Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Probleem met (extra) shoptegoed bij aanschaf televisie

Pagina: 1
Acties:

• nickosnickos
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 01-12-2018
Een probleem....

Wij hebben gister de LG 65c8 gekocht bij een fysieke winkel(naam is niet interessant op dit moment) en hebben hier voor betaald 1927 euro. (Ging natuurlijk 500 cashback vanaf en kreeg 450 Euro shop tegoed bij winkel X) Inclusief muurbeugel en ophangen van de winkel.(en zou de 2e week van januari geleverd worden)
Een mooie prijs zou je zeggen!

Nu belde vanmorgen de winkel op en zei dat ze een fout gemaakt hebben en ze geen 450 maar maximaal 150 euro shop te goed kunnen geven. In hoeverre sta ik in mijn recht hierin? En moet de winkel gewoon leveren als ik mijn poot stijfhou?

Er is dus al betaald en ook een factuur is aanwezig

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Ik heb de titel een fix gegeven, gezien deze de lading niet dekte.

Don't shoot the messenger. | Tweakers Discord

• Floppus
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 12-06 09:08

Floppus

Adviseur

Customer Experience matters

Ik denk dat er wat meer informatie nodig is, zoals de wijze waarop de uitingen gedaan werden en dit in het algehele aanbod lag.
Stond de 450 ook ergens aangegeven? Of stond overal 150 voor deze TV? Hebben ze specifiek de 450 lopen aanprijzen? Of is er geen woord gezegd en kwam je er zelf later pas achter dat er 450 stond?

Voor een overeenkomst is ook wilsovereenkomst nodig. In de kassa per ongeluk het verkeerde artikel aanklikken tegen andere uitingen in leidt niet tot overeenkomst.

Maar, in basis als het in lijn met uitingen en gesprek was dan kunnen ze daar niet zomaar onderuit.

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• nickosnickos
Floppus schreef op zondag 25 november 2018 @ 08:21:
Ik denk dat er wat meer informatie nodig is, zoals de wijze waarop de uitingen gedaan werden en dit in het algehele aanbod lag.
Stond de 450 ook ergens aangegeven? Of stond overal 150 voor deze TV? Hebben ze specifiek de 450 lopen aanprijzen? Of is er geen woord gezegd en kwam je er zelf later pas achter dat er 450 stond?

Voor een overeenkomst is ook wilsovereenkomst nodig. In de kassa per ongeluk het verkeerde artikel aanklikken tegen andere uitingen in leidt niet tot overeenkomst.

Maar, in basis als het in lijn met uitingen en gesprek was dan kunnen ze daar niet zomaar onderuit.
Er stond een bordje bij met 600 euro
Of je kon 300 euro contant terugkrijgen. OF 75% shoptegoed van de 600 euro. Daar hebben wij dus voor gekozen

Maar hij heb dus nooit die shoptegoed mogen geven ivm dat die de tv prijs van foka al evenaarde en dan niet nog ruim daaronder kan zitten.

[Voor 10% gewijzigd door nickosnickos op 29-11-2018 13:21]

• Floppus

Floppus

Adviseur

Ok, dus in de winkel is die keuze concreet met de verkoper besproken. Die moest de keuze ook uitvoeren en berekenen.

Dan heeft de winkel er wel voor gezorgd dat jij een gerechtvaardigd vertrouwen mocht hebben dat dit het aanbod was. Op basis van je info denk ik dat de winkel zich gewoon aan de overeenkomst moet houden.

Ook dat er een keer iets achteraf niet kan is onderdeel van ondernemen en ondernemersrisico. Verlies nemen en les leren.

Ik ben ook wel benieuwd op basis van welke argumentatie de winkel meent eenzijdig de overeenkomst te kunnen wijzigen. Daar moet wel een wettelijke basis aan ten grondslag liggen, en gebrek aan wilsovereenkomst is op basis van jouw info heel, heel erg dun.

[Voor 22% gewijzigd door Floppus op 25-11-2018 12:10]

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• nickosnickos
Floppus schreef op zondag 25 november 2018 @ 12:06:
Ok, dus in de winkel is die keuze concreet met de verkoper besproken. Die moest de keuze ook uitvoeren en berekenen.

Dan heeft de winkel er wel voor gezorgd dat jij een gerechtvaardigd vertrouwen mocht hebben dat dit het aanbod was. Op basis van je info denk ik dat de winkel zich gewoon aan de overeenkomst moet houden.

Ook dat er een keer iets achteraf niet kan is onderdeel van ondernemen en ondernemersrisico. Verlies nemen en les leren.

Ik ben ook wel benieuwd op basis van welke argumentatie de winkel meent eenzijdig de overeenkomst te kunnen wijzigen. Daar moet wel een wettelijke basis aan ten grondslag liggen, en gebrek aan wilsovereenkomst is op basis van jouw info heel, heel erg dun.
Dat klopt we hebben in de winkel ongeveer 45 minuten geZeten en heb hij berekend etc wat die voor ons kon betekenen. En dit kwam er dus uit.

