Toon posts:

bestandsdeling, kan niet op ander pc komen win2k

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
zie topic,

Best wel ruk dus. Het zijn 2 win2000 machines en de andere pc kan wel bij mij koekeloeren op de gedeelde mappen maar niet andersom :?
Ik heb op beide pc's de gast-account aanstaan. Het heeft ook gewerkt trouwens.
hij komt met een schermpje waar ik me paswoord en username moet invullen en als ik daar met administrator inlog dan gaat het wel goed, maar das niet de bedoeling.
op beide pc's staat bestands en printerdeling ook aan.
Iemand ideetjes??

• JaNuZz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 17:18
Mhzz als je met admin wel de map kunt zien, dan moet het dus iets met je user-rights zijn . als je bij sharing van die map kijkt,bij users wat staat er dan? everyone?

Verwijderd

Topicstarter
ja everyone...
Maar als ik op de pc naam klik bij netwerkomgeving dan vraagt ie al om een wachtwoord. Dat is dus hetzelfde als wanneer je de gast account zou hebben disabled.

• JaNuZz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 17:18
Anders maak je toch gewoon 2 users-accounts aan ipv guests en geef je die de rechten die jij wil

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:10
Kijk in 'Computer Management' in Admanistrative tools..
Daar staat onder Local Users and groups|Users het guest account, dit moet je aanzetten bij de properties ervan. Dan werkt je bestands- en printerdeling zonder pasword enzo.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:58

Arno

PF5A

Uiteraard staat deze vraag in mijn FAQ *D

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.