Toon posts:

DD-WRT en NFS problemen

Pagina: 1
Acties:

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:03
Gisteren overgestapt van een TP-Link WD1043NDv2 met LEDE naar een ASRock G10 met de meest recente build van DD-WRT.

Ik gebruikte voorheen zonder problemen haneWIN op mijn Windows 10 machine zodat ik content streamen kon naar mijn Raspberry Pi waar Kodi op geinstalleerd staat. Echter, sinds ik de nieuwe router en DD-WRT gebruik, kan ik vanaf mijn Kodi machine de hele NFS share niet meer benaderen. Als ik dat probeer krijg ik gewoon een timeout in Kodi.

Kwa settings heb ik niet veel veranderd t.o.v. de standaardinstellingen waarmee DD-WRT op te proppen kwam. Helaas biedt hun eigen wiki en forum (nog) geen oplossing, zodoende dat ik hier de vraag stel: weet iemand wat ik over het hoofd zie?

Uiteraard kan ik alle informatie vanuit mijn DD-WRT hier neergooien, maar aangezien ik niet weet wat relevant is en wat niet heb ik dat nog niet gedaan. Ik heb o.a. gekeken naar DNSMasq, DNSMasq for DHPC and DNS, Shortcut Forwarding Engine en STP. Beide systemen meerdere malen opnieuw opgestart maar niets helpt.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• Mijzelf
  • Niet online
Bedraad of draadloos? In het geval van draadloos zou ik zoeken naar client isolation of iets dergelijks. Die moet uit.

• Seroczynski
Wat betreft de RPi met Kodi heb ik zowel bedraad als via WiFi geprobeerd. De NFS share op mijn Windows machine is wired met een statisch IP adres.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kan je vanaf de Pi ook via de CLI niet meer NFS praten of alleen niet vanuit Kodi?

Andersom, heb je ook al geprobeerd de Pi een static IP te geven en direct aan Windows10 te knopen zonder tussenliggende switches / routers?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Seroczynski
MAX3400 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 14:22:
Kan je vanaf de Pi ook via de CLI niet meer NFS praten of alleen niet vanuit Kodi?
Ik moet dan even uitzoeken hoe ik NFS via CLI benader, ga ik mee aan de slag. Als ik netstat -an | grep 192.168.1.99:2049 uitvoer via SSH op de RPi krijg ik geen resultaten. Ik heb dit command via deze website gevonden. Uiteraard klopt het IP en de poort waar ik verbinding mee probeer te maken.
MAX3400 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 14:22:
Andersom, heb je ook al geprobeerd de Pi een static IP te geven en direct aan Windows10 te knopen zonder tussenliggende switches / routers?
Nee, zou ik ook nog even kunnen proberen.

De reden waarom ik denk dat DD-WRT er wat mee te maken heeft is omdat dat het enige is dat veranderd is in mijn configuratie.

Update: Geinig, ik kan vanaf mijn Windows machine pingen naar mijn RPi, maar van mijn RPi niet naar mijn Windows machine. Zal er weer eens een kabeltje tussen prikken.

[Voor 25% gewijzigd door Seroczynski op 24-11-2018 14:37]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Seroczynski schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 14:09:
...
Ik gebruikte voorheen zonder problemen haneWIN op mijn Windows 10 machine ...
Hûh? Waarom? Win10 heeft native NFS ondersteuning

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Seroczynski
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 14:39:
[...]

Hûh? Waarom? Win10 heeft native NFS ondersteuning
Ik gebruik dit programma sinds Windows 7. Volgens mij werkte het toen nog niet native.

---

Ook bedraad kan ik niet pingen van mijn RPi naar mijn Windows machine. Ze zitten beide in hetzelfde netwerk.

[Voor 18% gewijzigd door Seroczynski op 24-11-2018 14:52]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

On-topic ;o) kun je vanaf een andere machine wèl de NFS-shares bereiken?

't Klink allemaal alsof je Win10 machine je netwerk als een nieuw netwerk beschouwt en het daarom als een public netwerk behandelt en de firewall weer heeft dichtgetimmerd.ik ben te traag

[Voor 58% gewijzigd door Brahiewahiewa op 24-11-2018 15:02]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Seroczynski
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 14:56:
On-topic ;o) kun je vanaf een andere machine wèl de NFS-shares bereiken?
Thanks, dat was net hetgeen dat ik nodig had. Je gelooft het nooit, maar het wat de Windows Firewall op mijn machine. Nu is het ineens heel logisch: toen ik de nieuwe router had geïnstalleerd zag Windows dit als een nieuwe verbinding, en is het netwerk op Public gezet (heb ik waarschijnlijk ook nog zelf weggeklikt).

Stom, stom, stom. Ik ben hier uren mee bezig geweest, maar ben uitermate blij dat het nu eindelijk duidelijk is.

Iedereen die gereageerd heeft bedankt!

[Voor 7% gewijzigd door Seroczynski op 24-11-2018 15:20]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee