Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Lau2000
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 05-11-2019
Ik wil graag een wifi mesh systeem kopen. Maar ik ben aan het twijfelen tussen 3 systemen.
De systemen waar ik over twijfel zijn:
De linksys velop voor €380,
Tp-link deco m9 plus voor €370,
De netgear orbi rbk53 voor €430 (normaal 500).

Als ik ze zo vergelijk denk ik dat de orbi het beste is. Maar die is ook wel 60 euro duurder dan de andere. Is dit prijs verschil het waard? En werkt dit systeem ook goed Of beter dan de andere? 8)7

Alle reacties

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 21:41

HKLM_

www.cloud23.nl

Waarom wil je graag mesh en niet een aantal gewone accespoints? Als je de mesh punten draadloos met elkaar gaat verbinden kom je nooit op het niveau van bedraade accespoints.

[Voor 46% gewijzigd door HKLM_ op 24-11-2018 16:21]

cloud23.nl

• rik
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 22-07 23:15
HKLM_ schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 16:21:
Waarom wil je graag mesh en niet een aantal gewone accespoints? Als je de mesh punten draadloos met elkaar gaat verbinden kom je nooit op het niveau van bedraade accespoints.
Beter verbind je de mesh punten via bedraad netwerk, dan behoud je snelheid en heb je een systeem dat snapt dat je van punt 1 naar 2 kunt hoppen.

Je kunt ook Ubiquiti overwegen, de Unifi serie bijvoorbeeld is niet eens zo duur.

• Lau2000
Ons huis is nog niet bedraad. En om naar de bovenste verdieping van ons huis een kabel te trekken is volgens mij niet heel makkelijk. Daarnaast kost dat ook nog best wat, hebben we een nieuwe router nodig en moeten we ook nog de acces points kopen. Ik denk dat een mesh systeem gewoon simpelweg het makkelijkste is voor bij ons in huis.

• king006
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 19:24
Lau2000 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 16:39:
Ons huis is nog niet bedraad. En om naar de bovenste verdieping van ons huis een kabel te trekken is volgens mij niet heel makkelijk. Daarnaast kost dat ook nog best wat, hebben we een nieuwe router nodig en moeten we ook nog de acces points kopen. Ik denk dat een mesh systeem gewoon simpelweg het makkelijkste is voor bij ons in huis.
Je kunt ze ook met WiFi verbinden, hou er alleen wel rekening mee dat je snelheid dan verminderd kan worden omdat ze via WiFi met elkaar moeten communiceren.

• ralpharma
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 06-08 19:42
Lau2000 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 16:18:
Ik wil graag een wifi mesh systeem kopen. Maar ik ben aan het twijfelen tussen 3 systemen.

Als ik ze zo vergelijk denk ik dat de orbi het beste is. Maar die is ook wel 60 euro duurder dan de andere. Is dit prijs verschil het waard? En werkt dit systeem ook goed Of beter dan de andere? 8)7
Ik heb dezelfde vraag als TS met oog op een nieuwe woning (ik heb nu 3 Apple Aiports verspreid door het huis en dat is me te krakkemikkig)...

Bedraad lijkt me ook niet wenselijk, al kan ik een deel van het huis wel als zodanig connecten. Ik kan me daarin in Rik's antwoord wel vinden: bedraad waar het kan, draadloos als het moet.

“Some infinities are bigger than other infinities.”

• Slux
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
Ik heb zelf erg goede ervaringen met Ubiquiti

• RGAT
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Kabel trekken is een kwartiertje werk, tenzij je het wel heel moeilijk maakt. Even een gaatje boren waar de kabel door een muur/plafond moet gaan, dan in de plint of een kabelgootje wegwerken en aan beide uiteinden een RJ45 monteren.
Vervolgens heb je een kabel die nu en de komende vele jaren gewoon werkt ipv wifi wat nu al nauwelijks werkt en volgende week, wanneer de buren ook zo'n systeem kopen, nog minder goed werkt...
Mesh is leuk met houten huisjes, wifi door beton stralen van mesh AP naar mesh AP geeft gewoon slecht signaal.

Fixing things to the breaking point...

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 13:16

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lau2000 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 16:18:

Waarom specifiek deze shortlist? Wat wil je ermee doen? En hoe definieer jij "beste"?

Qua hardware ontlopen deze drie oplossingen elkaar geen steek, ze zijn allemaal op dezelfde Qualcomm-Atheros IPQ4019 SOC gebaseerd, dus allemaal 2x2 MIMO in de fronthaul (verbinden clients en volgende mesh node) als backhaul (verbinden met vorige mesh node). De 9886 (2x2 MIMO) in de Velop en M9 verschilt wel van de 9984 (4x4 MIMO) in de Orbi. Hoeveel je aan die 4x4 hebt is een tweede als het moet verbinden met de fronthaul van de vorige node die maar 2x2 doet... het zal je hooguit wat extra ontvangstgevoeligheid opleveren.

Kortom, de grootste verschillen zitten in vormgeving en software. Vormgeving kun je beste zelf beoordelen of dat aan evt partner overlaten. Software is wat 'harder'. Ook daar zijn ze allemaal op Qualcomm's mesh SDK gebaseerd, dus behalve iets andere UI ook een pot nat. Wel een groot verschil wat dieper onder de motorkap: DFS. Voorzover ik kan achterhalen ondersteunt alleen de Velop de DFS-kanalen. Dat maakt enorm uit. Zonder DFS heb je 4 kanalen van 20MHz in de 5GHz, met DFS heb je er 19. WiFi-ac gebruikt standaard 80MHz-kanalen, dus zonder DFS gebruik je de volle beschikbare bandbreedte met een enkele AP al. En hier ga je drie in hetzelfde huis ophangen. Ze gaan dus per definitie met elkaar interfereren als ze 80Hz kanalen gebruiken. Alternatief is terugvallen op 40MHz, maar dan halveer je ook je throughput... Komt bij (en dit is iets wat vrijwel geen enkele review goed test) dat de non-DFS kanalen IRL het drukste zijn (want veel meuk ondersteunt geen DFS), dus dat drukt nog meer op performance.
Met DFS heb je vier kanalen van 80MHz, dus je kunt de drie nodes op verschillende kanalen met maximale bandbreedte laten werken en dan alsnog die drukke non-DFS kanalen vermijden.
Qua performance kun je bij mesh kort zijn: de oplossing met DFS gaat in de EU verreweg het beste presteren. In de US heb je nog vijf 20MHz kanalen erbij, dus in totaal 2 80MHz kanalen zonder DFS. Daardoor is de impact veel kleiner. Als het op WiFi aankomt, nooit US reviews zonder meer als toepasselijk voor EU beschouwen :o Dat spreekt sterk voor de Velop.

Maar...

Vergelijk het eens op vlak van prijs-performance met bedraad. Bij mesh moeten de nodes flink overlappen om met elkaar te kunnen praten, bij bedrade AP's wil je juist zo min mogelijk overlap. Dat betekent dat je 50% minder dekking hebt bij mesh dan bij AP's, of anders gezegd dat je met twee AP's dezelfde dekking kunt leveren als met drie mesh nodes met zelfde specs. Dus de meest eerlijke vergelijking is met twee 2x2 MIMO AP's. Ubiquiti's UniFi is al eens genoemd. Tweemaal hun goedkoopste AP, de UAP AC Lite, gaat even goed dekken als zo'n set. Dus 2x EUR 75 = EUR 150. Dat is EUR 220 goedkoper dan de goedkoopste prijs die jij noemt voor deze mesh sets. Zo'n kabel trekken en laten wegwerken door een professional kan doorgaans voor EUR 100. Dan hou je EUR 120 over voor een router zonder WiFi. Dat lukt makkelijk, dus je bent goedkoper uit.

Komt bij:
- kabels trekken is een eenmalige investering. Over misschien 5 en zeker 10 jaar is de huidige WiFi totaal verouderd (10 jaar terug was WiFi-g gangbaar :X ). Op dat moment hoef je alleen die twee AP's te vervangen, de rest kan ws blijven staan. Bij mesh moet je opnieuw een volledige mesh set kopen.
- performance. Bij 'tri-band' mesh is de overall verbinding zo snel als de zwakste schakel. Dat is geheid de link van beneden naar boven. Exact wat je haalt is moeilijk op voorhand te voorspellen, maar ik zou uitgaan van rond de 200Mbps. Klinkt prima, maar alle verkeer moet daar overheen, dus zodra je in totaal in huis meer wilt verbruiken krijg je een file. Met bedrade verbinding heb je 1Gbps naar beide AP's. Gevolg is dat je per AP die 200Mbps kunt halen, dus je totale capaciteit is twee keer zo hoog.
- stabiliteit. WiFi is inherent onbetrouwbaar. Bij mesh gaat elk pakketje meerdere keren door de lucht. Dat is meerdere keren dat het verstoord kan worden. Gevolg is dat je je storingsgevoeligheid mag vermenigvuldigen met het aantal hops. Dit is trouwens extra relevant bij non-DFS oplossingen.
- goede netwerkbekabeling verhoogt (licht) verkoopbaarheid en waarde van je huis.

Mag duidelijk zijn waar ik zowel op vlak van kosten, performance, stabiliteit als future-proof voorkeur aan zou geven.

Soittakaa Paranoid!

• Ben(V)
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 20:01
Mesh is geld weggooien naar marketing.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• ralpharma
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 06-08 19:42
Ben(V) schreef op woensdag 28 november 2018 @ 00:26:
Maar goed, dan kan je sommige van deze opties nog altijd prima als AP gebruiken op een bestaand netwerk lijkt me, of niet?

“Some infinities are bigger than other infinities.”

• Peatsmoke
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Vaak zijn er meer mogelijkheden om van de kruipruimte naar zolder te komen. Afhankelijk van leeftijd van het huis heb je riool-ontluchting of ontluchting van de kruipruimte, waar ruimte is om een kabel langs te trekken. Anders zijn er misschien nog mogelijkheden om langs kanalen van de centrale afzuiging iets te kunnen.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur...

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ralpharma schreef op woensdag 28 november 2018 @ 16:38:
[...]

Maar goed, dan kan je sommige van deze opties nog altijd prima als AP gebruiken op een bestaand netwerk lijkt me, of niet?
Absoluut, maar je betaalt dan een veelvoud van wat je voor een AP uitgeeft. Wederom, deze dingen zijn als AP volstrekt identiek aan een UniFi UAP AC Lite die EUR 75 per stuk kost. De goedkoopste hier genoemde kost per stuk EUR 123, en dan krijg je geen DFS (wat de UAP AC Lite wel gewoon doet), wil je DFS, dan kost het minimaal EUR 126/stuk. Dat is de performance van een UAP AC Lite voor de prijs van een UAP AC Pro. Waarom zou je dat doen?

Soittakaa Paranoid!

• lonkhuijzen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:08

lonkhuijzen

100% ADH

Enorm tevreden over de ubiquiti AmpliFi set.

Weet hier een huis (met flinke betonnen vloeren) van 200m2 prima te voorzien van een goed WiFi netwerk. Op zolder haal ik ook gewoon nog iets van 80mbit van mijn 100mbit abo.

Praktisch zero configuratie. bedraad zal weliswaar beter zijn maar bij mij thuis was het zonder te breken/boren niet mogelijk om naar zolder te komen.

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output

• Peatsmoke
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Of het de beste is weet ik niet, maar dit concept trok enkele dagen geleden mijn aandacht. Vreemd dat er op Tweakers niets over te lezen valt.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur...

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 20:57

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse 3 ja!

lonkhuijzen schreef op woensdag 28 november 2018 @ 17:48:

Weet hier een huis (met flinke betonnen vloeren) van 200m2 prima te voorzien van een goed WiFi netwerk. Op zolder haal ik ook gewoon nog iets van 80mbit van mijn 100mbit abo.

Praktisch zero configuratie. bedraad zal weliswaar beter zijn maar bij mij thuis was het zonder te breken/boren niet mogelijk om naar zolder te komen.
Zeg, woon jij bij mij in huis ofzo? :P
Ik kwam precies hetzelfde posten. Erg tevreden over, werkt prima (ik heb 't wel in bridge mode staan, maar da's verder niet echt spannend).

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• Bierkameel
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Same here, Amplifi HD in bridge mode achter een MikroTik en het werkt als een tiet.
Zelfs in bridge mode heb ik nog genoeg aan kunnen passen om het goed werkend te krijgen.
Ben(V) schreef op woensdag 28 november 2018 @ 00:26:
Goede argumenten...jij hebt zeker nooit een fatsoenlijke set getest.

• palthe
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 18:22

Ik sluit me hier volledig bij aan. App werkt perfect en het is gewoon snel. Aanrader.

• dennisdennis12
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 07-08 22:56
Mesh is gewoon minder snel en efficiënt. Niet voor niets hebben alle goede enterprise WiFi netwerken een wired backhaul.

• prutser001
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 07-08 18:52

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

dennisdennis12 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 21:51:
Mesh is gewoon minder snel en efficiënt. Niet voor niets hebben alle goede enterprise WiFi netwerken een wired backhaul.
Waar haal je die wijsheid vandaan? Installeer heel wat OpenMesh spul en dat draait als een tiet. Haal gewoon 400Mbps op de AP's.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX2080, 32GB DDR4 3000, 1TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 8TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Lau2000
dennisdennis12 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 21:51:
Mesh is inderdaad minder efficiënt en over het algemeen duurder dan een goede router en acces points. Maar het is daarin tegen wel veel makkelijker als je huis nog niet is bedraad. Bij ons thuis zou alleen al het bedraden heel wat kosten. Dus dan is mesh toch echt een betere/makkelijkere manier.

• kosz
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 07-08 16:47
Lau2000 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:07:
[...]

Mesh is inderdaad minder efficiënt en over het algemeen duurder dan een goede router en acces points. Maar het is daarin tegen wel veel makkelijker als je huis nog niet is bedraad. Bij ons thuis zou alleen al het bedraden heel wat kosten. Dus dan is mesh toch echt een betere/makkelijkere manier. *;
Ik heb hier ook Amplifi draaien, met 2x een HD router op de plekken waar ik wel bedraad kwijt kan welke de backhaul over ethernet doen, en een aanvulling met mesh points.
Het zijn om te zien ook mooie routertjes zonder afgrijselijke antennes, en ik heb gewoon geen zin in van die lelijke AP's aan mn plafonds, dat is nog het grootste punt.
Werkgerelateerd ben ik elke dag met Aruba wireless bezig met omgevingen van meer dan 700 AP's, locatie bepaling en voice over ip, maar dat wil nog niet zeggen dat ik dat thuis aan het plafond gaat hangen.

• Ben(V)
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 20:01
Mesh is niets beter dan gewoon wifi repeaters gebruiken, maar wel veel duurder.
Je betaald dus heel veel geld voor een heel klein beetje eenvoudiger instellen.

Lijkt met niet echt tweaker waardig.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

prutser001 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 21:58:
[...]

Waar haal je die wijsheid vandaan? Installeer heel wat OpenMesh spul en dat draait als een tiet. Haal gewoon 400Mbps op de AP's.
Met één enkele client ja...

Probleem met mesh is dat de eerste draadloze hop al snel een bottleneck wordt zodra je verkeer van achter de tweede of derde hop hebt.

Maar los van performance, het is gewoon erg duur voor wat je krijgt - zie mijn berekening hierboven. Eenmalig is het niet eens zoveel duurder dan kabels laten trekken & AP's kopen prijsverschil met zelf kabels trekken/leggen blijft wel frappant, maar je moet elke 5 jaar ofzo een hele mesh set vervangen terwijl die kabels decennia goed blijven en je dan alleen de AP's moet vervangen.

Komt bij dat mesh ongelofelijk vervuilend is. Elk pakketje moet meerdere keren door de lucht. In een betonbunker van een geisoleerd buitenwijkhuis nog niet zo'n drama, maar als je signalen van je buren ontvangt, gaan zij overlast krijgen van jouw mesh. Als zij ook mesh kopen vermenigvuldigt hun verkeer zich net zo hard. Gevolg is dat zelfs de 5GHz-band vol gaat lopen als we zo verkwistend met airtime omgaan. Dan is iedereen nog verder van huis :o

[Voor 21% gewijzigd door dion_b op 28-11-2018 23:14]

Soittakaa Paranoid!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Had mesh niet iets als seamless roaming? Of houdt een client alsnog vast aan de AP waarmee initieel verbonden is? Hier thuis uit ellende meerdere APs en SSIDs omdat iPhone en iPad bij gelijke SSID constant wisselen en verbindingen een tijdje kwijtraken. Zou mesh dat oplossen?

• Lau2000
CyBeRSPiN schreef op woensdag 28 november 2018 @ 23:20:
Had mesh niet iets als seamless roaming? Of houdt een client alsnog vast aan de AP waarmee initieel verbonden is? Hier thuis uit ellende meerdere APs en SSIDs omdat iPhone en iPad bij gelijke SSID constant wisselen en verbindingen een tijdje kwijtraken. Zou mesh dat oplossen?
Als het goed is heb je bij een mesh systeem inderdaad seamless roaming.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

CyBeRSPiN schreef op woensdag 28 november 2018 @ 23:20:
Lau2000 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 23:24:
[...]

Als het goed is heb je bij een mesh systeem inderdaad seamless roaming.
Kan, maar die twee zaken hebben in beginsel niets met elkaar te maken. Veel mesh-systemen ondersteunen 802.11k, r en v, maar dat doen ook genoeg non-mesh managed WiFi oplossingen.

Komt bij: al die zaken helpen doelgerichter en sneller te roamen, maar doen niets met de beslissing zelf om te wisselen. Die beslissing ligt enkel en alleen bij de client.

Als je last hebt van continu roamen van je clients heb je iets verkeerd gedaan met je radio planning - meestal ofwel te weinig AP's (dus gaten waar je uitermate weinig dekking hebt) danwel juist teveel die ook nog te hard staan te zenden. In het eerste geval heb je gewoon een AP'tje erbij nodig, in het laatste geval kun je eentje verwijderen of zendvermogen omlaag schroeven. Sneller roamen kan helpen, maar pakt de oorzaak van je probleem niet aan.

Apple is bijzonder transparant over hoe hun devices roamen, lees hier:
https://support.apple.com/en-us/HT203068
(er staat bij "Enterprise", maar het geldt voor ieder multi-AP situatie)
Trigger threshold

This is the minimum signal level a client needs to maintain a connection.

iOS clients monitor and maintain the Basic Service Set Identifier (BSSID)’s connection until the Received Signal Strength Indicator (RSSI) exceeds -70 dBm. Then, iOS scans for roam candidate BSSIDs for the new Extended Service Set Identifier (ESSID).

Keep this in mind when you design wireless cells and calculate their signal overlap. For example, you might design 5 GHz cells that have a -67 dBm overlap. In this case, the iOS client keeps its connection to the BSSID longer than you expect. This is because iOS uses -70 dBm as the trigger. If the BSSID's RSSI is greater than -65 dBm, the iOS client prefers a 5 GHz network.

Be sure to use the target device to measure cell overlap. Antennas on a notebook computer are much larger and more powerful than antennas on a smartphone or tablet. So if you use a notebook to measure overlap, iOS devices will have different cell boundaries than you expect.

[...]

Roam candidate selection criteria

This information can help you design a wireless network that supports real-time services, like voice and video.

iOS 8 and later, select target BSSIDs based on:

Whether the client transmits or receives a series of 802.11 data packets
The difference in signal strength against the current BSSID’s RSSI

When the client sends or receives data, it picks target BSSIDs whose RSSI is eight dB or greater than the current BSSID’s RSSI. When the client doesn't send or receive data, use a 12 dB differential.

For example, the RSSI of the current connection might drop to -75 dBm during a Voice over WLAN (VoWLAN) call. When this happens, iOS 8 and later search for BSSIDs that have an RSSI of at least -67 dBm.

If the call ends and the client stops sending or receiving data, iOS 8 and later search for BSSIDs that have an RSSI of at least -63 dBm. Note that 802.11 Management Frames and Control Frames don't count as data.
Dus zodra je RSSI onder de -70dBm zakt gaat een iOS device zoeken, en hij gaat pas roamen als er minstens 8dB verschil zit tussen RSSI van AP1 en AP2 (12dB verschil bij inactiviteit, maar dan ga je er last van krijgen). Daarnaast gaat iOS op zoek naar 5GHz BSSID's op moment dat je >-65dBm zit.

Als je dus veel te vaak roamt weet je dat je RSSI als een jojo aan het schommelen is. Gebeurt dat bij een enkele client dan is dat ding ws gewoon gaar, maar als het bij meerdere clients gebeurt wordt het tijd om naar je APs te kijken. Om te beginnen heb je een dekkingsprobleem omdat RSSI blijkbaar op locatie waar jij die dingen gebruikt onder de 70dBm zakt, want daarboven zouden ze niet eens gaan zoeken. Daarnaast zou het kunnen dat een (of meerdere) AP's een probleem heeft waardoor zendvermogen fors schommelt. Dat zou kunnen wijzen op een overlijdende voedingsadapter. Of je hebt erg richtingsgevoelige AP's waardoor je dekking met een enkele stap al fors kan verschillen. Dit laatste is vooral een risico als je high-gain antennes gebruikt. Hier is het een beetje offtopic, maar open gerust een eigen topic om dit te troubleshooten. Goede kans dat het met huidige apparatuur prima op te lossen valt :)

Soittakaa Paranoid!

• EB
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 13-07 23:23

EB

CU online

Ik heb met interesse dit topic zitten lezen.
Dacht dat ik ook toe aas aan een Mesh systeem... maar daar kom ik van terug.

Ik heb momenteel 3 AirPort Express (vierkante) units; maar niet bedraad; een netwerk laten maken met de Time Capsule aan de Ziggo router (die is gebridged).

Nu heb ik soms twee HomePods buiten aan, maar dat lukt niet stabiel.. meter of 12 van de AirPort express af.

Off-topic:
(De HomePods zijn nu refurbished te koop op iBood. Echt prima aankoop voor 219,-
(“Apple HomePod Smart Speaker |

Wat nu te doen?
Bedraden alle 3 ? (Of 2 lukt me mogelijk wel, maar wel wat gedoe)

Of zoals RGAT aangeeft:
Ubiquiti's UniFi is al eens genoemd. Tweemaal hun goedkoopste AP, de UAP AC Lite, gaat even goed dekken als zo'n set. Dus 2x EUR 75 = EUR 150

Dat klinkt ook goed RGAT!. _/-\o_

-- Apple MacBook Pro 2,0 Ghz i5, iPhone 7 Plus, Denon AVR-X4200W, KEF 3005SE surround set, PS4 --

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 18:34

rens-br

Moderator Mobile & IN
@EB wil je even een nieuw topic starten? Het kicken en kapen van topics is niet toegestaan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True