Toon posts:

Nieuwe game pc!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mrstephanx
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-09-2022
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Met deze nieuwe game pc ga ik uiteraard gamen, voornamelijk FPS en wil ik hoog niveau bereiken op de game die ik momenteel speel ''Fortnite". Momenteel heeft mijn huidige pc van 4 jaar oud de volgende specs:
  • Behuizing: Fractal Design Define R5
  • Moederbord: Gigabyte G1.Sniper B5
  • CPU: i54460 3,2ghz - turbo 3,4ghz
  • GPU: MSI GTX 970
  • RAM: 4x4 16GB 1,6GHz (geüpgraded half jaar geleden)
Ik merk dat ik tijdens het spelen van Fortnite met alle settings op low, resolutie van 1440x1080 en verder geen achtergrond programma's aan, dat mijn pc moeite heeft met halen van 144FPS op mijn 144hz scherm. Laat staan als ik erbij wil gaan streamen zal mijn pc dit niet aan kunnen. Ik heb ook een 2e en 3e scherm die ik momenteel niet gebruik omdat ik merk dat het invloed heeft op mijn performances tijdens gamen.

Vandaar dat ik het leuk vindt om een nieuwe PC te gaan bouwen met behulp van jullie. De oude pc heb ik 4 jaar geleden voor het eerst alleen in elkaar gezet en heb erg veel zin om weer een nieuwe te kunnen bouwen. Denken jullie daarbij dat ik mijn huidige pc kan verkopen?? en zo ja, dan in losse onderdelen of als één geheel??

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik heb niet echt een vast bedrag zolang ik er weer lange tijd op vooruit kan. Mijn schatting was rond de €1800-2000,- maximaal. Dit mag uiteraard afwijken als er componenten worden gebruikt dit grote verschillen maken in performances.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Ligt er aan of de componenten die ik in mijn huidige pc heb gecombineerd kunnen worden met mijn nieuwe Game PC.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
in combinatie met video's op youtube en veel rond zoeken op internet heb ik de volgende systeem samen gesteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed€ 212,35€ 212,35
1MSI X470 Gaming Plus€ 125,-€ 125,-
1MSI GeForce RTX 2070 Gaming Z 8G€ 609,-€ 609,-
1Cooler Master MasterBox MB530P€ 103,50€ 103,50
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 117,18€ 117,18
1Cooler Master MasterAir MA410M€ 39,99€ 39,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 135,-€ 135,-
1Corsair RM550x (2018)€ 89,54€ 89,54
1Samsung 860 EVO 1TB€ 151,95€ 151,95
1Samsung 970 Evo 500GB€ 105,95€ 105,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.689,46

Voor nu lijkt mij dit een leuke samengestelde PC waar ik de komende jaren mee door zou kunnen. Voor 1080p gaming met minimaal 144fps voor alle FPS games die er momenteel zijn.

Ik vroeg mij ook af of het momenteel beter is om een AMD systeem te bouwen of één van Intel.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Nee ik ga liever voor goede producten dan een bepaald merk.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Graag zou ik een Behuizing willen die ik op mijn bureau kan zetten met RBG erin.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Ik heb nog nooit geoverclocked maar het lijkt me erg leuk om te doen. Mijn huidige PC kan dit ook niet maar ik zou het graag willen leren in met mijn nieuwe systeem.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Van de tweakeraars verwacht ik advies en hulp om te kijken of het systeem dat ik momenteel samen heb gesteld voldoet aan de eisen die ik heb en of er nog dingen aangepast kunnen worden om nog meer er uit te halen valt.

graag wacht ik jullie reacties af! _/-\o_ _/-\o_

Alle reacties

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:48
Volgens mij klopt je resolutie niet. Speel je op 1920x1080, 2560x1440 of nog een andere?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• mrstephanx
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-09-2022
NitroX infinity schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 17:52:
Volgens mij klopt je resolutie niet. Speel je op 1920x1080, 2560x1440 of nog een andere?
Ik heb een aangepaste resolutie gemaakt. 1600x1080 of 1440x1080, zodat mijn beeld stretched wordt. Als mijn nieuwe PC het aan zou kunnen speel ik uiteraard liever op 1920x1080.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:48
Ik zou willen zeggen dat je misschien helemaal geen nieuwe pc hoeft.

Koop een tweedehands i7-4770/4771/4790 en een tweedehands GTX 1070 of 1070 Ti en 144fps op 1080p zou mogelijk moeten zijn. Maar iemand die meer van fortnite afweet kan daar beter wat over zeggen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee