Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Router project

Pagina: 1
Acties:

• Lucasftw
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-08 14:55
Hallo

Graag even aandacht voor het volgende, ik kom er niet uit.
We zijn bezig met een router projectje en lopen tegen het volgende aan:

We willen een PCI-e 3.0 X8 netwerk kaart met 4x SFP+ (10 gigabit) poorten gebruiken. De bedoeling is dat al deze 4 poorten gebruikt worden, dus 40 gbit (down+up, dus eigenlijk 80 gbit)

Nou is het zo dat een PCI-e 3.0 X8 slot 7.88 GB/s (dus 63 Gbps) levert.
Kom je dan in de knoei omdat dit minder is dan de 80 gbit van al die poorten bij elkaar of kan PCI-e 3.0 X8 63 Gbps up+63 Gbps down leveren? Want waarom zou er anders een PCI-e 3.0 X8 kaart met 4xSFP+ poorten gemaakt worden als het toch niet te gebruiken is?

Alvast bedankt voor de reacties.

gr. lucas

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als ik snel https://www.startech.com/...-network-card~PEX10GSFP4I lees, dan ga je de optelsom 80Gbit dus inderdaad nooit halen. Ze geven 2 waarden over het gebruik van 4 poorten tegelijk.

1. Maximaal 64Gbps shared beween all 4 ports (wat je al denkt in de topicstart)
2. Maximaal 20Gbps full-duplex; lijkt me een controller / trunk dingetje?

Normaliter, maar dan zit je dus ook aan duurdere hardware, zie ik vaker 2 glaspoorten per PCI-E slot op (dure) moederborden met meerdere PCI-E x8 of x16 sloten. Er zit namelijk vaak ook een logica achter het aantal aangesloten kabels vanwege bepaalde loops / nummering naar de andere componenten zoals storage-controllers of netwerk-switches.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof