshop naar PostNL is gewoon niet goed gegaan. ;)

[Voor 103% gewijzigd door Yorinn op 25-11-2018 21:08]

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• Teejoow
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 07:35
Ja dit verhaal komt mij wel bekend voor. Ik had een bestelling bij CameraNu direct naar een pakjegemak locatie laten sturen (Primera). Eenmaal daar aangekomen werd mij verteld dat het pakje weer teruggestuurd was omdat het aan de winkel gericht was. Dat bleek uiteindelijk niet zo te zijn, toen ik de volgende dag een andere medewerker vroeg om nog eens te kijken (T&T zei dat ie nog steeds in de primera lag) was ie er ineens wel.

• Wijnands
Inmiddels even contact gehad met de verkopende webwinkel. Verbazing aldaar en men was zich van geen kwaad bewust.

Ik krijg steeds meer de indruk dat postnl strenger is geworden en nogal wat webwinkels niet goed weten hoe ze met pakjegemak om moeten gaan. Lijkt me niet zo handig en wellicht dat wat duidelijkere informatie van post.nl zou helpen. Maar ja..zie ze dat maar 's duidelijk te maken.

Webwinkel verstuurd het pakje nogmaals maar nu aan mijn huisadres. Dan maar geen pakjegemak meer voorloplig.
Hackus schreef op zondag 25 november 2018 @ 20:19:
[...]
Ja, zo gek is dat niet. ze zijn ingericht om niet afgeleverde pakjes in ontvangst te nemen. je moet als servicepunt zelf aangeven of je op andere manieren pakjes wilt ontvangen en uitgeven. voor PostNL is dat mooi, dat scheelt ze veel koerierswerk. niet alle servicepunten hebben daar de ruimte voor en zijn vaan bij oa Jumbo of Spar bij de servicebalie. of lectuurwinkel die meer te doen heeft dan alleen pakjes afhandelen. die moeten met oa PostNL in overleg over vergoeding etc. vaak extra personeel enz
Lijkt mij dat een locatie dan moet kunnen kiezen of ze pakjegemak punt willen zijn of niet. Met wat er nu gebeurt is krijg ik de indruk dat ik een beetje de dupe ben van een verschil van mening of een gebrek aan communicatie tussen post.nl, hun aflever punten en hun klanten. Dat voelt niet lekker.

[Voor 47% gewijzigd door Wijnands op 26-11-2018 13:05]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

@Wijnands Als er meer mensen dat kiezen, is de keuze minder. Als ik hier in de buurt kijk is er maar weinig plek voor opslag. AH doet alleen van Bol. en sommige postpunten hebben meer dan alleen PostNL. PostNL is af van hun postkantoren, maar langzaam lijkt het mij beter toch weer te openen. Als er minder punten komen, of men PostNL er uit kickt heb je niets aan de optie.

• Wijnands
True. Maar onvoorspelbaar gedrag heb ik nog minder aan.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wijnands schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:03:
Ik krijg steeds meer de indruk dat postnl strenger is geworden en nogal wat webwinkels niet goed weten hoe ze met pakjegemak om moeten gaan. Lijkt me niet zo handig en wellicht dat wat duidelijkere informatie van post.nl zou helpen. Maar ja..zie ze dat maar 's duidelijk te maken.
Want? Is de wet niet duidelijk genoeg? :?
Webwinkel verstuurd het pakje nogmaals maar nu aan mijn huisadres. Dan maar geen pakjegemak meer voorloplig.
Zoals ik al zei, waarschijnlijk heeft de webwinkel zelf het pakketje niet goed voorgemeld naar PostNL toe, de webwinkel kan dat dus maar beter gaan uitzoeken en oplossen in plaats van zichzelf op kosten te jagen en brandjes te blussen.
Lijkt mij dat een locatie dan moet kunnen kiezen of ze pakjegemak punt willen zijn of niet.
Dat zijn punten waar PostNL contracten mee heeft. Die locaties zijn aan de hand van een API gewoon op te vragen. Je geeft dan als klant een postcode op en de (recent vernieuwde) API geeft dan de dichtst bij zijnde resultaten terug. De locaties die je te zien krijgt, zijn dan dus stuk voor stuk een PostNL Pakje Gemak locatie, daar kan geen twijfel over bestaan.
Met wat er nu gebeurt is krijg ik de indruk dat ik een beetje de dupe ben van een verschil van mening of een gebrek aan communicatie tussen post.nl, hun aflever punten en hun klanten. Dat voelt niet lekker.
Nee. Nogmaals, de webwinkel is verantwoordelijk voor de verzending. De webwinkel heeft de verzending (met Pakje Gemak) niet goed bij PostNL voorgemeld. De webwinkel doet dus íets niet goed. PostNL is in dit geval niets meer of minder dan een doorgeefluik, in dit geval van een pakketje. Al geeft PostNL wel aan wat er wel of niet mogelijk is. Het is aan de webwinkel om die problemen op te lossen, al dan niet met hulp van de CIT Servicedesk (zakelijke IT-related support afdeling) van PostNL. Als het fout blijft gaan, kan het best zijn dat PostNL ervoor overigens een boete oplegt aan de webwinkel.

[Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 26-11-2018 22:12]

• Wijnands
CH4OS schreef op maandag 26 november 2018 @ 22:08:
[...]
Want? Is de wet niet duidelijk genoeg? :?
Welke wet?
[...]
Zoals ik al zei, waarschijnlijk heeft de webwinkel zelf het pakketje niet goed voorgemeld naar PostNL toe, de webwinkel kan dat dus maar beter gaan uitzoeken en oplossen in plaats van zichzelf op kosten te jagen en brandjes te blussen.
Reactie van de webwinkel. Die legt uit wat er uit hun systeem komt rollen:

Adres wat er bij ons op het pakketje komt te staan is:

Primera ergens
Uitreiken aan: Wijnands (1234AB,2)
Kerkstraat 4
1234 DA Ergenshuizen
NEDERLAND
Nee. Nogmaals, de webwinkel is verantwoordelijk voor de verzending. De webwinkel heeft de verzending (met Pakje Gemak) niet goed bij PostNL voorgemeld. De webwinkel doet dus íets niet goed. PostNL is in dit geval niets meer of minder dan een doorgeefluik, in dit geval van een pakketje. Al geeft PostNL wel aan wat er wel of niet mogelijk is. Het is aan de webwinkel om die problemen op te lossen, al dan niet met hulp van de CIT Servicedesk (zakelijke IT-related support afdeling) van PostNL. Als het fout blijft gaan, kan het best zijn dat PostNL ervoor overigens een boete oplegt aan de webwinkel.
Je bent wel heel erg op de hand van postnl in deze. Tja.. ik deel mijn ervaringen, ben blijkbaar niet de enige die tegen dit soort dingen aan loopt. Webwinkel is zich van geen kwaad bewust en lijkt het goed te doen.
Zoals ik al zei, ik wacht even wat zalando deze week doet.

• Rub147
Zo moet het eruit zien op internationalparceltracking.nl, ziet het er niet zo uit heeft de winkel het fout gedaan.

Elk PostNL punt is ook een PakJeGemak locatie, niks onduidelijks aan.

[Voor 15% gewijzigd door Rub147 op 27-11-2018 09:54]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Die bepaalt dat de afzender altijd verantwoordelijk is tenzij vooraf nadrukkelijk anders overeengekomen?
Reactie van de webwinkel. Die legt uit wat er uit hun systeem komt rollen
En hoe vertelt dit dat de voormelding goed is gegaan of niet? Zegt dus helemaal niets.
Je bent wel heel erg op de hand van postnl in deze. Tja.. ik deel mijn ervaringen, ben blijkbaar niet de enige die tegen dit soort dingen aan loopt. Webwinkel is zich van geen kwaad bewust en lijkt het goed te doen.
Zoals ik al zei, ik wacht even wat zalando deze week doet.
Nee, ik zeg dat ook webwinkels fouten kunnen maken. In dat licht is de schuld direct bij PostNL leggen ook te makkelijk, terwijl het begin van het proces ook niet zeker is dat het goed is gegaan. ;) Dat men van geen kwaad bewust is, kan best, maar loont het dus zeker de moeite voor de winkel om het uit te zoeken, zoals ik meermaals al aangegeven heb. Assumption is the mother off all fuckups.

Er zijn dus meerdere partijen die betrokken zijn bij het verzenden van het pakket, waarom zou het niet fout kunnen gaan bij de webwinkel? Bij een shop als Zalando verwacht je dat niet, maar betekent niet dat het niet een mogelijkheid kan zijn. Zeker in een drukke periode.

[Voor 20% gewijzigd door CH4OS op 27-11-2018 10:23]

• mrveenie
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 09:42
met de huidige drukte gaat er genoeg mis met de post en op meerdere vlakken. ook met de grote spelers. Het is nu eenmaal zo dat veel systemen in deze periode op overuren draaien voor de drukte. De grote bedrijven zullen hier meer capaciteit in hebben dan de kleinere maar overal worden de systemen nu echt massaal getest op maximale werkdruk. Waar normaal nog tijd is om af en toe bij te sturen is dat in deze periode er veelal niet meer.

• Wijnands
Interessant.

Geweigerde pakje:
Links op de sticker staat pakjegemak
uitreiken aan: wijnands, 1234AB, 2)
Primera
Kerkstraat 4
1234DA ergenshuizen

Zalando:
ook links op de sticker pakjegemak maar ook als eerste regel van het adres. verder:
Pakjegemak
Wijnands (1234 AB 2)
via: Primera
Kerkstraat 4
1234DA ergenshuizen

Enige verschil is dus het woordje via?

• mschol
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

de paar winkels die als pakketpunt dienen hier zijn tot ongv 17:00 open, dat is veel te vroeg voor het gros v/d mensen

• Rub147
Wijnands schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 13:42:
Interessant.

Geweigerde pakje:
Links op de sticker staat pakjegemak
uitreiken aan: wijnands, 1234AB, 2)
Primera
Kerkstraat 4
1234DA ergenshuizen

Zalando:
ook links op de sticker pakjegemak maar ook als eerste regel van het adres. verder:
Pakjegemak
Wijnands (1234 AB 2)
via: Primera
Kerkstraat 4
1234DA ergenshuizen

Enige verschil is dus het woordje via?
Nog steeds hoeft de sticker niet overeen te komen met wat bij PostNL digitaal is voorgemeld. Deel eens een screen van internationalparceltracking.nl? Dan is het duidelijk of het verkeerd is voorgemeld.

• Wijnands
Rub147 schreef op zondag 2 december 2018 @ 10:13:
[...]

Nog steeds hoeft de sticker niet overeen te komen met wat bij PostNL digitaal is voorgemeld. Deel eens een screen van internationalparceltracking.nl? Dan is het duidelijk of het verkeerd is voorgemeld.
Errm.. dit heb ik letterlijk van beide stickers overgenomen. (nou ja, geanonimiseerd maar goed, dat snap je). Dit is wat er dus op de doos stond.

• Rub147
Wijnands schreef op zondag 2 december 2018 @ 10:33:
[...]

Errm.. dit heb ik letterlijk van beide stickers overgenomen. (nou ja, geanonimiseerd maar goed, dat snap je). Dit is wat er dus op de doos stond.
Dat snap ik :). Maar ik bedoel dat het misschien wel juist op de sticker staat, maar dan kan het digitaal nog wel onjuist zijn (waardoor de Primera het niet kan inscannen en uitreiken). Vandaar m'n vraag wat er op de website staat :)

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 09:09
mschol schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 14:12:
[...]

de paar winkels die als pakketpunt dienen hier zijn tot ongv 17:00 open, dat is veel te vroeg voor het gros v/d mensen
Dan heb je wel pech. Wij hebben AH Jumbo en Gamma op loopafstand en die zijn allemaal tot 21/22 uur open. Ideaal.

En op het moment dat PostNL hier meer geld voor vrijmaakt zijn er vast meer winkels/bedrijven die dat willen omdat er meer geld en klanten hun winkel binnen komen.

Loki Gaming Mmo pvp channel

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True