Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Windows 8 Pro downloaden

Pagina: 1
Acties:

• YoshiBignose
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 11:26
Ik heb een oude HP Elitedesk met een Windows 8 pro sticker erop, maar er zit geen sticker met windows licentie code op. Nu blijkt dat die licentie gekoppeld zit aan het moederbord ofzo. Ik moet dus de juiste versie van windows installeren zonder activatiecode en dan zal ie dat automatisch matchen met de code in de pc.

Mijn vraag is nu waar vind ik de juiste versie van Windows 8 Pro? Ik moet dan toch een OEM versie downloaden? Of kan ik ook gewoon Windows 10 downloaden met deze licentie?

Als ik naar Microsoft websites ga kom ik telkens uit op Windows 8.1.... werkt die ook gewoon? Ik zie nergens iets met OEM staan maar er is toch een verschil tussen dat en de normale retail versie?

Facts don't care about your feelings

• Wim-Bart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 10-01 17:43

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

8.1 zou zondermeer moeten werken.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 11:25
Mogelijk is deze key al Win10 activated? Gewoon proberen, Win 10 installeren en dan de 8 key ingeven, tijdens of na installatie.

[Voor 106% gewijzigd door Vinzz op 24-11-2018 19:43]

• YoshiBignose
Maar ik kan dus geen key ingeven want ik heb geen key... het zou op het moederbord gebakken staan.

Kan het wel proberen maar hoorde ook eens dat als je een andere versie installeert of iets probeert dat de key dan gebanned kan worden...

[Voor 41% gewijzigd door YoshiBignose op 24-11-2018 19:44]

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 11:25
Installeer dan eens 10 en hang hem aan internet en kijk wat er gebeurt na installatie.

• The_Doman
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 01:19
YoshiBignose schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 19:43:
Maar ik kan dus geen key ingeven want ik heb geen key... het zou op het moederbord gebakken staan.
Installeer Windows 10 Pro en bij de vraag om de licentiecode sla je die over.
Zodra Windows 10 gaat verbinden/updaten zal deze waarschijnlijk gewoon geactiveerd worden. :)

• me1299
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 13:54

me1299

$ondertitel

*knip* dit was geen Microsoft URL

Voor retail iso's.

[Voor 52% gewijzigd door TheVMaster op 25-11-2018 13:43]

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• FlipFluitketel
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 14:21

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Volgens mij niet.. https://www.howtogeek.com...8.1-with-a-windows-8-key/
Tenzij ze dat het afgelopen jaar veranderd hebben, maar anders zul je (als in de UEFI een 8-key zit) eerst 8 moeten installeren en vervolgens updaten naar 8.1. Maar ja, via een omweg lukt het wel.

@YoshiBignose Zoals The_Doman al zegt, als je de vraag krijgt een licentiecode in te vullen moet je dit overslaan. Als Windows 10 al geactiveerd is geweest wordt het automatisch weer geactiveerd.
Nog een andere optie om iso's te downloaden is Heidoc Iso Downloader (mocht je tijdens het starten van het programmaatje een vraag krijgen, klik op nee).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• YoshiBignose
FlipFluitketel schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 20:24:
[...]

Volgens mij niet.. https://www.howtogeek.com...8.1-with-a-windows-8-key/
Tenzij ze dat het afgelopen jaar veranderd hebben, maar anders zul je (als in de UEFI een 8-key zit) eerst 8 moeten installeren en vervolgens updaten naar 8.1. Maar ja, via een omweg lukt het wel.

@YoshiBignose Zoals The_Doman al zegt, als je de vraag krijgt een licentiecode in te vullen moet je dit overslaan. Als Windows 10 al geactiveerd is geweest wordt het automatisch weer geactiveerd.
Nog een andere optie om iso's te downloaden is Heidoc Iso Downloader (mocht je tijdens het starten van het programmaatje een vraag krijgen, klik op nee).
Ja die links vond ik ook, maar wat ik dus vreemd vind is dat je bijna nergens een 8 iso kan vinden, alleen nog maar 8.1. Dan zal je bijna denken dat 8.1 het gewoon moet doen.

Ik ga eerst wel W10 proberen, pakt ie dat niet dan 8.1, pakt ie dat niet dan bovenstaande tips.

• FlipFluitketel
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 14:21

FlipFluitketel

Frontpage Admin
@YoshiBignose Apart.. Het was me nog niet eens opgevallen dat er geen iso van 8 meer bij staat.. Mocht het nodig zijn kan ik je wel een Windows 8-iso doorsturen (NL of EN) maar met die 1e link zou je ook 8.1 moeten kunnen installeren.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• unezra
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 09:07

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Heb je al met HP gebeld? Zij kunnen namelijk de originele disks naleveren. Ik dacht zelfs dat HP dat gratis deed, maar ben daar niet zeker van.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• TheVMaster
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 13:13

TheVMaster

Moderator WOS
YoshiBignose schreef op Saturday 24 November 2018 @ 19:11:
[...]

Mijn vraag is nu waar vind ik de juiste versie van Windows 8 Pro? Ik moet dan toch een OEM versie downloaden? Of kan ik ook gewoon Windows 10 downloaden met deze licentie?

Als ik naar Microsoft websites ga kom ik telkens uit op Windows 8.1.... werkt die ook gewoon? Ik zie nergens iets met OEM staan maar er is toch een verschil tussen dat en de normale retail versie?
Waarom download je niet gewoon Windows 10 en probeer je het? Ergste wat er kan gebeuren is dat je Windows niet geactiveerd wordt en je dus alsnog een Windows 8.1 (8.0 is volgens mij out of support) zou moeten kunnen installeren?

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 07:29

nelizmastr

Goed wies kapot

JackSparrow schreef op zondag 25 november 2018 @ 13:46:
[...]

(8.0 is volgens mij out of support)
Klopt, al sinds januari 2016. Op zich terecht natuurlijk :+

I reject your reality and substitute my own

• TheVMaster
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 13:13

TheVMaster

Moderator WOS
nelizmastr schreef op Monday 26 November 2018 @ 09:41:
[...]

Klopt, al sinds januari 2016. Op zich terecht natuurlijk :+
Zeker weten. Eigenlijk zou je nu ook alleen nog maar Windows 10 moeten installeren....

• CAP-Team
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 21-06 20:50

CAP-Team

XBL: CAPTeam

De Windows 8 key die in de BIOS zit gebakken is met speciale tooltjes wel uit te lezen, waarna je die in het product key vakje in Windows 10 kunt zetten, dit zou moeten werken.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S8 | XBOX One

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 07:29

nelizmastr

Goed wies kapot

JackSparrow schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:02:
[...]

Zeker weten. Eigenlijk zou je nu ook alleen nog maar Windows 10 moeten installeren....
Yup. Ouwe meuk blijven installeren is uitstel van executie
CAP-Team schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:04:
De Windows 8 key die in de BIOS zit gebakken is met speciale tooltjes wel uit te lezen, waarna je die in het product key vakje in Windows 10 kunt zetten, dit zou moeten werken.
Zou niet eens nodig moeten zijn. Laatst nog een Prodesk 400 G1/G2 voorzien van W10, nooit gevraagd om een key. Maar idd, een domme tool als Produkey kan hem voor je uitlezen. Werkt prima.

I reject your reality and substitute my own

• YoshiBignose
Inderdaad, heb gewoon windows 10 geinstalleerd en geen key ingevuld. Nu staat er bij systeem geactiveerd via digitale licentie. Dus het lijkt goed te werken, gelukkig.

Wat ik me nog wel even afvroeg. Het was een Windows 8 pro licentie, krijg ik dan ook recht op Windows 10 pro? Heb die functies verder niet nodig dus heb gewoon Home geinstalleerd maar ik twijfelde even.

• The_Doman
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 01:19
Windows 8 Pro update inderdaad naar Windows 10 Pro.
Heb je wel een keuze gehad bij het installeren?
Normaal herkend de Windows 10 installatie namelijk een aanwezige licentie in de bios en installeert dan automatisch de overeenkomende versie.

• CAP-Team
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 21-06 20:50

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Pro bevat alle functionaliteit van Home en meer. Dus als je BIOS al recht geeft op Pro waarom zou je dan toch Home willen installeren.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S8 | XBOX One

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True