Toon posts:

ASUS V7700 Geforce2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik heb een weekje gelden mijn systeem een beetje geupgrade met o.a. een ASUS V7700 Geforce 2. Een geweldige kaart mag ik wel zeggen, alleen als ik mijn computer opnieuw opstart geeft het bios drie piepjes. Deze piepjes zeggen mij dat de VGA-kaart niet goed is of dat er geen inzit. Als ik echter na die piepjes op de reset-knop druk, start het systeem wel op.
Jullie begrijpen dat dit nogal bijzonder storend is.
Aan de video-kaart zou het niet liggen, ik heb hem namelijk ook in een ander systeem gezet en daar doet ie het wel normaal.
Ik denk dat het een combinatie is van factoren.
Wellicht delen jullie die mening met mij en zijn hier oplossingen voor.

Specificaties van mijn systeem:
PIII 700 (niet overclocked)
ASUS P2B-LS
ASUS V7700 Geforce2 32MB
265MB 133 MHZ DIMM
WD 27,3 GB 7200 RPM schijfje

Als er meer gegevens nodig zijn, dan hoor ik het wel.

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Is de nieuwste BIOS in het mainboard geflashed ? En hoe zwaar is de voeding, als die te licht is dan kan het zijn dat er bij het opstarten niet genoeg power is om alle apparaten in het systeem tegelijk aan te laten gaan. Als je dan reset draaien de harddisks al, misschien dat ie het daarom dan wel doet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een 300W voeding, dus ook daar kan het denk ik niet aan liggen. Wat betreft de bios, daar staat de allelaatste versie van op.

Nog enig idee???

• Hellfire
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
misschien een andere videokaart in je mb proberen?? misschien dat het slot niet helemaal lekker is ofzo...

Het lijkt me wel vaag hoor, maar het probleem is ook vaag :)

Verwijderd

Topicstarter
Met het Slot kan ook niks mis zijn. Hiervoor heb ik een Diamond Stealth II G460 gehad, en het laatste jaar een Diamond Stealth III S540 Extreme.

Nooit problemen en nu met die ASUS alleen dat het bios tijdens het opstarten de videokaart niet meteen herkent.
Is er misschien een optie dat je het bios wat langer laat wachten. Misschien dat door wat extra tijd de kaart de kans krijgt op te starten???