Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Msi 2080 Duke OC - 8pin + 6pin

Pagina: 1
Acties:

• BlasterXL
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 10-05 11:16
Beste tweaker,

Vandaag de MSI 2080 Duke OC gekocht, ik twijfel bij het aansluiten van de kaart op mijn PSU. De videokaart heeft een 8pin powerconnector en daarnaast nog een 6pin.

De PSU is een Crosair RM 650x (80 plus gold). Welke poorten moet ik gebruiken op mijn PSU?

Er is vast iemand op dit forum die hier meer in thuis is :). Alvast bedankt, ik heb veel gegoogled en kom er niet uit!

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 00:36
De 8 pins aansluitingen waar 6+2 pins PCI-e & 4+4 pins cpu bij staat.

[Voor 5% gewijzigd door Uszka op 24-11-2018 23:26]

• rdejongjr
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21:07
Uszka schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 23:24:
De 8 pins aansluitingen waar 6+2 pins PCI-e & 4+4 pins cpu bij staat.
Doet eens niet de CPU aansluiting gebruiken op je videokaart.

In de handleidingen en op de stekkers zelf staat waarvoor het is (6+2 pins zijn daarvoor wel geschikt ja).

[Voor 35% gewijzigd door rdejongjr op 24-11-2018 23:27]

• CryRaven
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 23:40
Deze moet je hebben:

Er moet PCI-e op staan, net zoals de poorten van de voeding waar ze inhoren.
Dat zal ongetwijfeld ook in de handleiding staan.

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 00:36
rdejongjr schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 23:26:
[...]

Doet eens niet de CPU aansluiting gebruiken op je videokaart.

In de handleidingen en op de stekkers zelf staat waarvoor het is (6+2 pins zijn daarvoor wel geschikt ja).
De poorten op de psu vraagt @BlasterXL

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@BlasterXL 1 kabel waar 1 blokje van 8 aan een kant zit ,
Daar komt een 8 blokje uit en één van 6 en losse 2. Staat PCIe op de zijkant

http://i64.tinypic.com/spk8wh.jpg

[Voor 22% gewijzigd door Hackus op 25-11-2018 09:54. Reden: foto werkend]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• BlasterXL
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 10-05 11:16
Bedankt voor het supersnel reageren. Sorry voor mijn stupidity, het is 10j geleden dat ik voor het laatst een pc heb gebouwd :). Gezien deze kaart nogal een rip uit m'n lijf is ben ik gewoon erg voorzichtig.

Dit is de exacte lay-out van mijn voeding. Helemaal rechtsonderin heb je naast elkaar 3 blokken (van 8 pinnetjes per blok), de meest rechter blok heb ik m'n cpu op aangesloten (8pins dus). De 2 andere blokken is dus voor de gpu bedoeld? De benaming van de poorten staat er (voor mij) wat onduidelijk namelijk.

Ik begrijp het als volgt:

- 8 pin connector in de psu } en 8 pin connector op de gpu.
- Dan de andere 8 pin connector ook in de psu } en 6 pins weer naar gpu. (Waarbij 2 pinnetjes gewoon los kan bij de gpu kant).

Klopt dit idee?

[Voor 15% gewijzigd door BlasterXL op 25-11-2018 00:58]

• rdejongjr
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21:07
Ah zo, aan de kant van de voeding past het inderdaad rechts onderin.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True