Dat vind ik dus ook. Afspraak is afspraak , betaald is betaald. Dan had die het mischien eerst beter moeten overleggen oid.

De man gaf telefonisch aan. Dat hij een fout had gemaakt en dat die te laag zit in vergelijking met andere webshops. dat die dus problemen krijgt bij de baas

• mike1992
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23-06 14:56
nickosnickos schreef op zondag 25 november 2018 @ 12:18:

De man gaf telefonisch aan. Dat hij een fout had gemaakt en dat die te laag zit in vergelijking met andere webshops. dat die dus problemen krijgt bij de baas
Dat is zijn fout, overeenkomst is overeenkomst :)

• T-Forever
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 23-06 22:02
Bedrijfsrisico, fouten worden gemaakt in elk bedrijf en de kosten die daar aan verbonden zijn, en daar is de werkgever dan aansprakelijk voor, hij plukt tenslotte ook alle winsten mee. De werknemer probeert zijn fout recht te zetten, mag hij natuurlijk proberen. Maar als de baas hem daarvoor aansprakelijk zou stellen, zegt meer over de relatie tussen zijn baas en hem. Hoef jij je niet druk om te maken.

• Floppus

Floppus

Adviseur

Sterker, bij wet kan werkgever het verlies niet neerleggen bij werknemer tenzij er echt bewust regels zijn overtreden. Werkgever zal moeten kijken of er wel voldoende instructie is gegeven, of de processen wel voldoende checks hebben en of de opzet duidelijk genoeg was.

Het de werknemer aanrekenen lijkt makkelijk, maar ook daar begint het bij de werkgever en goed werkgeverschap. Helaas is direct management in dit organisaties vaak ook niet erg hoog in de hele boom en afschuiven klinkt makkelijk.

• Pietervs
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

nickosnickos schreef op zondag 25 november 2018 @ 12:18:
[...]

<knip>

Daarmee is het verhaal toch klaar? Hij geeft feitelijk toe dat hij een fout heeft gemaakt, maar er niet onderuit kan. Maar hij wil er wel onderuit omdat hij anders een probleem heeft met zijn baas...

Zolang jij zijn baas niet bent, is dat dus niet *jouw* probleem. :)

Poot stijf houden dus. Wel vriendelijk blijven, maar hou het zakelijk.
Laat hun dan maar met een ander voorstel komen (gezien het feit dat je om shoptegoed vroeg ga ik er vanuit dat er nog wel iets is waar je naar op zoek bent. Misschien dat daar iets mee te regelen valt?)

Pvoutput Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)

• Medione1210
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 23-06 15:04
Het zou voor mij ook wel afhangen op wat voor relatie ik met die winkel heb. Hij een dozenschuiver ben ik eerder bereid ze aan hun voorstel te houden dan de eigenaar van een klein winkeltje die al 30 jaar bij ons over de vloer komt om apparatuur te leveren en te repareren (ja , er bestaan nog enkele van in het wild).

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 08:06
Medione1210 schreef op zondag 25 november 2018 @ 16:27:
Het zou voor mij ook wel afhangen op wat voor relatie ik met die winkel heb. Hij een dozenschuiver ben ik eerder bereid ze aan hun voorstel te houden dan de eigenaar van een klein winkeltje die al 30 jaar bij ons over de vloer komt om apparatuur te leveren en te repareren (ja , er bestaan nog enkele van in het wild).
Jij hebt liever dat de medewerker van de dozen schuiver zijn baan verliest dan de eigenaar van een klein winkeltje een paar tientjes minder winst maakt?

• nickosnickos
Medione1210 schreef op zondag 25 november 2018 @ 16:27:
Het is een ‘redelijk bekende winkel met meerdere fysieke winkels.
Als het inderdaad een klein winkeltje uit het dorp is dan wordt het een heel ander verhaal.

• nickosnickos
Pietervs schreef op zondag 25 november 2018 @ 16:01:
[...]

Daarmee is het verhaal toch klaar? Hij geeft feitelijk toe dat hij een fout heeft gemaakt, maar er niet onderuit kan. Maar hij wil er wel onderuit omdat hij anders een probleem heeft met zijn baas...

Zolang jij zijn baas niet bent, is dat dus niet *jouw* probleem. :)

Poot stijf houden dus. Wel vriendelijk blijven, maar hou het zakelijk.
Laat hun dan maar met een ander voorstel komen (gezien het feit dat je om shoptegoed vroeg ga ik er vanuit dat er nog wel iets is waar je naar op zoek bent. Misschien dat daar iets mee te regelen valt?)
Haha inderdaad! Morgen wordt het vervolgd.
We blijven inderdaad vriendelijk maar zakelijk.
Wij willen inderdaad nog Meer kopen(Dyson,sonos producten) maar als het nu niet netjes opgelost wordt dan ga ik zeker Naar een andere winkel.

• nickosnickos
Het is opgelost. Het was even ouwehoeren maar we kwamen er wel. 450 euro shoptegoed krijgen we maar alleen met uitzondering van ICT producten.

Dus de totale prijs van de lg 65c8 was 1749 euro 😃
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True