Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Twoto123
  • Registratie: oktober 2013
  • Niet online

Twoto123

dit is mijn profiel

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik ben van plan om een nieuwe monitor te kopen. Ik heb eigenlijk twee monitoren op het oog Samsung LC24FG73 en AOC C24G1. Beide monitoren zijn nu tijdelijk met korting te koop, maar het kiezen vind ik erg moeilijk. De monitor van Samsung is nu €200,- en de AOC is €170,-.

De monitor van Samsung is zo’n Quantum dot paneel waar ik veel goede dingen over heb gehoord. De AOC monitor zou volgens reviews ook een prima scherm moeten hebben. Beide schermen zijn verder voorzien van een VA-paneel, hebben een 144Hz refresh rate en zijn voorzien van FreeSync. De monitor van AOC zou echter wel een breder bereik hebben voor FreeSync. Ik ga deze monitor gebruiken in i.c.m met een R9 290x, dus FreeSync lijkt mij eigenlijk wel erg handig.

Ik heb persoonlijk niet erg veel verstand van monitoren, dus hierbij hoop ik dat jullie mij misschien kunnen helpen met het maken van deze keuze :)

Twoto123

• Sormano
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 10-06 13:55
Ik heb zelf ook naar beide monitoren lopen kijken, maar ben afgehaakt omdat curved op 24' naar mijn idee niet echt nut heeft. Als je het puur voor gamen koopt zou ik kijken naar een TN panel - heeft betere response time/geen ghosting zoals VA last van heeft (/ kan hebben).

Zelf heb ik nu mijn oog op dt scherm; pricewatch: Asus VG248QZ Zwart
(lijkt een goede opvolger van de oudere pricewatch: Asus VG248QE Zwart), maar heb het nog niet in bezit/kan geen mening erover geven. Op AMZ staat iig goede reviews.

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

kickje naar CAA

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Twoto123
  • Registratie: oktober 2013
  • Niet online

Twoto123

dit is mijn profiel

Topicstarter
Sormano schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:09:
Ik heb zelf ook naar beide monitoren lopen kijken, maar ben afgehaakt omdat curved op 24' naar mijn idee niet echt nut heeft. Als je het puur voor gamen koopt zou ik kijken naar een TN panel - heeft betere response time/geen ghosting zoals VA last van heeft (/ kan hebben).

Zelf heb ik nu mijn oog op dt scherm; pricewatch: Asus VG248QZ Zwart
(lijkt een goede opvolger van de oudere pricewatch: Asus VG248QE Zwart), maar heb het nog niet in bezit/kan geen mening erover geven. Op AMZ staat iig goede reviews.
Ik vind beeldkwaliteit persoonlijk belangrijker dan response tijd enzo, daarom heeft VA eigenlijk mijn voorkeur.

Twoto123

• ItsWillem
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 01:10
Ikzelf heb de AOC C24G1 en het bevalt me zeer goed, VA is net wat beter dan TN (zeker op een zwart scherm.) De Samsung is enkel 30 euro duurder en heeft dikkere randen dan de AOC. (bezels)

iPhone 12 Pro 128GB Goud // R5 3600 - X63 - MSI RTX2070S - 16GB-3200 - 2TB SSD - H510 Elite

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True