Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ik zoek een toekomstbestendige laptop voor gaming (RTS/FPS)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• AxeHeadSlam
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 06-05 14:45
Wat ga je met je laptop doen?
Mijn laptop gedrag is vrij all-round; Gaming (zowel CPU-zware RTS als GPU-zware FPS), werk (office) en bingewatching.

Wat is je budget?
1000-2000 euro. Toekomstbestendigheid is waar het voor mij om draait. Ik zoek een laptop die over 3-5 jaar ook nog de nieuwste games kan draaien. Echter ontstaat daarbij wel de vraag of het gunstiger is om nu 1800 euro uit te geven, of nu 1000 euro uit te geven en over 3 jaar weer 1000.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, dagelijks. Maar aan extra kilootjes stoor ik mij niet.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb geen voorkeuren qua merk. Het draait voor mij puur om performance.
Dat gezegd te hebben, wanneer performance gelijk is gaat mijn voorkeur uit naar een neutraler uiterlijk.

Zelf heb ik mij oog laten vallen op de volgende laptops:

MSI GE73 8rf-230nl
HP Omen 15-dc0982nd
HP Omen 17-an104nd

Mijn vragen zijn:
1. Wat is er nog meer op de markt? Wat heb ik over het hoofdgezien?
2. Is het nodig om dit soort bedragen uit te geven of kan ik ook met bijv. 1000,- uit de voeten?
3. Met het oog op de toekomst, hoe groot is het verschil in houdbaarheid tussen een GTX1050, GTX1060 en GTX1070?

Ontzettend bedankt!

[Voor 8% gewijzigd door AxeHeadSlam op 24-11-2018 15:18]

Alle reacties

• Hubobo
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 05-12-2020
Ik heb dezelfde zoektocht / vragen. Erg benieuwd hoe mede tweakers hierover denken...

• Pewpew
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 21:54
1. Ja, er is meer; Acer, Asus,Dell hebben ook allemaal gaming reeksen. Wat heb je zelf al gevonden in bijvoorbeeld de Pricewatch; https://tweakers.net/categorie/496/laptops/producten/ ?
2. Dit is moeilijk te zeggen, omdat we nu niet weten hoe snel de ontwikkeling is over 3-5 jaar. Ik denk dat je minimaal naar een 1060 moet kijken om ook over een paar jaar prettig te kunnen gamen.
3. De 1050 is vrij 'standaard' en vind je vooral in modellen tot 1000 euro. Een stuk sneller is de 1060, maar dan ga je al snel richting de 1300 euro. En voor de 1070 geldt dat je nog eens 500 euro meer moet neertellen.

De vraag die jij jezelf moet stellen is denk ik; hoeveel heb ik er echt voor over?

• TAA
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22:18

TAA

Liever IRC

Afgelopen weken dezelfde zoektocht gehad; wensen/eisen waren: 17", i7 gen8, 16GB, 1060 6GB, 256GB SSD, 1TB 7200. Ging richting de reeds genoemde HP Omen maar ben uiteindelijk gegaan voor de blackfriday deal van bol.com; de MSI GE73-8RE-044NL voor net geen €1,5k die aan alle wensen voldoet.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True