Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[NAS] Ik zoek enkel netwerkopslag, maar wordt overvallen NAS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Fiddle
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Ik weet dat dit voor velen hier echt een te simpele vraag is, want wat ik zoek lijkt me super basic, alleen bij Google zoekwerk krijg ik zo veel meer dan ik nodig heb/wil...

Ik zoek een?
Netwerkschijf, meer niet.

Wat is je budget?
-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, belangrijkste "eis" is dat deze energiezuinig is.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Situatie: 2 mediaplayers: Rasp.Pi Kodi setup op TV boven en Rasp.Pi Kodi setup beneden. Nu beweeg ik telkens een los SSD'tje tussen mijn PC (als ik films download en er op zet) en tussen de Kodi's waarik wil kijken. Dat gesleep met hij schijfje en het kabeltje is soms vervelend, dus wil ik dat dit schijfje via het bekabelde netwerk te bereiken is. Meer niet. Geen server/NAS-gedoe die ook voor je kan downloaden, automatisch voor je back-upt, extern te benaderen is, etc etc. Gewoon storage die voor de kodi's via het bekabelde netwerk te vinden is. Nu word ik bij Google zoekwerk op NAS/netwerkschijf nog al overrompeld met info en functionaliteiten die ik allemaal niet nodig heb, en die ik ook niet wil. Tevens wil ik ook niet betalen voor die dingen die ik niet gebruik.
Met bovenstaande idee stel ik bij mijn torrentclient en newsreader gewoon het netwerkschijfje in als default downloadmap, en voila, ik kan het gelijk overal kijken :).

[Voor 16% gewijzigd door Fiddle op 24-11-2018 13:24]

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Beste antwoord (via Fiddle op 30-11-2018 17:35)

• ikweethetbeter
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 13-04 17:43
Fiddle schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:18:
Ik weet dat dit voor velen hier echt een te simpele vraag is, want wat ik zoek lijkt me super basic, alleen bij Google zoekwerk krijg ik zo veel meer dan ik nodig heb/wil...

Ik zoek een?
Het is hier al vaker genoemd: hang een USB schijf aan je router! Dit is snel genoeg voor één FHD client tegelijk.
Wat is je budget?
-

Koop een NAS, ik kan je een Synology DS416j of DS418j aanbevelen. Ik adviseer 4 bays om deze redenen:
  • je gaat het vast voor meer dan alleen films gebruiken (bv backup), dan is RAID wel handig om je data veilig te stellen
  • je hebt minimaal 2 schijven nodig voor RAID
  • je hebt altijd ruimte tekort, dus je wilt kunnen uitbreiden: 2 schijven is te weinig
  • Synology stopt meer RAM en CPU in de DS4xxj dan in de DS2xxj
  • kan met gemak 2 mediaspelers tegelijk van een film voorzien
  • meer voordelen komen later
Situatie: 2 mediaplayers: Rasp.Pi Kodi setup op TV boven en Rasp.Pi Kodi setup beneden. Nu beweeg ik telkens een los SSD'tje tussen mijn PC (als ik films download en er op zet) en tussen de Kodi's waarik wil kijken. Dat gesleep met hij schijfje en het kabeltje is soms vervelend, dus wil ik dat dit schijfje via het bekabelde netwerk te bereiken is. Meer niet. Geen server/NAS-gedoe die ook voor je kan downloaden, automatisch voor je back-upt, extern te benaderen is, etc etc. Gewoon storage die voor de kodi's via het bekabelde netwerk te vinden is. Nu word ik bij Google zoekwerk op NAS/netwerkschijf nog al overrompeld met info en functionaliteiten die ik allemaal niet nodig heb, en die ik ook niet wil. Tevens wil ik ook niet betalen voor die dingen die ik niet gebruik.
Met bovenstaande idee stel ik bij mijn torrentclient en newsreader gewoon het netwerkschijfje in als default downloadmap, en voila, ik kan het gelijk overal kijken :).
Vergeet torrents, je komt zo op de lijst van Tim Kuik te staan.

De nieuwsgroep downloader SABNZB is ook Synology NAS-sen beschikbaar en werkt goed. Je stroomvretende pc hoeft niet uren aan te staan, je zuinige NAS haalt je video's op.

Dus @zetje01 heeft gelijk, Fiddle heeft een NAS nodig!

Alle reacties

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 09:57
dus wil ik dat dit schijfje via het bekabelde netwerk te bereiken is. Meer niet. Geen server/NAS-gedoe die ook voor je kan downloaden, automatisch voor je back-upt, extern te benaderen is, etc etc.
Dan koop je een Synology, en zet je al die functies gewoon niet aan?

• jan99999
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 12:07
1 Schijf via je pc delen(intern je schijf aansluiten), dan is deze zichtbaar in het netwerk.
Dus wel de pc aan laten staan.

2 Schijf aan je router aansluiten indien dit mogelijk is. Dit is wel normaal gesproken langzaam, dus dit eerst goed uitzoeken. En bij geen updates meer komen voor je router, dan zou je data minder beschermt zijn, dus zelf in de gaten houden.
3 de beste oplossing is een NAS kopen, en alle opslag delen. Update wordt automatisch gedaan, dus veilig.
En je kunt natuurlijk de extra mogelijkheden gebruik maken, zoals een backup hier op zetten, die beveiligd is voor belangrijke data. En ja ik hoor altijd ik heb niks te bewaren, en later komen deze mensen altijd terug, kun je de defecte schijf eens de data terug halen.

En als je niks wilt doen, dan blijf bij je losse schijf , dan hoef je niks te leren.

• jeanj
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online

jeanj

kijk eerst hoe de wind waait

Western digital heeft wel schijven die je aan het netwerk kan hangenEr zijn ook andere, ik dacht iomega. Ik zou wel voor bekabelde gaan, geen wifi...

Kijk eens hier

Nb een synology heeft wel voordelen, zoals plex, maar dat is niet wat je wilt blijkbaar....

[Voor 53% gewijzigd door jeanj op 24-11-2018 19:54]

Everything is better with Bluetooth

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je wil wel Network Attached Storage maar je wil geen NAS? Oftewel, een oplossing voor iets wat je niet wil? Alle functies die je niet wil, hoef je niet aan te zetten en als je niet wil dat dat ding op internet gaat, dan sluit je 'm toch niet aan op je internet? En extern benaderen; daar ben je zelf bij; het is niet alsof het default aan staat vanuit de fabriek.

Grappig dat je de simpelste oplossing vergeet te benoemen want hoe / waar download je? Inderdaad, op een machine die aan het internet hangt. Het simpelste is om die disk gewoon via SMB of NFS te sharen op je netwerk maar dan hangt 'ie dus "tot op zekere hoogte" aan het internet.

@jan99999 de meeste routers donderen omver als je er meer dan een paar MB/s van vraagt over de USB-poort. Alhoewel een RPi maximaal 12.5MB/s vraagt, zijn er hele horden met routers die dat al niet willen/kunnen dus die oplossing kunnen we waarschijnlijk wel wegstrepen ;)

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• zetje01
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 23-06 19:26
Je wilt je data via je thuisnetwerk beschikbaar hebben op al je devices, toch?
Dan ben je gewoon toe aan een NAS.
Punt.

• MAX3400

MAX3400

• Shaggie_NB
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 06-03 10:53
MAX3400 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 20:23:
[...]

Daarvoor moet de NAS ook aan internet hangen... ;)
Hij kan dan toch over het netwerk kopiëren i.p.v. met de ssd heen en weer te slepen...
Maar natuurlijk kan hij beter zijn download map sharen. Die kan met Kodi dan gewoon benaderd worden.

[Voor 16% gewijzigd door Shaggie_NB op 24-11-2018 20:45]

• RaJitsu
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23-06 14:20

RaJitsu

B.S.U.R.

Iedere router heeft tegenwoordig toch een USB-aansluiting? Ram daar gewoon een externe schijf in. Dan heb je feitelijk wat je wil. Sommige routers hebben zelfs een torrentclient.

Wat mensen zeggen over een NAS... Het handige is natuurlijk dat je daarop een torrent- en NZB-client kan draaien zonder dat er een PC hoeft aan te staan en dat je die kan managen vanaf bijv. je telefooon.
Gewoon een instappertje van 100 euro, misschien nu zelfs wat goedkoper te scoren.

[Voor 10% gewijzigd door RaJitsu op 24-11-2018 21:10]

B.S.U.R.

• unezra
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 11:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Willekeurige doos met 2 of meer schijven, FreeNAS er op, klaar.

Default staat praktisch alles uit, 2 of meer schijven zijn noodzakelijk omdat FreeNAS zijn OS op een andere disk *moet* hebben staan dan zijn data. Wil je je data beschermen bij uitval van een disk, moet je er minimaal 3 disks (2 voor de data) in stoppen.

Zoiets kan al met een minimaal PCtje. ECC geheugen is aan te raden, maar niet noodzakelijk.

Denk wel even na hoe belangrijk de data voor je is. Hoe belangrijker je data, hoe meer zaken als ECC, snapshots, RAID en synchronisatie naar een ander systeem je wil toepassen.
RaJitsu schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:03:
Iedere router heeft tegenwoordig toch een USB-aansluiting? Ram daar gewoon een externe schijf in. Dan heb je feitelijk wat je wil. Sommige routers hebben zelfs een torrentclient.
Of dat inderdaad. USB disk aan je router, klaar.

[Voor 22% gewijzigd door unezra op 24-11-2018 21:21]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• zetje01
unezra schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:20:
Willekeurige doos met 2 of meer schijven, FreeNAS er op, klaar.

Default staat praktisch alles uit, 2 of meer schijven zijn noodzakelijk omdat FreeNAS zijn OS op een andere disk *moet* hebben staan dan zijn data. Wil je je data beschermen bij uitval van een disk, moet je er minimaal 3 disks (2 voor de data) in stoppen.

Zoiets kan al met een minimaal PCtje. ECC geheugen is aan te raden, maar niet noodzakelijk.

Denk wel even na hoe belangrijk de data voor je is. Hoe belangrijker je data, hoe meer zaken als ECC, snapshots, RAID en synchronisatie naar een ander systeem je wil toepassen.
Maar dan is een NAS goedkoper en zuiniger.

• unezra

unezra

zetje01 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:21:
[...]
Maar dan is een NAS goedkoper en zuiniger.
Waarom zou een NAS goedkoper en zuiniger zijn?
Een NAS is in de regel ook weinig meer dan een PC met specifiek NAS OS d'r op.

Pak een Core2Duo van Marktplaats voor €25,- duw d'r 2 disks, zet d'r FreeNAS op en klaar ben je. Veel goedkoper krijg je het niet en qua zuinigheid valt het ook wel mee. Je moet zo'n ding vrij lang gebruiken wil je het prijsverschil er in stroom uit krijgen.

• peschinl
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 21-06 22:27
wat Unezra zegt, misschien heeft OP nog een oud pc'tje staan, freenas erop zetten en klaar. je zou zelfs als er bv Windows op staat ook daar nog mee kunnen werken, drives sharen, en rasp/kodi met SMB connecten, tis niet ideaal, zeg ik er wel bij. rasp/kodi werkt het beste met NFS

• Croga
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 10:17

Croga

The Unreasonable Man

unezra schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:23:
Pak een Core2Duo van Marktplaats voor €25,- duw d'r 2 disks, zet d'r FreeNAS op en klaar ben je. Veel goedkoper krijg je het niet en qua zuinigheid valt het ook wel mee. Je moet zo'n ding vrij lang gebruiken wil je het prijsverschil er in stroom uit krijgen.
Ik denk dat dat je snel gaat tegenvallen.

Een Core2Duo systeem onder full load trekt meer dan 100W. En ze waren toen nog niet heel erg van het powersaving dus ga er maar van uit dat hij in idle nogsteeds op zo'n 50W zal zitten. Dat is in een jaar tijd grofweg €100 aan electriciteit.

Een Synology 2-bay verbruikt onder full load zo'n 17W. In idle ongeveer 5W. Dat is in een jaar tijd grofweg €10.

Binnen 2 jaar heb je die NAS er dus uit. Om nog maar te zwijgen over het performance verschil; een DS218J is vele malen sneller dan een Core2Duo.

• MAX3400

MAX3400

@zetje01 @unezra @Croga allemaal mooie oplossingen; topicstater wil geen *NAS. Lees topicstart nog eens; NAS is eng ofzo.

• zetje01
MAX3400 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 23:02:
@zetje01 @unezra @Croga allemaal mooie oplossingen; topicstater wil geen *NAS. Lees topicstart nog eens; NAS is eng ofzo.
Topicstarter wil juist wel een NAS. (Lees de topicstart maar.)
Hij weet het alleen zelf nog niet,

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Kun je niet beter de map in Windows (mits je Windows gebruikt) delen via het netwerk, en deze vervolgens benaderen via Kodi? Zolang je computer aan staat is de map benaderbaar.

• jan99999
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 12:07
Topic starter wil het eenvoudig hebben.
Daarom is een nas het gemakkelijkst , auto update, alles delen, zonder wachtwoord(indien data niet belangrijk is).
Wel goed beveiligen is de admin wachtwoord, zodat niet iedereen iets kan wijzigen.
En de rest van de apps op de nas, hoef je niet te gebruiken.

• unezra

unezra

Croga schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:51:
[...]

Ik denk dat dat je snel gaat tegenvallen.

Een Core2Duo systeem onder full load trekt meer dan 100W. En ze waren toen nog niet heel erg van het powersaving dus ga er maar van uit dat hij in idle nogsteeds op zo'n 50W zal zitten. Dat is in een jaar tijd grofweg €100 aan electriciteit.

Een Synology 2-bay verbruikt onder full load zo'n 17W. In idle ongeveer 5W. Dat is in een jaar tijd grofweg €10.

Binnen 2 jaar heb je die NAS er dus uit. Om nog maar te zwijgen over het performance verschil; een DS218J is vele malen sneller dan een Core2Duo.
Welnee. Een HP Microserver doet in de praktijk al niet meer dan pak 'm beet 50W. Pak 'm beet een Dell Optiplex zal misschien 25W doen? Daarbij, performance is alleen relevant als je performance nodig hebt. Het is nutteloos te investeren in extra performance als je het niet gaat gebruiken.

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

unezra schreef op zondag 25 november 2018 @ 16:09:
Welnee. Een HP Microserver doet in de praktijk al niet meer dan pak 'm beet 50W. Pak 'm beet een Dell Optiplex zal misschien 25W doen? Daarbij, performance is alleen relevant als je performance nodig hebt. Het is nutteloos te investeren in extra performance als je het niet gaat gebruiken.
Maar voor een Microserver of een Optiplex betaal je wel een stuk meer dan die €25 waar je over sprak waardoor het alsnog economisch niet interessant is...

Daarnaast heeft performance ook weer een rechtstreeks verband met stroom kosten.... Die DS218j hoeft maar een korte tijd die 17W te verstoken om vervolgens weer snel naar 5W te gaan. Die Microserver moet veel langer die 50W verstoken om weer naar 15W terug te kunnen vallen.

Al met al geloof ik nooit dat er een economische case gemaakt kan worden voor iets anders dan een NAS in deze.

• unezra

unezra

Croga schreef op zondag 25 november 2018 @ 16:39:
[...]
Maar voor een Microserver of een Optiplex betaal je wel een stuk meer dan die €25 waar je over sprak waardoor het alsnog economisch niet interessant is...
Punt is vooral dat je voor tussen de 25W en 50W een meer dan prima machine kan vinden voor pak 'm beet €25,- en dan moet je heel wat jaren draaien voordat je het verschil er uit hebt.

Groot deel van je stroomverbruik zit in je schijven, als je die uit gooit wanneer idle zakt dat stroomverbruik tot een minimum.
Daarnaast heeft performance ook weer een rechtstreeks verband met stroom kosten.... Die DS218j hoeft maar een korte tijd die 17W te verstoken om vervolgens weer snel naar 5W te gaan. Die Microserver moet veel langer die 50W verstoken om weer naar 15W terug te kunnen vallen.

Al met al geloof ik nooit dat er een economische case gemaakt kan worden voor iets anders dan een NAS in deze.
Het meest economische is een USB HDD aan de router van TS. In alle opzichten.

Een PC met FreeNAS is precies dat, een NAS. Je laatste zin klopt dus niet. Een Synology of QNAP is niet meer of minder NAS dan een PC met FreeNAS, een Microserver met FreeNAS, een vm met NAS functionaliteit of voor mijn part een HP P4500 LeftHand met een idle verbruik van 200W.

Het begrip "NAS" zegt niets over het stroomverbruik as-such.

• MAX3400

MAX3400

50W "extra" bij 4 uur volle load, kost op jaarbasis net aan 2 tientjes, afhankelijk van je energiecontract. Waar hebben we het over??? Die 2 tientjes verbrandt je alweer aan de TV als je HDR inschakelt.

Maar ja, dat geldt dan weer niet voor @Fiddle want de RPi kan geen HDR aan.

• unezra

unezra

MAX3400 schreef op zondag 25 november 2018 @ 17:08:
50W "extra" bij 4 uur volle load, kost op jaarbasis net aan 2 tientjes, afhankelijk van je energiecontract. Waar hebben we het over??? Die 2 tientjes verbrandt je alweer aan de TV als je HDR inschakelt.

Maar ja, dat geldt dan weer niet voor @Fiddle want de RPi kan geen HDR aan.
Stel dat verschil continu 40W is (wat het niet is), dan kost dat snel berekend €77,- per jaar extra.
Bij een verschil van 20W (wat veel realistischer is), is dat €38,-

Bron: http://www.verbruiken.nl/...uikskosten-apparaat#begin

Het duurt dus heel snel minimaal 2-3 jaar voordat je zo'n verschil terug hebt verdiend.

• MAX3400

MAX3400

unezra schreef op zondag 25 november 2018 @ 17:19:
[...]

Stel dat verschil continu 40W is (wat het niet is), dan kost dat snel berekend €77,- per jaar extra.
Ja, als we inderdaad CONTINU gaan rekenen. Maar 24/7 je Microserver of andersoortige eigen NAS wil belasten, is elke "rekensom" natuurlijk gissen. Vandaar dat ik met 4 uur per dag 100% load rekende; bijvoorbeeld als je 2 films van 2 uur moet transcoden met Plex (want wederom; die RPi's slikken niet alles).

En ja, het aantal economische jaren van (oudere) spullen ten opzichte van het extra stroomverbruik, is dan best een lastig ding.

Begrijp nog immer niet waarom die kWh-discussie van belang is; er zijn tientallen andere factoren / apparaten in huis die sneller een (extra) verbruik van 40W realiseren.

• unezra

unezra

@Croga Zo'n Optiplex betaal je overigens zeker niet meer dan €25,- voor.

Het zijn modellen die wij weggooien. Dingen zijn pak 'm beet 8 jaar oud. Best geschikt als NAS als je niet meer dan 2 disks er in wil hebben en verder geen bijzondere eisen stelt. (Voor 2 disks heb je wel wat klittenband nodig maar het kan prima.)

• Fiddle
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Iedereen bedankt voor de uitgebreide uitleg en feedback (en discussie :3). ik ben toch maar voor een instapmodeeletje Synolgy gegaan! Had geen oude PC staan, en mijn game pc 24/7 aan laten staan is geen goed idee (is nogal een stroomvreter).

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

• Gomez12
  • Laatst online: 01-04 12:22
Gewoon even ter mijner info, want ik verbaas me erover dat niemand het zegt...

Kan je op rasp.pi kodi niet gewoon die ssd sharen over het netwerk heen?

• RaJitsu
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23-06 14:20

RaJitsu

B.S.U.R.

Fiddle schreef op zondag 25 november 2018 @ 20:32:
Iedereen bedankt voor de uitgebreide uitleg en feedback (en discussie :3). ik ben toch maar voor een instapmodeeletje Synolgy gegaan! Had geen oude PC staan, en mijn game pc 24/7 aan laten staan is geen goed idee (is nogal een stroomvreter).
Nice. Veel plezier ermee en succes in de wereld die NAS heet. Je zal zien dat het echt wel meevalt. En zeker de Synology-NAS-software (en die van QNAP) zijn voor beginnelingen zeer toegankelijk.

B.S.U.R.

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

unezra schreef op zondag 25 november 2018 @ 16:59:
Punt is vooral dat je voor tussen de 25W en 50W een meer dan prima machine kan vinden voor pak 'm beet €25,- en dan moet je heel wat jaren draaien voordat je het verschil er uit hebt.
Een Core2Duo alleen doet al 60W full load of 20W idle. Die CPUs hebben nagenoeg geen power-save mode. Jij maakt mij niet wijs dat je een Core2Duo systeem kunt vinden wat op 25W draait. Dat gaat simpelweg niet.
Een Core2Duo systeem met 2 schijven trekt op full load gewoon 100W uit het stop contact. Van welk merk dan ook.

Pas wanneer je in de Core i systemen zit ga je fatsoenlijk richting die 25W gaan. En je maakt mij niet wijs dat je die voor €25 krijgt, zelfs niet zonder schijven.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 13-04 17:43
Fiddle schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:18:

Ik zoek een?
Het is hier al vaker genoemd: hang een USB schijf aan je router! Dit is snel genoeg voor één FHD client tegelijk.
Wat is je budget?
-

Koop een NAS, ik kan je een Synology DS416j of DS418j aanbevelen. Ik adviseer 4 bays om deze redenen:
  • je gaat het vast voor meer dan alleen films gebruiken (bv backup), dan is RAID wel handig om je data veilig te stellen
  • je hebt minimaal 2 schijven nodig voor RAID
  • je hebt altijd ruimte tekort, dus je wilt kunnen uitbreiden: 2 schijven is te weinig
  • Synology stopt meer RAM en CPU in de DS4xxj dan in de DS2xxj
  • kan met gemak 2 mediaspelers tegelijk van een film voorzien
  • meer voordelen komen later
Vergeet torrents, je komt zo op de lijst van Tim Kuik te staan.

De nieuwsgroep downloader SABNZB is ook Synology NAS-sen beschikbaar en werkt goed. Je stroomvretende pc hoeft niet uren aan te staan, je zuinige NAS haalt je video's op.

Dus @zetje01 heeft gelijk, Fiddle heeft een NAS nodig!
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True