Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Absolute leek die "bot" wilt bouwen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• nlnlnlnlnlnl
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 06-04-2020
Beste Tweakers,

Allereerst, ik ben een complete leek in programmeren. Heb geen ervaring. Dus misschien is dit een hele domme, niet realistische vraag, maar ik hoor het graag. Ik weet trouwens ook niet of dit het goede forum is.

Goed, hier de vraag:

Ik wil, om meerdere redenen, proberen een bot te bouwen die een bepaalde taak voor mij uit gaat voeren. Ik denk dat ik dat bijv. mogelijk is met een taal als python.

Wat ik precies wil doen is het volgende. De bot moet bijvoorbeeld een bepaalde lijst aangeleverde waarden invoeren op een site, en wat de site zegt weer noteren in een document. Dus: is dit realistisch, is dit mogelijk? Zeker voor een beginner?

Ik wil het als eerst bijvoorbeeld gaan testen op een naam check website. Laten we als voorbeeld die minecraft naam check website nemen. Als dat lukt dan ga ik het ook voor andere dingen gebruiken.

Waar moet ik beginnen met leren, hebben jullie suggesties voor bronnen? Wil het liefst geen geld uitgeven voor cursussen etc.

Ik weet dat op Tweakers een eigen inzet word verwacht. Dus eigenlijk wil ik alleen maar weten of dit mogelijk is en waar ik moet beginnen met leren.

Ik ben best slecht in uitleggen wat ik wil als ik het zo teruglees, sorry. Ik hoop dat jullie me toch kunnen helpen :*)

Alle reacties

• deathgrunt
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online