Toon posts:

Upgraden game PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• imbaco
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-03 15:00
Goedeavond allemaal.

Voor mij is het weer tijd om mijn pc een klein stukje te upgraden.
Daarom heb ik jullie hulp nodig, alvast dank voor het lezen en de eventuele tips.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Enige wat er gedaan wordt is gamen, denk daarbij voornamelijk aan shooters, van PUBG tot Call of duty en wellicht later nog de nieuwe Battlefield.
Ik game op 1080P en merk dat mijn huidige setup moeite heeft boven de 60frames te komen op low/medium settings.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor deze update zit ik aan de 500-700 euro te denken, een prima budget lijkt me voor wat ik nodig heb aangezien ik mijn videokaart pas later wil vervangen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Omdat ik nu stapsgewijs wat aanpassingen wil maken zijn er wel wat onderdelen die ik nu wil meenemen.
Mijn moederbord en CPU zijn het oudst, dus die wil ik nu vervangen. Daarom neem ik van mijn oude PC mijn videokaart en SSD schijf mee. ik twijfel of de voeding nog goed genoeg zal zijn.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4570T Tray€ 0,-€ 0,-
1MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G€ 0,-€ 0,-
1Seagate Barracuda, 1TB€ 38,90€ 38,90
1Corsair Carbide SPEC-01 Blue Led€ 51,35€ 51,35
1Corsair CX500M€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 90,25

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor deze upgrade, een nieuw moederbord, processor en geheugen.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 324,99€ 324,99
1MSI B450 Tomahawk€ 107,99€ 107,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 135,-€ 135,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 567,98

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Eigenlijk niet, ik ben wel enthousiast over AMD, dus dat wil ik prijstechnisch ook graag eens proberen. Maar absoluut geen must.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?[i]
Voornamelijk feedback over de gekozen spullen, zullen deze upgrades me de nodige FPS winnen?
Ik speel nu voornamelijk op low/medium settings en begin steeds vaker onder de 60 frames te komen. Deze upgrade is bedoelt om weer richting de 80-90 op medium settings te gaan.
Ergens volgend jaar moet er een nieuwe videokaart in komen, ik zou graag willen dat de huidige upgrades dan nog steeds mee kunnen in deze build.

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
De voeding is nooit een goede keuze geweest dus zeker vervangen nu. Meteen de pricewatch: Seasonic Prime Ultra 550W Platinum bestellen bij Azerty zolang de prijs nog zo laag is.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Zijn helaas al op.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Leverancier 42 stuks voorradig
foutje, actie eindigt bij einde eigen voorraad

[Voor 14% gewijzigd door Hackus op 24-11-2018 21:36]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• imbaco
Bedankt voor de reacties.
Jammer dat de aanbieding nu over is maar ik zal alsnog mijn voeding aanpassen naar de 550w.

Hebben jullie verder nog feedback op de gekozen spullen? Ga ik hiermee een prestatie boost ontvangen?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

imbaco schreef op zondag 25 november 2018 @ 16:32:
Bedankt voor de reacties.
Jammer dat de aanbieding nu over is maar ik zal alsnog mijn voeding aanpassen naar de 550w.

Hebben jullie verder nog feedback op de gekozen spullen? Ga ik hiermee een prestatie boost ontvangen?
Blijf je die RX470 gebruiken ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• imbaco
Hackus schreef op zondag 25 november 2018 @ 16:41:
[...]

Blijf je die RX470 gebruiken ?
Tot maart/april wel de bedoeling eigenlijk.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

imbaco schreef op zondag 25 november 2018 @ 16:48:
[...]

Tot maart/april wel de bedoeling eigenlijk.
En wat zit er dan in ?
ivm oa voeding advies

• imbaco
Hackus schreef op zondag 25 november 2018 @ 16:50:
[...]

En wat zit er dan in ?
ivm oa voeding advies
Puur op basis van budget, dan toch wel de bedoeling dat er een 1080 / de recent uitgekomen kaarten in moet komen. Voor nu de bedoeling net weer een fps 10-20 te winnen. waar het wel belangrijk is dat de spullen dus goed genoeg zijn om over een paar maanden een nieuwe videokaart aan te kunnen.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

imbaco schreef op zondag 25 november 2018 @ 16:58:
[...]

Puur op basis van budget, dan toch wel de bedoeling dat er een 1080 / de recent uitgekomen kaarten in moet komen. Voor nu de bedoeling net weer een fps 10-20 te winnen. waar het wel belangrijk is dat de spullen dus goed genoeg zijn om over een paar maanden een nieuwe videokaart aan te kunnen.
GTX 1080, dat is wel een dikke upgrade. als eens vergeleken met de nieuwe RX590 tov je RX470 4GB ?

• imbaco
Hackus schreef op zondag 25 november 2018 @ 17:24:
[...]

GTX 1080, dat is wel een dikke upgrade. als eens vergeleken met de nieuwe RX590 tov je RX470 4GB ?
Thanks, ik snap dat het een dikke upgrade is. Maar ik zie nu dat mijn CPU de bottleneck is. gaat telkens tegen de 100% aan. Dus die moet gewoon vervangen worden. Zal met de 1080 tegen hetzelfde probleem aan lopen.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

imbaco schreef op zondag 25 november 2018 @ 17:38:
[...]

Thanks, ik snap dat het een dikke upgrade is. Maar ik zie nu dat mijn CPU de bottleneck is. gaat telkens tegen de 100% aan. Dus die moet gewoon vervangen worden. Zal met de 1080 tegen hetzelfde probleem aan lopen.
Ryzen 2700X ga je toch gebruiken ?
Weet niet welk scherm je gebruikt, maar zou dat beetje op elkaar afstemmen.

• Thijss94
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20-03 21:15
Ryzen 2600x is ongeveer even goed voor gamen, en een stuk goedkoper, kun je daarvan een nieuwe psu en later gpu kopen;)

• imbaco
Thijss94 schreef op zondag 25 november 2018 @ 22:38:
Ryzen 2600x is ongeveer even goed voor gamen, en een stuk goedkoper, kun je daarvan een nieuwe psu en later gpu kopen;)
Bedankt Thijs!
dan kom ik nu op het volgende lijstje uit.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed€ 213,99€ 213,99
1MSI B450 Tomahawk€ 107,99€ 107,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 135,-€ 135,-
1Seasonic Prime Ultra 550W Platinum€ 117,05€ 117,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 574,03
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee