Ik heb een Panasonic TZ100. Het probleem is dat wat de zoeker/het display laat zien niet overeenkomt met de daadwerkelijke foto. Die is breder. Als ik bijv. de foto zo neem, dat een bepaalde object of bepaalde persoon er net niet op staat, komt deze er toch op te staan.
Zelf bewerk ik mijn foto's achteraf niet altijd en daarom let ik als ik de foto neem erop dat de kaders kloppen met hoe ik het wil. Maar de echte foto wijkt vervolgens af.
Na gesprekken met medewerkers van Panasonic heb ik het volgende geprobeerd
- verschillende modussen uitproberen
- de beeldverhouding aanpassen
- de camera resetten
Maar het probleem blijft bestaan, zowel bij de zoeker als op het display (zelf gebruik ik alleen de display normaal, omdat ik een bril heb en dat praktischer werkt en omdat ik via het display ook kan scherpstellen).
Hebben jullie een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn, en hoe ik dit kan aanpassen? Vanuit Panasonic heb ik nog verdere geen reactie helaas.
Bedankt alvast!
Zelf bewerk ik mijn foto's achteraf niet altijd en daarom let ik als ik de foto neem erop dat de kaders kloppen met hoe ik het wil. Maar de echte foto wijkt vervolgens af.
Na gesprekken met medewerkers van Panasonic heb ik het volgende geprobeerd
- verschillende modussen uitproberen
- de beeldverhouding aanpassen
- de camera resetten
Maar het probleem blijft bestaan, zowel bij de zoeker als op het display (zelf gebruik ik alleen de display normaal, omdat ik een bril heb en dat praktischer werkt en omdat ik via het display ook kan scherpstellen).
Hebben jullie een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn, en hoe ik dit kan aanpassen? Vanuit Panasonic heb ik nog verdere geen reactie helaas.
Bedankt alvast!