Vraag

• Bazone
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-03 23:22
Mijn vraag
Gister heb ik een pc in elkaar gezet en alles mooi fijn het werkt, behalve de aura/rgb whatever asus het ook noemt. Op de z390-f is het io shield er standaard al op gemonteerd maar werkt de verlichting ervan niet. Weet iemand hoe ik dit oplos? Moet ik vanuit het moederbord een kabel naar het io shield installeren? Heb overal al gezocht en wanneer ik maar rog of strix of z390 intyp is het gelijk dat het een webshop die me het weer wil verkopen. Heb geen zin om het terug te brengen want de cooler erop krijgen heeft me al genoeg moeite gekost.

Relevante software en hardware die ik gebruik
heb aura software geprobeerd, zonder positieve resultaat.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Aura software (herinstallatie ook)
Bios alles gezienaan/uit gezet lukte niet.

Ik ben ten einde raad jongens wat moet ik hier nu mee?

Alle reacties

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01:01
Is er geen enkele led setting in de BIOS?

(voor andere mensen, ja dit bord heeft wel led verlichting)

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen dus ook niet.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:36
Pagina 37 van de manual al bekeken?

https://dlcdnets.asus.com...0183-182541382.1443249655

• Bazone
iCore schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 14:19:
Is er geen enkele led setting in de BIOS?

(voor andere mensen, ja dit bord heeft wel led verlichting)
Jawel, 3 in totaal, alles staat op aan. Uit gezet daarna boot daarna weer aangezet nog steeds geen verschil.
Ik kan nergens een download link vinden voor deze programma? Tevens lijkt me dit meer op een monitor programma dan wat maar iets te maken heeft met het moederbord.

[Voor 6% gewijzigd door Bazone op 24-11-2018 14:47]

• E65
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-01-2020

E65

Aka Thunderstorm65

Bazone schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 14:46:
Ik kan nergens een download link vinden voor deze programma? Tevens lijkt me dit meer op een monitor programma dan wat maar iets te maken heeft met het moederbord.
Op de website van jouw moederbord staan bij support genoeg utilities.

Doet graag mooie dingen met geluid

• Bazone
E65 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 16:35:
[...]

Op de website van jouw moederbord staan bij support genoeg utilities.
Waar dan? Ik kan ze niet vinden in ieder geval.

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:00
https://www.asus.com/nl/M...GAMING/HelpDesk_Download/
Even bij utilities op alles tonen drukken.

• Bazone
Deze zijn reeds allemaal ook al geïnstalleerd en hebben niks aan de situatie geholpen.

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:12
De plastic kap zou wel sletverlichting hebben, ioshield zie ik geen kermis op de productpagina's....

• Bazone
rdejongjr schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 18:34:
De plastic kap zou wel sletverlichting hebben, ioshield zie ik geen kermis op de productpagina's....
Ik zat net in het instructieboekje te zoeken en ik merkte dat ik niet bij connector van de io shield te kunnen komen zonder het kapje eraf te halen. Is dit wel mogelijk als consument? Vergaat mijn garantie dan?

• syberjunky
Werkt de rgb op het plastic kap wel op het motherboard.op de io shield zit zo ver ik kan vinden geen verlichting.alleen op de plastic kapje zit rgb.

• Bazone
syberjunky schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 18:48:
Werkt de rgb op het plastic kap wel op het motherboard.op de io shield zit zo ver ik kan vinden geen verlichting.alleen op de plastic kapje zit rgb.
Dat is het probleem, de rgb op die io shield werkt niet. Ik heb net ook bijna een uur de cmos eruit gehaald en het wilt nog steeds niet lukken.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:31
Je haalt nogal wat dingen door elkaar die je verhaal warrig maken voor mensen die de terminologie wel snappen.

Dit is een I/O shield:

Die zit bij dit model vast aan het moederbord en bevat ook geen verlichting.

Jij doelt op de I/O cover.

Al eens contact opgenomen met Asus zelf? Dit zou een doodsimpele UEFI (BIOS) setting moeten zijn welke je vervolgens verder kan tweaken met Asus Aura.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• syberjunky
In het bios van asus is een mogelijkheid om de rgb aan of uit te zetten meer niet als het aan staat dan werk de rgb op de I/O cover.als het niet werkt de rgb zou ik even contact met de winkel opnemen en een rma aanvragen.op de I/O shield waar je usb,audio en lan porten zitten zit geen verlichten.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee