Toon posts:

Dubbele bestelling ontvangen

Pagina: 1
Acties:

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14-05 12:57
Hoi allemaal,

Ik heb onlangs een bestelling gedaan bij een webshop. Vervolgens heb ik toen via support deze bestelling geannuleerd, omdat de kortingscode niet verwerkt was. Ik kreeg bevestiging van de medewerkster dat de bestelling geannuleerd was en dat ik opnieuw kon bestellen. Mijn geld was ook teruggestort op mijn creditcard.

Echter, nu heb ik uiteindelijk toch twee keer het product ontvangen. Ik heb netjes een mail gestuurd naar zowel de medewerkster waar ik eerder contact mee had gehad als het algemene support team.

Van de eerste medewerkster heb ik überhaupt geen reactie mogen ontvangen. Van het algemene support team kreeg ik een reactie van een andere medewerkster met excuses en dank voor mijn eerlijkheid. Ik zou een mail ontvangen zodat ik het pakketje gratis retour kan sturen.
Die mail is nu zeker een week geleden en ik heb verder niks meer gehoord.

Ik heb eerlijk gezegd niet heel veel zin om er achter aan te blijven gaan. Het is immers niet mijn fout.
Na hoeveel tijd is het leuk geweest en had de webshop maar wat meer verantwoordelijkheid moeten nemen?

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je hebt je mail gestuurd en daar een reactie op gehad. Leg het pakket gewoon lekker ergens weg, en wacht gewoon af tot ze een keer wakker worden daar.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als het een antwoordnummer is, kan je het pakket per definitie gratis terugsturen. Helaas heb je dan geen verzendbewijs. Je kan natuurlijk ook "onder rembours" terugsturen maar dat kost de winkel extra geld om het in ontvangst te nemen; als je tijdig het trace-nummer doorgeeft, weten ze in ieder geval wat erin zit.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:44
MAX3400 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 16:24:
Als het een antwoordnummer is, kan je het pakket per definitie gratis terugsturen. Helaas heb je dan geen verzendbewijs. Je kan natuurlijk ook "onder rembours" terugsturen maar dat kost de winkel extra geld om het in ontvangst te nemen; als je tijdig het trace-nummer doorgeeft, weten ze in ieder geval wat erin zit.
Ook bij een antwoordnummer krijg je bij inlevering van een pakket een verzendbewijs met track en trace!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Assix De ontvangen artikelen zijn in jouw bezit, maar geen eigendom. Het is nog steeds eigendom van de shop. Kijk eens of je (in je shop account) meer info kunt vinden. en anders retour via hun advies. vaak op een site te vinden.(jij hoeft er geen kosten voor te maken)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Anoniem: 320788
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
10tjes werk of 100tjes werk..

Als webshop zou ik geen enkele moeite doen voor iets van 10 euro.

Misschien nog een keer via Facebook aanspreken, daarna wegleggen en misschien hoor je er nooit meer wat van.

Ik heb dit gehand met een motorband. Besteld en betaald, geannuleerd en geld terug gekregen en een andere type band besteld.

2 banden geleverd. Na 4 maanden kwamen ze er achter... ( Toen had ik al 2 mails erover gestuurd in de eerste week). Ze kwamen hem daarna keurig ophalen.

• Assix
MAX3400 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 16:24:
Het is een engelse webshop en helaas geen antwoordnummer. Ik kan het dus niet zomaar op de post doen want dan moet ik het geld voorschieten en dat ga ik niet doen.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:44
Je hebt je plicht gedaan voor nu. Het pakketje lekker ergens in de kast leggen en wachten totdat ze een reactie geven waardoor jij hem kosteloos retour kan sturen.

• Assix
Anoniem: 320788 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 16:30:
10tjes werk of 100tjes werk..

Als webshop zou ik geen enkele moeite doen voor iets van 10 euro.

Misschien nog een keer via Facebook aanspreken, daarna wegleggen en misschien hoor je er nooit meer wat van.

Ik heb dit gehand met een motorband. Besteld en betaald, geannuleerd en geld terug gekregen en een andere type band besteld.

2 banden geleverd. Na 4 maanden kwamen ze er achter... ( Toen had ik al 2 mails erover gestuurd in de eerste week). Ze kwamen hem daarna keurig ophalen.
Het gaat om een horloge van €200-€250 dus ik verwacht niet dat ze het daar zomaar bij laten.
Ik ben al vrij verbaasd met hoe laconiek ze tot nu toe zijn geweest.
Ik zal het pakketje wel ergens neer zetten en wachten tot ze wakker worden.
Na hoeveel tijd is zoiets verjaard? Of gebeurd dat niet?

• Anoniem: 320788
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Haha tja. Die motorband was 265 euro. Besteld bij een nld bedrijf.
Maar de band ging van dld-uk-nld.

Geen idee wanneer het eigendom overgaat. Zou ze even via fb openbaar contacten en het horloge vervolgens in een kast leggen

Misschien heb je over 10 jaar een horloge dat veel meer waard is geworden 😁

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:01
Ook bij 10tjes werk willen ze het vaak terug. Zo ook bij bol.com. doe een bestelling. Komt niets in mijn account. 30 min later nog steeds niets(betaal via achteraf). Dus ik bestel het opnieuw. 60 minuten later bericht dat beide met de post zijn verstuurd..... maar bol.com wou het boekje van 12 euro toch echt teeug hebben. Uiteraard kon ik kostenloos terug sturen.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Modbreak:Kan het delen van eigen ervaringen achterwege blijven? Heeft niets met de situatie van de TS te maken en helpen hem daarbij ook niet verder.

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:53
Je kan nog een mail sturen of afwachten. Zelf zou ik nog één keer een mail sturen. Zet voor de vorm erbij dat je toch wel voor 10 december een reactie verwacht.

Willen ze het terug dan laat je ze vooraf verzendkosten aan jou betalen en de vervoerder laten kiezen. Daarna stuur je het retour.

Hoor je niks? Dan maar gewoon bewaren tot ze er om vragen. Wel ligt hierbij het risico bij jou in geval van diefstal, brand, etc. Je bent sowieso het beste af met het scenario dat ze hem laten retour sturen op hun verantwoordelijkheid.

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-06 12:46

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

In feite heb je één van de twee producten ongevraagd toegestuurd gekregen. Op Consuwijzer staat wat je in zo'n geval zou kunnen doen: https://www.consuwijzer.nl/thema/ongevraagde-toezending
Hier staat dat je niks HOEFT te doen, maar dat als je wél wat wil doen je contact kan opnemen met de ondernemer. Dat heb je ook netjes gedaan. Ik neig naar wat @President zegt: stuur nog één keer een mail met hierin een (redelijke) termijn, en geef daar ook bij aan dat mocht er voor die tijd geen initiatief van hun kant komen voor een retourzending, je ervan uit gaat dat ze geen interesse hebben in retournering van het product

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:30
Laat in een laatste mail ook weten dat je binnen twee weken een reactie verwacht en na die termijn bewaarkosten gaat rekenen van bijvoorbeeld 50 cent per dag. Als ze na anderhalf jaar alsnog aankloppen, zijn de bewaarkosten hoger dan de prijs van het horloge en kan je 'm dus gewoon houden.

• Assix
Tsjipmanz schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 17:54:
In feite heb je één van de twee producten ongevraagd toegestuurd gekregen. Op Consuwijzer staat wat je in zo'n geval zou kunnen doen: https://www.consuwijzer.nl/thema/ongevraagde-toezending
Hier staat dat je niks HOEFT te doen, maar dat als je wél wat wil doen je contact kan opnemen met de ondernemer. Dat heb je ook netjes gedaan. Ik neig naar wat @President zegt: stuur nog één keer een mail met hierin een (redelijke) termijn, en geef daar ook bij aan dat mocht er voor die tijd geen initiatief van hun kant komen voor een retourzending, je ervan uit gaat dat ze geen interesse hebben in retournering van het product
Bedankt! Ik ga nog een laatste mail sturen waarin ik duidelijk aangeef een oplossing te verwachten binnen circa 2 weken.

Topic mag van mij een slotje op.

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-06 23:29
vanaalten schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 19:41:
Laat in een laatste mail ook weten dat je binnen twee weken een reactie verwacht en na die termijn bewaarkosten gaat rekenen van bijvoorbeeld 50 cent per dag. Als ze na anderhalf jaar alsnog aankloppen, zijn de bewaarkosten hoger dan de prijs van het horloge en kan je 'm dus gewoon houden.
(Wss domme vraag, als Nederlander welke al een hele tijd in het buitenland woont)
En wat als ze hem vragen na een jaar, jij geeft aan 180 euro astublieft, en hun antwoord is. Dan willen wij graag een factuur...?

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-06 15:19

Aganim

I have a cunning plan..

da_PSI schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 19:49:
[...]

(Wss domme vraag, als Nederlander welke al een hele tijd in het buitenland woont)
Dan willen wij graag een factuur...?
Dan zeg je dat ze een kwitantie kunnen krijgen, aangezien je als particulier geen geldige facturen kunt opstellen. Hoef je ook geen rekening te houden met grappen zoals btw. :)

[Voor 6% gewijzigd door Aganim op 24-11-2018 19:54]

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Assix schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 16:33:
[...]
Het gaat om een horloge van €200-€250
Dat is de prijs die de consument betaalt? Dat is voor de ondernemer niet zo heel spannend. De inkoopprijs en de marge zijn belangrijker. Als het voor de winkel ook een duur product is om in te kopen met een klein beetje marge dan zal dat anders zijn dan een hele lage inkoopprijs met een heleboel marge. In het laatste geval is de marge weg maar de eigenlijke schade is beperkt.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee