Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Problemen met streamen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JustNutszz
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 29-05 10:10
Halo allemaal,

Allereerst wil ik graag doorgeven dat ik hoop hier juist te zijn, zo niet dan graag een link of doorverwijzing.

Mijn setup!
LG monitor 32inch resolutie 2560x1080 75hz free-sync.
Ryzen 5 1600x
B350 Carbon gaming
G skill 3000mhz 16gb
Msi RX 580 gaming x 8gb
Samsung ssd 500gb
Voeding boven de 500watt
Tweede scherm van msi 24 inch full HD 144hz

Graag wil ik beginnen met streamen, daarmee loop ik tegen een aantal problemen met mijn computer. Voorbeeld: ik zet call of duty 4 black ops aan, main scherm lg die op 75hz loopt.

Vervolgens als ik obs studio aan zet om te gaan streamen, waarbij ik het programma op mijn tweede scherm laat draaien.

Tijdens het gamen hapert het spel of loopt het 1 of 2 seconden vast. Ik kom er niet uit...

Ryzen 5 1600x 6 cores 12 threads
Msi rx580 gaming x 8gb
3000mhz 16gb

Is dit genoeg/voldoende om het te kunnen zonder problemen?

Wat heb ik zelf kwa actie/onderzoek gedaan:
AMD programma waarbij ik zie hoeveel cores werken, dat doen ze allemaal. Multithreads is niet uitgeschakeld.
Videokaart heeft de laatste update kwa software.
Geheugensnelheid loopt op 3000mhz.
Free-sync staat aan.
Allebei de monitors zijn aangesloten met DisplayPort kabels.
Op internet gekeken en veel mensen zeggen dat het met deze setup ook eigenlijk moet lukken, maar meeste mensen hebben een ryzen 7 8 cores. Ook een betere videokaart die ze hebben.

Als jullie graag meer willen weten laat het me weten alsjeblieft, als iets niet duidelijk is ook graag laten weten.

Als ik fouten heb gemaakt, corrigeer me i.p.v. afkraken!

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Met vriendelijke groet,

Cem

Alle reacties

• fm77
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Ik heb zelf geen ervaring met streamen, maar wat ik nog niet uit je post haal, werkt de game wel goed voordat je de stream software aan zet? Ik ga er vanuit van wel, maar wel iets om duidelijk te hebben :)

• JustNutszz
Hey!

Ja de spel werkt goed zonder het streamen. Zodra ik ga streamen via obs studio dan vervolgens het spel open om te spelen.

• JustNutszz
Ik gebruik screen capture, excuses vergeten bij te zeggen! Plus ik heb obs studio laten zoeken/testen naar de beste stream setup(je heb daar een optie voor).

• ToasterxD
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 23:22
"Game Capture -> Capture any fullscreen application" al eens geprobeerd?

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

• JustNutszz
hm maar waarom game capture? ik gebruik geen capture card..

Setup wat ik heb is dat wel voldoende om zodanig te kunnen streamen ?
Upgraden naar ryzen 7? ik heb ryzen 1700x in gedachte..

[Voor 52% gewijzigd door JustNutszz op 25-11-2018 10:50]

• ToasterxD
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 23:22
Game capture heeft niks met een capture card te maken. Game capture is om full screen applications (zoals games) weer te laten geven in OBS.

Display capture werkt in principe ook wel, maar wil naar mijn ervaring nog wel eens problemen geven.

De 1600x zou geen problemen moeten geven zolang je de x264 preset niet lager zet dan "veryfast". Maar hier zou je zelf misschien mee moeten spelen. Sommige games gebruiken natuurlijk ook meer CPU power.

Je zou ook kunnen encoden via je GPU "AMD Advanced Media Framework". Maar is nog niet erg optimaal. Kwaliteit is minder, en je hebt meer bitrate nodig.

Op welke resolutie wil je eigenlijk streamen, en wat is je bitrate?
Misschien kun je een screenshot maken van je streaming settings (Output -> Streaming) Wel even Output mode op advanced zetten, krijg je meer settings te zien.

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

• JustNutszz
Goedemiddag,

had vandaag pas de tijd om te kijken, maar als ik via game capture doe en dan full screen applications, geeft het alleen maar zwart beeld. Ik wil op een zo hoge mogelijk resolutie stream, denk hierbij aan 1080.
Hoe verder nu?

• computerjunky
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21:56
game capture> modus op specifiek venster en dan de game executable selecteren.
Anders blijft hij idd zwart bij een groot deel van de games.
even naar onderen scrollen en ook hook in met anti cheat aanvinken dat wil ook helpen bij een aantal games.

Verder zou ik even je cpu load bekijken met gewoon gamen en gamen met streamen.
Hoeveel FPS haal je in de game? Hoe hoger je FPS hoe harder je cpu moet werken en dus blijft er niet veel over voor obs.
Ook kn je even OBS naar een bepaalde core forceren (taakbeheer en dan affiniteit). ik weet niet of de ryzen hypertreadding heeft uit kijn hooft maar als dat het geval is gebruik dat 0 en 1 als 1 en 2 en 3 als 1 en zo voorts. dus gebruik bijvoorbeeld 0,1,2,3,4,5,6,7,8 voor de game en 9,10,11,12 voor obs.
of 0,1,2,3 voor de game en 5,6 voor obs.
Zo blijft er in ieder geval genoef cpu rekenkracht over voor obs (kan ten koste gaan van je ingame fps)

• JustNutszz
computerjunky schreef op donderdag 29 november 2018 @ 23:05:
game capture> modus op specifiek venster en dan de game executable selecteren.
Anders blijft hij idd zwart bij een groot deel van de games.
even naar onderen scrollen en ook hook in met anti cheat aanvinken dat wil ook helpen bij een aantal games.

Verder zou ik even je cpu load bekijken met gewoon gamen en gamen met streamen.
Hoeveel FPS haal je in de game? Hoe hoger je FPS hoe harder je cpu moet werken en dus blijft er niet veel over voor obs.
Ook kn je even OBS naar een bepaalde core forceren (taakbeheer en dan affiniteit). ik weet niet of de ryzen hypertreadding heeft uit kijn hooft maar als dat het geval is gebruik dat 0 en 1 als 1 en 2 en 3 als 1 en zo voorts. dus gebruik bijvoorbeeld 0,1,2,3,4,5,6,7,8 voor de game en 9,10,11,12 voor obs.
of 0,1,2,3 voor de game en 5,6 voor obs.
Zo blijft er in ieder geval genoef cpu rekenkracht over voor obs (kan ten koste gaan van je ingame fps)
Het instellen van de cpu via taakbeheer en affiniteit is me gelukt.
Vervolgens via obs game capture en specifiek venster openen lukt ook.
Maar verder dan dat kom ik niet.. Hoe selecteer ik de game executable selecteren?
heb overal gekeken 8)7 8)7 kan je me dat alsjeblieft uitleggen..

Bedankt voor je reactie in ieder geval!

• computerjunky
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21:56
Weet niet of we nog de zelfde versie hebben maar als ik het me goed herinner heb je links onder 2 vensters. In het rechter venster selecteer je game streamen en dan het tandwieltje.
Er opend een nieuw venster met meerdere drop down opties. Zit niet achter de pc momenteel dus kan het niet direct bekijken dus hoop dat ik het uit mijn hoofd goed heb.
Bij de bovenste optie kan je een andere optie kiezen waarna je de executable kan selecteren.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True