Toon posts:

Unity3D VR Development en Macbook Pro 15 inch 2018

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:09
Ik ben een Unity3D Developer en gebruik normaal windows machines. Ik wil een macbook pro 2018 kopen (dus met snellere GPU ipv iGPU).

Unity 3D moet prima draaien, maar VR blijft altijd lastig. Ik heb benchmarks zitten kijken en de 560X performanced best goed. Ik vraag me af of ik de VR set kan connecten aan de macbook pro via een Tunderbolt -> HDMI connector en zo dus de Oculus Rift (of Vive) kan connecten en kan gebruiken.

Er is echt niks over te vinden op internet. Dus mijn vraag of dit kan? En zoja ook met redelijke performance?

Alle reacties

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Neem gewoon een Windows machine met een flinke GPU. Scheelt je een hoop geneuzel.

Less alienation, more cooperation.

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Je geeft zelf aan dat je normaal altijd met Windows machines werkt, de grote vraag is dus: waarom wil je nu een MacBook? Ik gebruik zelf al jaren MacBooks en MacOS is mijn voorkeurs OS, maar eerlijk is eerlijk: voor veel 3D geweld zijn het niet de beste machines. Dus tenzij je een specifieke reden hebt waarom je nu naar MacOS wilt, kun je beter gewoon bij een krachtige Windows laptop blijven, omdat die beter aansluiten bij de taken waarvoor jij het gaat gebruiken.

Edit: je kunt natuurlijk een externe (krachtpatser) GPU aansluiten op een moderne MacBook voor betere grafische prestaties, maar die zijn vrij prijzig; en de krachtige MacBooks uit 2018 zijn al niet de goedkoopste..

[Voor 18% gewijzigd door ThomasG op 26-11-2018 09:37]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-05 17:03

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waarom stel je een vraag over het aansluiten van hardware in een programmeerforum? :?

PRG >> MS

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 31-05 13:14
Koop een 15" instapper en pak er een externe GPU bij. :) Goedkoper en veel krachtiger, plus dat je de GPU nog kan upgraden.

Voor VR wil je minimaal een GTX1060/570, maar hoger is sterk aan te bevelen.

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:09
NMe schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:29:
Waarom stel je een vraag over het aansluiten van hardware in een programmeerforum? :?

PRG >> MS
Aansluiten was wel programmeer relevant maar denk idd dat mac. Locatie beter is. Thanks :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee