Toon posts:

Random films toegevoegd in Radarr

Pagina: 1
Acties:
  • 458 views

Vraag

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:25
Mijn vraag
Ik gebruik het programma Radarr; https://radarr.video/

Af en toe is het zo dat ik een film tegen kom die dan gedownload is die ik helemaal niet heb toegevoegd. Hoogst irritant want het neem onnodig ruimte in en het zijn vaak niet films die ik uit mezelf zou toevoegen

Ik heb al wat instellingen doorgelopen maar begrijp nog steeds niet waarom er zaken worden toegevoegd zonder dat ik dat zelf heb uitgevoerd.

Ik ben de enige gebruiker in huis van dit systeem en er staat ook niks open naar buiten.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Version
0.2.0.1120
Mono Version
5.8.0.127 (tarball Wed Feb 21 16:39:44 UTC 2018)
Debian 9

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Middels google wel op reddit items gekomen en github issues maar die lijken meestal te zijn opgelost (bij mij dus niet) of daar wordt uiteindelijk niet meer op gereageerd.

Alle reacties

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Kwenie hoor: volges mijn is het nou juist een feature van radarr dat-ie films downloadt op basis van criteria die jij opgeeft. Als daar ongewenste zaken tussen zitten moet je die criteria aanscherpen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zeeeeer waarschijnlijk filter je op filmnaam of jaartal; als je dan een wildcard hebt voor die auto-films zoals *Furious?2018*, heb je kans dat ook de film "Furious Grandmother 2018" binnenkomt.

Volgens mij kan je Radarr fijnmaziger configureren maar ongetwijfeld is er een log file of een logische verklaring waarom jij films downloadt die je niet had bedacht.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Kasper1985
Grappig, ik heb toch echt het idee dat dit een bug/foutje is.

Ik zie zo nergens waar ik criteria kan instellen. Ik voeg een film toe op basis van de titel niet op basis van criteria. Ja er zijn profielen met criteria voor bijvoorbeeld kwaliteit. Maar ik heb voorzover ik weet niet aanstaan dat als ik "Die Hard" toevoeg dat ie dan uit zichzelf maar alle actiefilms uit de jaren 80/90 moet gaan downloaden.

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:05
@MAX3400 @Brahiewahiewa

Sorry maar zo werk Radarr inderdaad niet. Die gaat geen random films downloaden. Je voegt handmatig films toe die je kan laten monitoren door Radarr (mochten ze nog niet uit zijn)
Zijn ze wel uit dan kan je Radarr automatisch laten zoeken naar een goede release (die overeenkomt met je quality settings bijvoorbeeld) of je kan handmatig wat uitkiezen.

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Heb je een lijstje in IMDB gemaakt en Radarr geconfigureerd dat hij die moet gebruiken?

Laat maar, ik dacht dat die optie in Radarr zat, maar ik kan het niet vinden.

Oh, het zit er wel in, onder "Add Movie"

[Voor 49% gewijzigd door NaN op 24-11-2018 16:15. Reden: Doh]

• MAX3400

MAX3400

@Aschtra als het zo niet werkt, dat kan maar @Kasper1985 geeft dus ook geen voorbeeld welke film er nu wel gedownload is en welke films er als "handmatig" zijn toegevoegd om te monitoren.

Je kan wel hard roepen; zo werkt het niet maar als we nu geen aanwijzing hebben waarom er wel gedownload is, is het voor iedereen raden wat de oorzaak is.

/edit: https://github.com/Radarr/Radarr/issues/1717 en het lijkt er dus op dat er zowel een logfile is (dus lekker terugzoekbaar) en dat het niet aan Radarr ligt maar aan de "uploader" of hoe je de source ook wil noemen. Vergelijkbaar gedrag op: https://www.reddit.com/r/..._but_no_one_requested_it/ https://www.reddit.com/r/...of_crap_movies_to_radarr/

/edit2: geen idee of & waar Radarr uiteindelijk de download van start maar als een uploader elders een foutje maakt (bijvoorbeeld in de NFO file), kan ik je zo nog een aantal clients noemen die ook gewoon beginnen te downloaden. De NFO is vaak de inhoud die ook in torrent-pages wordt gepost en als de NFO de verkeerde link naar IMDB bevat, scraped torrent-page naar IMDB, corrigeert / announced de verkeerde film en die wordt via ZNC, irssi of andere "automatische downloaders" dan automatisch bij honderden mensen gestart.

En ja, ongetwijfeld werkt Radarr anders maar als het een bug is, zoals @Kasper1985 verwacht, zou elke gebruiker er altijd last van hebben. En niet "enkele gebruikers".

[Voor 68% gewijzigd door MAX3400 op 24-11-2018 16:20]

• Kasper1985
De laatste film die gedownload is zonder actie van mijn kant is peppermint IMDB: Peppermint (2018)

Niet een type film wat ik zou toevoegen.

Overigens gebruik ik ook geen torrents maar alleen maar een andere manier waarvan ik niet weet of ik het hier kan/mag noemen. Voorzover ik weet zijn er recentelijk geen juiste films gedownload of door mij toegevoegd dus dat is ook wat ik er zo vreemd aan vind.

Als downloader nzbget en de “source” kan ik hier misschien beter niet noemen.

Ik was niet echt opzoek naar een klik klare oplossing. Meer om te kijken of er wellicht andere gebruikers zijn die hier ook last van hebben.

Het gebeurt volstrekt random eens in de zoveel tijd. Er is niet echt een patroon in te vinden.

Edit: ik gebruik geen watchlists. Ik voeg gewoon handmatig dingen toe.

Ik maak gebruik van categories in nzbget en voorheen in sabnzbd

[Voor 8% gewijzigd door Kasper1985 op 24-11-2018 21:06]

• MAX3400

MAX3400

Geen log, geen aanverwante info, niks. Als het dus allemaal "zo illegaal" is, hoe zouden we dan moeten helpen beoordelen of het een bug of gebruikersfout is?

Advies: ga eerst eens klagen bij je source; misschien dat daar iemand hetzelfde heeft geconstateerd.

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-06 10:51
En als Jantje een film Die Hard noemt is de kans best aanwezig dat ie hem toch download... Dat zou ook nog eens kunnen natuurlijk

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Tsja, na het shoppen liggen er allemaal dingen in mijn koelkast die niet op mijn boodschappenlijstje stonden. Nou gebruik ik wel een speciaal geprepareerde boodschappentas. Hoe ik dat gedaan heb en waar ik ga shoppen kan ik helaas niet zeggen. Wat is er mis met mijn boodschappenlijstje?

Sowieso lijkt het me niet verstandig om op een publiek forum met links en al te melden dat je warez downloadt.

[Voor 16% gewijzigd door Lustucru op 26-11-2018 12:04]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee