Toon posts:

55POS9002 i.c.m. Google home

Pagina: 1
Acties:

• chefspecial
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-05 22:40
Ik probeer al enkele dagen mijn TV (pos9002) aan te sturen met Google Home maar ik merk dat de Philips daar weinig zin in heeft.
Commando's die ondermeer getest zijn zijn
Netflix starten - deze werkt niet
Youtube openen - deze werkt wel
Tv uitzetten - deze werkt niet
Tv aanzetten - deze werkt niet

De home zegt wel dat het de tv uit wil schakelen maar dat de TV het mogelijk niet ondersteund. Ik heb de instelling dat chromecast kan regelen dat de tv aan/uit kan al ingeschakeld....

Netflix idem: hij zegt dat hij het signaal wel doorgeeft maar zegt daarna gelijk kan netflix niet inschakelen op tv, gebruik afstandsbediening. Komt het misschien omdat mijn Gmail niet overeenkomt met het netflix account? Wij hebben een familie abbo nml.
Tevens is de TV bekabeld aangesloten omdat 4k anders hapert op tv. De home is uiteraard op de wifi.

Werkt dit geheel nou gewoon niet vlekkeloos op Philips of doe ik iets fout?

• Anoniem: 49090
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
https://support.google.com/googlehome/answer/7498991?hl=nl

Volgens mij wordt dit niet ondersteunt. Je tv heeft standaard toch al android tv en google chromecast?

• chefspecial
Anoniem: 49090 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 19:40:
https://support.google.com/googlehome/answer/7498991?hl=nl

Volgens mij wordt dit niet ondersteunt. Je tv heeft standaard toch al android tv en google chromecast?
Klopt, maar je zou dan dus via de Google Home mini of de gewone home gesproken opdrachten moeten kunnen geven dat de netflix app op de tv moet worden geopend aangezien de tv ingebouwde chromecast heeft.

[Voor 5% gewijzigd door chefspecial op 25-11-2018 00:38]

• Anoniem: 49090
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
chefspecial schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:24:
[...]

Klopt, maar je zou dan dus via de Google Home mini of de gewone home gesproken opdrachten moeten kunnen geven dat de netflix app op de tv moet worden geopend aangezien de tv ingebouwde chromecast heeft.
Dat zou wel logisch zijn en lees dat er rond 15 oktober een update geweest zou moeten zijn die dit mogelijk maakt. Alleen als je hun eigen support er bij pakt zeggen ze van geen ondersteuning.https://support.google.com/googlehome/answer/7214982?hl=nl

Las zonet wel op een reddit, waar het bij de 1 wel werkt en andere niet, maar maak je gebruik van de laatste firmware van de tv, netflix en home?

• chefspecial
Ja dat wel, alles up2date. Ook vreemd dat youtube wel opent maar netflix problematisch is. Hij opent de app niet op de tv. Ik dacht dat het misschien komt doordat de tv op utp aangesloten is en dus niet via WiFi.

• Thomas83
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-04 08:53
chefspecial schreef op zondag 25 november 2018 @ 11:51:
Ja dat wel, alles up2date. Ook vreemd dat youtube wel opent maar netflix problematisch is. Hij opent de app niet op de tv. Ik dacht dat het misschien komt doordat de tv op utp aangesloten is en dus niet via WiFi.
Klopt, hier hetzelfde met een 55PUS6401. Die van mij is aangesloten op WiFi dus daaraan ligt het niet. Youtube opent, netflix nog niet.

Chromecast-built-in en netflix had ik geupdate via hun apk naar de meest recente versie zonder resultaat. Wat ik wil weet is dat er (voor mij dan in België) landgenoot (Franstalig) erin geslaagd is maar dan wel met een Shield AndroidTV. Die draait op Oreo. Mijn Philips op Nougat 7.1. Op mijn telefoon draai ik Oreo.

Update: Spotify kan ie trouwens ook via AndroidTV als je daar zin in hebt. Ik doe dat via mijn Pioneer wat ook aardig lukt

[Voor 7% gewijzigd door Thomas83 op 30-11-2018 13:06]

• chefspecial
Thomas83 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 13:04:
[...]

Klopt, hier hetzelfde met een 55PUS6401. Die van mij is aangesloten op WiFi dus daaraan ligt het niet. Youtube opent, netflix nog niet.

Chromecast-built-in en netflix had ik geupdate via hun apk naar de meest recente versie zonder resultaat. Wat ik wil weet is dat er (voor mij dan in België) landgenoot (Franstalig) erin geslaagd is maar dan wel met een Shield AndroidTV. Die draait op Oreo. Mijn Philips op Nougat 7.1. Op mijn telefoon draai ik Oreo.

Update: Spotify kan ie trouwens ook via AndroidTV als je daar zin in hebt. Ik doe dat via mijn Pioneer wat ook aardig lukt
Spotify, Youtube doen het inderdaad prima op de Philips. Netflix helaas inderdaad nog niet. Heb ook alles geprobeerd.

• chefspecial
Ik hoorde deze week van Philips dat android Oreo 8 nog voor de jaarwisseling op de 9002 zou moeten staan. Ben heel benieuwd!

• Kev!n
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-06 14:26
Iemand hier nog verder mee gekomen? Ik kan de tv ook niet aan of uitzetten via google home. Daar wel de wifi en Chromecast instellingen voor aangezet.

Alles up to date betreft firmware en versies.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee