Internet op smartphones via kabel?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 501007

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zou graag mijn twee smartphones (privé en zakelijk) bekabeld aan het internet aansluiten en tegelijkertijd opladen.

Het betreft een iPhone 4S (iOS 9) en een Huawei P8 Lite (momenteel Android 6).
De modem router (Ziggo Connect Box) staat vlakbij mijn bureau in de woonkamer. Dit is ook de plek om de aansluiting(en) te realiseren.

Kan dit bijvoorbeeld met een Power over Ethernet switch? Of met een verloop stekkertje welke ethernet naar USB converteert en mogelijkheid bied om er tevens voeding (5V) op aan te sluiten?

Ik heb reeds gevonden hoe het voor een iPhone kan (mbv drie Apple verloopjes), maar zou het wat netter willen, en voor twee telefoons.

Tips en ideeën zijn zeer welkom. Zou super zijn als dit lukt.

Met vriendelijke groet,

Daan

(Reden om dit te willen ipv 'gewoon' draadloos internet op de telefoons? Ik heb het niet zo op draadloze communicatie technieken. Liever bekabeld en zonder straling. Vandaar. :)
(Dit lijkt me niet een topic om hier een discussie over te beginnen. Graag on-topic. d:)b ))

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Voor de iPhone; kan je met https://www.ebay.ca/itm/U...999470:g:e5gAAOSw-7RVG7hy niet iets? Ja, ziet er nog steeds uit als 3 verloopjes maar wel meer "alles in 1" gegoten. En voor de P8 vond ik in 3 seconden op Google / Youtube een linkje naar https://plugable.com/products/usb2-otge100/ inclusief een zogenaamde "rapportage" welke devices er wel/niet meer zouden werken.

Vraag me meer af of smartphones (in het algemeen) tegelijkertijd zouden kunnen opladen en ethernet praten; het zijn namelijk verschillende voltages die tegelijkertijd voor verschillende functies gebruikt moeten worden.

iOS9 is redelijk out-of-date; waarom wil je daarmee nog op internet?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:53

Umbrah

The Incredible MapMan

Met een USB-C smartphone zal het technisch wel kunnen, USB-C dock wat laad, en een ethernet poort heeft en/of een USB-A poort die evt. een ethernet adapter gebruikt. PoE zal ik niet doen, tenzij je de telefoon wil BBQ-en. De Apple-meuk laat ik even buiten beschouwing.

Overigens, wifi is niet-ioniserend, geen probleem dus, mocht het te veel kabel spaghetti worden (wat natuurlijk wel ioniserend nabij is).

Anoniem: 501007

Topicstarter
MAX3400 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 18:52:
iOS9 is redelijk out-of-date; waarom wil je daarmee nog op internet?
Geloof het of niet, maar de iPhone 4S die ik ruim 6 jaar geleden gekocht heb, is nog steeds mijn dagelijkse prive telefoon. iOS 10 is nooit beschikbaar gekomen op de 4S; de 4S is 'blijven hangen' op iOS 9, dus vandaar.
Umbrah schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 19:02:
Met een USB-C smartphone zal het technisch wel kunnen, USB-C dock wat laad, en een ethernet poort heeft en/of een USB-A poort die evt. een ethernet adapter gebruikt. PoE zal ik niet doen, tenzij je de telefoon wil BBQ-en. De Apple-meuk laat ik even buiten beschouwing.
Is Power over Ethernet zo sterk dan? Zo'n hoog Amperage? Hangt er toch maar net van af wat voor voeding je er op aansluit?

Bedankt voor jullie antwoorden.