CV ketel na reparatie binnen een jaar weer kapot. Garantie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:01
In April 2016 hebben wij dit huis gekocht.
Juli 2017 ging de stromingssensor stuk van de Nefit ketel. Ketel is van 2012.
We hebben toen een willekeurige loodgieter gebeld die het probleem verholpen heeft, de sensor is vervangen.
2 weken geleden hetzelfde probleem, weer de stromingssensor, weer vervangen door hetzelfde bedrijf, probleem opgelost.

We hebben geen onderhoudscontract of iets dergelijks met dit bedrijf.

Nu rekent dit bedrijf wederom de volle prijs voor deze sensor. Uiteraard ga ik vragen waarom ik geen garantie heb, of in elk geval een gedeelte, aangezien ik toch mag verwachten dat deze sensor langer dan een jaar en 4 maanden mee gaat.

Maar sta ik überhaupt in m'n recht? Zij hebben geen onderhoud uitgevoerd op deze ketel. Ook heb ik geen bewijs dat een ander bedrijf dit heeft gedaan. Wij hebben het tot nu toe niet laten doen, de vorige eigenaar weet ik zo niet.
De loodgieter zal het vast daarop gaan gooien, maar zo'n sensor heeft natuurlijk niets met onderhoud te maken.

Alvast dank!

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Ora et Labora schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 16:34:
Nu rekent dit bedrijf wederom de volle prijs voor deze sensor. Uiteraard ga ik vragen waarom ik geen garantie heb, of in elk geval een gedeelte, aangezien ik toch mag verwachten dat deze sensor langer dan een jaar en 4 maanden mee gaat.
Heb je verteld (bij afspraak maken) over de vorige reparatie?
Andere monteur vorig jaar, meid die de facturen regelt weet niets van de vorige reparatie, etc.
Ik vind het apart om eerst af te wachten (op de factuur) wat zij gaan doen en dan pas gaan klagen. Beter om tijdens eerste gesprek/afspraak meteen duidelijk te zijn.

En je titel klopt niet, 16 maanden is niet binnen een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12:05
Je rechten zijn lastig in deze situatie, want als de sensor volgens jou buiten jouw toedoen kapot is gegaan dan is dit aan jou om te bewijzen... En dat zal normaal iet zo makkelijk zijn bij een gebruiksartikel.

Interessanter is waardoor hij kapot is gegaan. Als ik even snel google op stromingssensor kom ik meerdere klachten tegen over Nefit:
https://www.klacht.nl/stromingssensor-voor-3e-keer-kapot/
https://www.klachtenkompa...0a-45a4-9a16-718ff1a17c7c

Als ik jou was zou ik dus even wat beter onderzoek doen en met die kennis de installateur bellen met de informatie die je vindt als je op Nefit en stromingssensor doorleest. Een belletje naar Nefit kan daarbij ook helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
Anoniem: 262853 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 16:57:
[...]

Heb je verteld (bij afspraak maken) over de vorige reparatie?
Andere monteur vorig jaar, meid die de facturen regelt weet niets van de vorige reparatie, etc.
Ik vind het apart om eerst af te wachten (op de factuur) wat zij gaan doen en dan pas gaan klagen. Beter om tijdens eerste gesprek/afspraak meteen duidelijk te zijn.

En je titel klopt niet, 16 maanden is niet binnen een jaar.
Zeker, het was zelfs dezelfde monteur. Hij vond het een vreemd probleem. Ze gingen bij Nefit garantie proberen te halen, vandaar dat ik ook afgewacht had. Vandaag komt de factuur binnen met het volledige bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Ora et Labora schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 17:02:
[...]

Zeker, het was zelfs dezelfde monteur. Hij vond het een vreemd probleem. Ze gingen bij Nefit garantie proberen te halen, vandaar dat ik ook afgewacht had. Vandaag komt de factuur binnen met het volledige bedrag.
Duidelijk.
Dan is het apart dat zij (na hun bevindingen) niet even een belletje of mailtje naar jou gedaan hebben, voordat ze de factuur op de bus deden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
Ik heb contact met het bedrijf gehad en ze hebben een creditnota gestuurd en een nieuwe factuur met een kosteloze stromingssensor. Al met al dus goed geregeld.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Soms zijn dingen zo makkelijk he, je belt het bedrijf en het is opgelost! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 992889

Sowieso snap ik niet dat je geen onderhoudscontract hebt. Dan vervangen ze dergelijke onderdelen vaak kosteloos.
Bovendien word je heel snel geholpen mocht er in de winter een storing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ora et Labora schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 16:34:
In April 2016 hebben wij dit huis gekocht.
Juli 2017 ging de stromingssensor stuk van de Nefit ketel. Ketel is van 2012.
We hebben toen een willekeurige loodgieter gebeld die het probleem verholpen heeft, de sensor is vervangen.
2 weken geleden hetzelfde probleem, weer de stromingssensor, weer vervangen door hetzelfde bedrijf, probleem opgelost.

We hebben geen onderhoudscontract of iets dergelijks met dit bedrijf.

Maar sta ik überhaupt in m'n recht? Zij hebben geen onderhoud uitgevoerd op deze ketel. Ook heb ik geen bewijs dat een ander bedrijf dit heeft gedaan. Wij hebben het tot nu toe niet laten doen, de vorige eigenaar weet ik zo niet.
De loodgieter zal het vast daarop gaan gooien, maar zo'n sensor heeft natuurlijk niets met onderhoud te maken.

Alvast dank!
Onderhoud van CV toestel is ook niet elke 12mnd. ik vind zelf dat je garantie hebt op het onderdeel(als er geen ander probleem is). lijkt me raar dat dit telkens defect raakt. (dus in stookseizoen)

lees nu dat het al opgelost is met de vergoeding

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:04

LankHoar

Langharig tuig

Dus blijkbaar valt dit onder garantie. Waarom kreeg je dan uberhaupt nog een factuur?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12:24
LankHoar schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:12:
Dus blijkbaar valt dit onder garantie. Waarom kreeg je dan uberhaupt nog een factuur?
Omdat een bedrijf dergelijke zaken wel in zijn administratie moet hebben staan?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:04

LankHoar

Langharig tuig

Drardollan schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:35:
[...]

Omdat een bedrijf dergelijke zaken wel in zijn administratie moet hebben staan?
De manier waarop TS het schreef suggereerde dat alleen de kosten van de sensor zelf onder de garantie afgehandeld werden, en overige kosten zoals arbeidsuren wel in rekening zijn gebracht.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-05 17:46
AZ >>>SF

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:44
Anoniem: 992889 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 15:12:
Sowieso snap ik niet dat je geen onderhoudscontract hebt. Dan vervangen ze dergelijke onderdelen vaak kosteloos.
Bovendien word je heel snel geholpen mocht er in de winter een storing zijn.
Ik liet die van mij altijd netjes ieder jaar keuren. En kreeg ook super service. 9/10 keer als je per maand betaalt betaal je aan het eind dubbel en dwars terug. (Tenzij je het niet in 1 keer kan ophoesten).
Pagina: 1