Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• scherpp
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 09-03 19:51
Beste tweakers,

Toen ik zojuist het internet aan het afstruinen was, kwam ik de website https://tele2-deals.com/index.php?route=common/home tegen.

Ik dacht eerst te maken te hebben met Tele2, maar de inrichting van de website, de url en het feit dat je alleen via bankoverschrijving kan betalen wijzen erop dat dit een nepwebsite is.

Zo kun je er losse toestellen bestellen terwijl dat op tele2.nl niet kan en kost een iphone xs 64gb 599 euro. Dat kan natuurlijk nooit waar zijn.

Heeft iemand ooit van deze website gehoord? Ik overweeg namelijk om een klacht in te dienen, want vrees dat veel mensen de dupe zullen worden van deze toko.

Beste antwoord (via rens-br op 25-11-2018 12:05)

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:52
Tele2 heeft inmiddels bevestigd dat tele2-deals.com geen echte Tele2-site is:
Goed gezien! Dit is inderdaad geen site van ons. We zijn dit aan het uitzoeken. Bedankt voor je berichtje! ^Pim

The devil is in the details.

Alle reacties

• iCore
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 13-06 19:57

iCore

Dat is mijn uitspraak.

100% nep, kijk dit maar:

[Voor 72% gewijzigd door iCore op 24-11-2018 20:09]

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen, dus ook niet.

• Rub147
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 07:22
Nep, wordt gebruik gemaakt van adres van Tele2 winkel. Keurmerken kloppen niet. En Tele2 gebruikt geen PostNL maar OPD.

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 02:52

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hoezo? Rechtsonderin: Kinkerstraat 159 Amsterdam. Haal dat door Google en daar zit gewoon een Tele2 winkel.

Ik denk dat je best even met Tele2 direct kan bellen om te vragen hoe dat zit maar om direct te roepen dat het nep is, lijkt me ietwat overtrokken?

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Hahn
De prijzen die ze vragen slaan ook nergens op en Tele2 gaat natuurlijk niet alleen maar overschrijving aanbieden als betaaloptie.
MAX3400 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 20:08:
Hoezo? Rechtsonderin: Kinkerstraat 159 Amsterdam. Haal dat door Google en daar zit gewoon een Tele2 winkel.

Ik denk dat je best even met Tele2 direct kan bellen om te vragen hoe dat zit maar om direct te roepen dat het nep is, lijkt me ietwat overtrokken?
:D Heb je überhaupt verder gekeken dan naar dat adres? Dit is overduidelijk een nepsite.

[Voor 65% gewijzigd door Hahn op 24-11-2018 20:12]

• Anoniem: 320788
  • Registratie: oktober 2009
  • Niet online
Nep. 100%

Dit is het adres van. Tele2
Tele2 Nederland B.V. Postbus 289 2400 AG Alphen aan den Rijn

Op hun site. Waarom zou je ook het adres van 1 fysieke winkel op een Nederland dekkende site zetten?

Dus nep. Dat Amsterdam adres staat alleen op de snelle Google zoeker gerust te stellen.

[Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 24-11-2018 20:15]

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 02:52

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hahn schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 20:08:

:D Heb je überhaupt verder gekeken dan naar dat adres? Dit is overduidelijk een nepsite.
Zou je denken; aangezien de site gisteren pas geregistreerd is? :+

Of het dan eerst op Tweakers moet worden gemeld of bij de "echte" houder van de merknaam; altijd verbazend...

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Niet online
MAX3400 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 20:14:
[...]

Of het dan eerst op Tweakers moet worden gemeld of bij de "echte" houder van de merknaam; altijd verbazend...
Ja, de houder van de merknaam is momenteel niet te bereiken.
Morgen vanaf 10 uur weer.

• Hahn
MAX3400 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 20:14:
[...]

Net vond je het nep noemen nog overtrokken..?

• Niet online
Hahn schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 20:19:
[...]

Net vond je het nep noemen nog overtrokken..?
Tja. Wispelturig....

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Hahn
Tele2 heeft inmiddels bevestigd dat tele2-deals.com geen echte Tele2-site is:
Goed gezien! Dit is inderdaad geen site van ons. We zijn dit aan het uitzoeken. Bedankt voor je berichtje! ^Pim

• dutchnltweaker
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 08:07

• scherpp
Ah, heb nog gezocht op internet maar niet op bovenstaande link gestuit. Dank voor je reactie.

Raar dat deze toko nog in de lucht is, vooral omdat tele2 via een domeinnaamprocedure deze domeinnaam kan doenn overdragen.

Edit: zie dat het nieuwsbericht van vandaag is.

[Voor 10% gewijzigd door scherpp op 25-11-2018 19:20]

• scherpp
Beste mensen, ik vind het zeer kwalijk en zorgelijk dat deze partijen doorgaan waar ze gebleven zijn.

Op marktplaats komen er inmkddels elke dag nieiwe websites bij gebruikmakend van de tele2 en kpn namen:

https://www.tele2-nederland.com/

De afgelopen dagen verschillende combinaties met kpn tegengekomen. De websites zien er telkens identiek uit, ik hoop echt dat er geen mensen gedupeerd raken.

• Wish
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 13-06 12:46

Wish

ingwell

scherpp schreef op maandag 3 december 2018 @ 22:29:
Beste mensen, ik vind het zeer kwalijk en zorgelijk dat deze partijen doorgaan waar ze gebleven zijn.

Op marktplaats komen er inmkddels elke dag nieiwe websites bij gebruikmakend van de tele2 en kpn namen:

https://www.tele2-nederland.com/

De afgelopen dagen verschillende combinaties met kpn tegengekomen. De websites zien er telkens identiek uit, ik hoop echt dat er geen mensen gedupeerd raken.
Vooral blijven melden bij Tele2 en KPN zelf.... die moeten het meest effectief zijn in het ontmantelen van deze fraudeurs middels take down notices en wat al niet meer

No drama

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True