Toon posts:

Eerste 4k tv - QLED QE55Q6F vs UE55NU8070

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Lainey23
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07-04 19:56
Hi iedereen,

Ik heb een budget van 900. Ik weet dat de OLED van LG, met name de oled55c8pla de koning is op dit moment. Die kan ik helaas niet kopen.

Ik ben momenteel heel erg aan het twijfelen tussen de modellen genoemd in de titel:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1184413;1167513/

Ik heb de UE55NU8070 al besteld maar die zit nog vast in het magazijn, ik overweeg hem te cancellen en de andere model te bestellen.

De tv zal voornamelijk gebruikt worden om 4k films te kijken via externe hdd.

De Sony KD-55XF9005 (met 100 euro cashback!) ziet er ook interessant uit en wordt voor de ~900 prijsklasse ook vaak aanbevolen..alleen is onze tv tafel 110cm breed en ben ik onzeker of hij met die pootjes erop past. Bij de wat oudere Sony KD-55XE9005 is het pootjes er niet, alleen is het model van een jaar ouder en geen cashback.

Linkje om alles te comparen: https://tweakers.net/pric...3;1167513;1158351;742579/

(ik zou het overigens heel erg waarderen als iemand de afstand tussen de poten van de KD-55XF9005 zou willen meten en delen :P )

[Voor 6% gewijzigd door Lainey23 op 25-11-2018 00:31]

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:22
Maar waarover twijfel je? Alkemaal hebven ze plus en minpunten, bijvoorbeeld de speakers hebben meer vermogen op de Samsung dan de Sony modelken, maar de USB van de Sony modelken heeft is beter wat kan uitmaken voor je externe HDD. Ook speelt Android TV versus Tizen een rol.
Zelf zou ik een Panasonic nemen vanwege beter beeld, maar die is over het algemeen ook iets duurder.

• drahcir058
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 24-01-2022
Ik heb de Sony 55XF9005 de afstand tussen de uiterste puntjes van de poten is 100cm

• Lainey23
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07-04 19:56
drahcir058 schreef op zondag 25 november 2018 @ 18:16:
Ik heb de Sony 55XF9005 de afstand tussen de uiterste puntjes van de poten is 100cm
Dank, ik ben erachter gekomen dat je de poten zodanig kan vastmaken dat ze naar binnen wijzen (niet de sanctioned manier 8)7 )
swhnld schreef op zondag 25 november 2018 @ 16:44:
Maar waarover twijfel je? Alkemaal hebven ze plus en minpunten
Mijn angst was vooral dat één veel beter was en dat dat mij ontging. Maar jouw comment bevestigd al wat ik vermoede: ze verschillen niet zoveel van elkaar

Het maakt nu niet meer uit, ik heb de UE55NU8070 gecancelled en de Sony KD-55XE9005 gekocht.
Heb ook een mooie review gevonden hier: https://www.rtings.com/tv...usage*4854!threshold*0.01

• Waarez
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:24
KD-55XF9005;
Ik zou sowieso voor deze gaan.
Ok de processor is iets slomer en de menu's iets minder intuïtief, maar je krijgt wel een paneel van de bovenste plank en VOORAL eentje met een FALD display waardoor je geen enkele vorm van clouding hebt.
Uniformiteit van felle kleuren is prachtig op dit scherm.

Enkel de duurdere 'QLEDs' van dit jaar van Samsung hebben dit ook.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee