Halo allemaal,
Allereerst wil ik graag doorgeven dat ik hoop hier juist te zijn, zo niet dan graag een link of doorverwijzing.
Mijn setup!
LG monitor 32inch resolutie 2560x1080 75hz free-sync.
Ryzen 5 1600x
B350 Carbon gaming
G skill 3000mhz 16gb
Msi RX 580 gaming x 8gb
Samsung ssd 500gb
Voeding boven de 500watt
Tweede scherm van msi 24 inch full HD 144hz
Graag wil ik beginnen met streamen, daarmee loop ik tegen een aantal problemen met mijn computer. Voorbeeld: ik zet call of duty 4 black ops aan, main scherm lg die op 75hz loopt.
Vervolgens als ik obs studio aan zet om te gaan streamen, waarbij ik het programma op mijn tweede scherm laat draaien.
Tijdens het gamen hapert het spel of loopt het 1 of 2 seconden vast. Ik kom er niet uit...
Ryzen 5 1600x 6 cores 12 threads
Msi rx580 gaming x 8gb
3000mhz 16gb
Is dit genoeg/voldoende om het te kunnen zonder problemen?
Wat heb ik zelf kwa actie/onderzoek gedaan:
AMD programma waarbij ik zie hoeveel cores werken, dat doen ze allemaal. Multithreads is niet uitgeschakeld.
Videokaart heeft de laatste update kwa software.
Geheugensnelheid loopt op 3000mhz.
Free-sync staat aan.
Allebei de monitors zijn aangesloten met DisplayPort kabels.
Op internet gekeken en veel mensen zeggen dat het met deze setup ook eigenlijk moet lukken, maar meeste mensen hebben een ryzen 7 8 cores. Ook een betere videokaart die ze hebben.
Als jullie graag meer willen weten laat het me weten alsjeblieft, als iets niet duidelijk is ook graag laten weten.
Als ik fouten heb gemaakt, corrigeer me i.p.v. afkraken!
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Met vriendelijke groet,
Cem
Allereerst wil ik graag doorgeven dat ik hoop hier juist te zijn, zo niet dan graag een link of doorverwijzing.
Mijn setup!
LG monitor 32inch resolutie 2560x1080 75hz free-sync.
Ryzen 5 1600x
B350 Carbon gaming
G skill 3000mhz 16gb
Msi RX 580 gaming x 8gb
Samsung ssd 500gb
Voeding boven de 500watt
Tweede scherm van msi 24 inch full HD 144hz
Graag wil ik beginnen met streamen, daarmee loop ik tegen een aantal problemen met mijn computer. Voorbeeld: ik zet call of duty 4 black ops aan, main scherm lg die op 75hz loopt.
Vervolgens als ik obs studio aan zet om te gaan streamen, waarbij ik het programma op mijn tweede scherm laat draaien.
Tijdens het gamen hapert het spel of loopt het 1 of 2 seconden vast. Ik kom er niet uit...
Ryzen 5 1600x 6 cores 12 threads
Msi rx580 gaming x 8gb
3000mhz 16gb
Is dit genoeg/voldoende om het te kunnen zonder problemen?
Wat heb ik zelf kwa actie/onderzoek gedaan:
AMD programma waarbij ik zie hoeveel cores werken, dat doen ze allemaal. Multithreads is niet uitgeschakeld.
Videokaart heeft de laatste update kwa software.
Geheugensnelheid loopt op 3000mhz.
Free-sync staat aan.
Allebei de monitors zijn aangesloten met DisplayPort kabels.
Op internet gekeken en veel mensen zeggen dat het met deze setup ook eigenlijk moet lukken, maar meeste mensen hebben een ryzen 7 8 cores. Ook een betere videokaart die ze hebben.
Als jullie graag meer willen weten laat het me weten alsjeblieft, als iets niet duidelijk is ook graag laten weten.
Als ik fouten heb gemaakt, corrigeer me i.p.v. afkraken!
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Met vriendelijke groet,
Cem