Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Dubbele NAT problemen, geen multiplayer op Nintendo Switch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• koen0s
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 15-06 23:14
Hey Tweakers,

Ik heb sinds kort een Nintendo Switch, waar ik in eerste instantie erg blij mee was..
Echter ben ik erachter gekomen dat ik geen multiplayer kan spelen doordat mijn NAT type D is. Ik heb al redelijk rondgezocht op het internet maar kan geen werkende oplossing vinden.

Thuis heb ik een LAN-poort in de muur waar ik mijn Router op aansluit. Het is namelijk een appartementencomplex waar het internet in de huur is meegenomen. Ik heb verder geen modem in huis. Ik heb de Nintendo Switch een static-IP gegeven en dit IP een DMZ gegeven op mijn router.

Dit heeft helaas niets opgeleverd.

Tevens heb ik geprobeerd om mijn router als acces point in te stellen, dit leverde ook niets op.

In het gebouw een beetje rondgevraagd en hier werd geopperd dat er een firewall zou zijn ingesteld in het gebouw welke de NAT afsluit. (lekker vaag, meer kon hij me ook niet vertellen). Kan dit betekenen dat het sowieso hopeloos is om een fatsoenlijke verbinding te kunnen maken?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik kan het begrijpen als het wat vaag is, ik ben niet te bekend met netwerken. Mocht er meer info benodigd zijn hoor ik het graag.

Alle reacties

• spone
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Om NAT op deze manier te laten werken is het nodig dat jouw eigen router een 'publiek' IP heeft, dus geen 192.168.x, 172.x of 10.x WAN-adres.

Als jouw eigen router wel in een van die reeksen zit, wordt de koppeling met het internet een niveau hoger geregeld (dus buiten jouw beheer). Dan kan je Switch hoog of laag gaan springen, jij port forwards en DMZ aanmaken wat je wil, maar er gaat geen verkeer naartoe.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True