Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Laptop dagelijks gebruik/gaming - 800 à 1100 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Eikenhout
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 26-11-2018
Hi,

De afgelopen 3/4 jaar heb ik een 13,3" Acer Aspire gehad. Deze heeft inmiddels zijn beste tijd wel gehad. Nu heb ik ter vervanging eergisteren een HP Pavilion 15-cs0400nd gekocht (pricewatch: HP Pavilion 15-cs0400nd), maar deze valt mij enigszins tegen. De accuduur valt tegen (vandaag al twee keer volledig op moeten laden). Verder vind ik het scherm net iets te groot (ben 13,3" gewend), niet zo fel en ondanks de goede specs voelt de laptop ietwat traag aan (hoe kan dit?). Zeker in het geval van games. Zo heb even getest hoe een spel als Fortnite draait op de laptop en dit valt vies tegen. Zelfs in de laagste settings trekt de laptop het spel slecht. Voor een benchmark zie:
https://www.userbenchmark.com/UserRun/12373943

Ik ben dus voornemens om deze te retourneren en verder te kijken naar een laptop die beter bij mijn wensen past. Graag zou ik hiervoor jullie expertise in willen schakelen.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal ik hoofdzakelijk gebruiken voor surfen/mailen/Microsoft office etc, maar ik vind het wel belangrijk dat ik er zo nu en dan op een fatsoenlijke wijze een spel op kan spelen (mag eventueel in low settings, zolang het spel maar 'smooth' draait).

Wat is je budget?
Mijn budget is 800 à 1100 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, maar ik zal wel regelmatig met de laptop op de bank/schoot zitten. Derhalve niet een te groot scherm (ca. 14 inch). Een lange accuduur vind ik daarnaast belangrijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
De Acer Aspire die ik de afgelopen 3/4 jaar heb gehad, is achteraf geen gelukkige koop gebleken. Gelet op de slechte ervaring met deze laptop, is een Acer voor mij dan ook geen optie. Verder ben ik wel gecharmeerd van Lenovo, Asus en HP.

Heb zelf nog even snel gekeken en zat wellicht meer te denken aan zoiets:
pricewatch: MSI PS42 8RB-206NL
of
pricewatch: MSI GV62 8RE-054NL

Wat vinden jullie?

[Voor 3% gewijzigd door Eikenhout op 25-11-2018 16:40]

Alle reacties

• Pewpew
  • Registratie: september 2010
  • Nu online
Die 2e is ook 15,6 inch, maar dat vind je te groot ?
Verder is het natuurlijk heel erg afhankelijk van welke spellen je dan wilt spelen. Tussen bijvoorbeeld BF 5 en een potje schaken zit een groot verschil ;)
Op 14 inch is de keuze nou eenmaal beperkt.

• Eikenhout
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 26-11-2018
Hi Pewpew,
Dank voor je reactie.
Voor wat betreft die tweede laptop heb je gelijk. Ik had er bij moeten schrijven dat ik een 15,6 inch wel de moeite waard vind als dit ook zorgt voor aanzienlijk betere prestaties in vergelijking met een 14 inch model in dezelfde prijsklasse, hetgeen volgens mij bij die MSI PS42 het geval is. Nadeel is wel de behuizing, het scherm en de lager accuduur.

Wat ik jammer vind van mijn huidige HP Pavilion is dat, een in mijn optiek, niet al te zwaar spel als Fortnite niet fatsoenlijk kan worden gespeeld. De vraag is inderdaad of ik zoiets wel ga vinden in het 14 inch segment met mijn budget. Misschien moet ik het hier dan ook maar bij laten.

Of heb/hebben jij/jullie nog suggesties?

• Pewpew
  • Registratie: september 2010
  • Nu online
Ik heb even gezocht maar in het 14 inch segment vind je zoiets helaas niet (bij dit budget).
Zoek in ieder geval naar een 1050 of hoger, dat moet zeker lukken voor 1100 euro.
Qua HP zou dit een mooie zijn: https://tweakers.net/pric...5-cx0670nd/specificaties/

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True